Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 12:02   #81
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det blir nok litt feil å stemple alle innen en klasse.
Jeg var på språkreise i England for 20 år siden og kosten var både og egentlig.
Frokosten var toast av hvitt brød og pålegg. Lunsjen var igjen det hvite brødet med masse smør, men salatblad fikk vi på hver dag. Men fikk også med en liten pose potetgull eller ostepop og en brusboks.
Men middagen bestod IKKE av fritert mat, det tror jeg ikke vi fikk en eneste gang i løpet av de 3 ukene jeg var der. Det var kjøtt eller fisk med grønnsaker.
Og dette var lavere middelklasse vil jeg tro.
Kveldsmat spiste vi aldri der, for vi var stort sett alltid ute på kvelden og da spiste vi gjerne litt ute, om vi orket noe etter middagen.

Vi nordmenn sitter nok litt i glasshus når vi kaster stein med tanke på andre land sine matvaner.
En svett matpake er vel ikke akkurat noe å skryte av, for det er det vi kan tilby våre skolebarn. Pålegg på skolematen blir litt begrenset siden maten oppevares i romtemperatur. Jeg har en sønn som er glad i hvitost, men aldri i verden om han vil ha det på matpakka. Noe jeg har stor forståelse for, for hvem er vel glad i svett hvitost?
Men heller en svett matpakke en all den frirterte maten ja.

Det ble skrevet tidligere i tråden om at Jamie latteliggjør foreldrene litt, og det er jeg enig i. Og med det som utgangspunkt tror jeg mange foreldre setter seg litt på bakbeia selv om de ser at ideen hans ikke er så dum.
Å saboterer blir litt hevnen er søt, selv om det dessverre går utover barna.
Men en helt naturlig reaksjon, og vi ville hatt akkurat den same om noen hadde kommet hit og latteliggjort vår matpakke.

Gammel 04-03-07, 12:13   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg liker Jamie. Han er herlig sjarmerende med en lespende iver over sunn mat som alle kan lage. Liker Gordon Ramsey. Han er meget bestemt og har en herlig sans for detaljer og deliktasser. Nigella derimot har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Minner meg litt for mye om kan-jeg-dyppe-deg-i-smeltet-sjokolade-og-slikke-den-av-deg-mens-jeg-stønner-høyt-type-matlaging som jeg ikke har sansen for. Hun lager sikkert god mat, men jeg orker ikke se programmene hennes. Irriterer meg sånn over hennes vesen, at jeg ikke klarer å følge med på det hun lager.

Enig med Amylin. Jeg har riktignok ikke sansen for den serien hvor han reiser rundt og har show, men matprogrammene og skoleprogrammene har jeg satt pris på. Jeg skjønner ikke at man mener han er arrogant og latterliggjørende? Ikke mer enn andre kokker iallefall.

Lisa, jeg syns du lider litt av "nordemnn-i-utlendighet" syndromet, hvor alt er så teit og provinsielt med Norge, og alt bare er så mye bedre, utviklet og urbant der du er. Å si at det er pussig at Jamie er poppis i Norge blir for teit, vi snakker om en fyr som er ganske kjent og poppis i hele verden. Deriblant Storbritannia. Syns du er litt jantete nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 12:24   #83
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Enig med Amylin. Jeg har riktignok ikke sansen for den serien hvor han reiser rundt og har show, men matprogrammene og skoleprogrammene har jeg satt pris på. Jeg skjønner ikke at man mener han er arrogant og latterliggjørende? Ikke mer enn andre kokker iallefall.

Lisa, jeg syns du lider litt av "nordemnn-i-utlendighet" syndromet, hvor alt er så teit og provinsielt med Norge, og alt bare er så mye bedre, utviklet og urbant der du er. Å si at det er pussig at Jamie er poppis i Norge blir for teit, vi snakker om en fyr som er ganske kjent og poppis i hele verden. Deriblant Storbritannia. Syns du er litt jantete nå.

Jamie er ikke arrogant? Han staar jo og ler og slenger spydigheter om folkene han liksom skal belaere med sine gode matvaner. Ille var det med disse dinnerladyene som han ikke engang klarte aa laere aa lage pasta fordi "these people are too stupid for their own good" som han sa. Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere.

Hva annet en mat har jeg kommentert i forhold til Norge / UK? Du paastar jeg sier alt blir saa dumt i Norge? Vaer saa snill og opplys meg hva annet jeg har sagt blir teit og provinsielt med Norge.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 12:31   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jamie er ikke arrogant?

Ikke mer enn andre kokker, sier jeg. Som f. eks. Gordon Ramsey.

Hva annet en mat har jeg kommentert i forhold til Norge / UK? Du paastar jeg sier alt blir saa dumt i Norge? Vaer saa snill og opplys meg hva annet jeg har sagt blir teit og provinsielt med Norge.

Det var ikke helt det jeg sa, men har desverre ikke tid til å forklare deg akkurat nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 12:41   #85
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke mer enn andre kokker, sier jeg. Som f. eks. Gordon Ramsey.

Det var ikke helt det jeg sa, men har desverre ikke tid til å forklare deg akkurat nå.

Vel da gleder jeg meg til aa hoere det naar du har tid til det.

Gammel 04-03-07, 12:51   #86
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakket spesifikt om de IKEA boksene jeg ser i vaar barnehage. Jeg ser barn sitter og spiser brodskiver fra disse boksene til frokost, lunsj og sa igjen til ettermiddagsmaaltidet. JA det synes jeg er et forferdelig ensidig og trist kosthold med 3 like maaltider i lopet av dagen. Og fra samme matboks ..... inn og ut av kjoleskapet. Og vi snakker om et variert og godt kosthold?

Nå kan jo ikke jeg uttale meg om disse spesifikke matpakkene, men hvis pålegget varierer så er det på ingen måte verken ensidig eller dårlig kosthold. Grovt brød med proteinrikt pålegg gir verdifull næring, og er ørti ganger bedre ernæringsmessig sammenliknet med den skolelunsjen Jamie ønsket vekk.
Hvis man får et godt måltid middag når man kommer hjem har man fått i seg det man trenger, uten å ha belastet kroppen med masse fett og dritt.

Gammel 04-03-07, 12:52   #87
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Er det dette jeg har misforstaatt? Du pastaar ikke at jeg sier alt er teit med Norge?

Som sagt gleder jeg meg til aa hore andre eksempler jeg har kommet med annet en mat.

Naar det gjelder mat forovrig saa er det en ting som engasjerer meg voldsomt i Norge. Her i UK har stor ettersporsel fort til et mye bedre tilbud, saerlig av okologisk mat men dette faar vi jo ikke i Norge SELV om vi spor etter det. De store kjedene har altfor stor makt og driter i hva folk vil ha saa lenge de kan kjope inn i store volum og selge til lavest mulig pris. Jeg synes det er en tragedie at lokale bonder IKKE engang faar lov til aa selge sine lokal produserte matvarer i butikkene. De legger ned fiskebutikker selv i Oslo sentrum og gode slaktebutikker har vi jo knapt. Vi blir mer og mer opptatt av gode raavareer og god mat generelt men de store kjedebutikkene gir oss stort sett bare pakket mat med lang holdbarhetsdato.

Gammel 04-03-07, 12:54   #88
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå kan jo ikke jeg uttale meg om disse spesifikke matpakkene, men hvis pålegget varierer så er det på ingen måte verken ensidig eller dårlig kosthold. Grovt brød med proteinrikt pålegg gir verdifull næring, og er ørti ganger bedre ernæringsmessig sammenliknet med den skolelunsjen Jamie ønsket vekk.
Hvis man får et godt måltid middag når man kommer hjem har man fått i seg det man trenger, uten å ha belastet kroppen med masse fett og dritt.

Vel etter min mening saa er det utrolig ensidig kosthold og spise brodskiver til frokost, lunsj og ettermiddag samme hvor grove brodskivene maatte vaere. herregud, ikke for aa snakke om hvor torre de blir etterhvert som de tas inn og ut av kjoleskapet.

Gammel 04-03-07, 12:57   #89
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Jamie. Han er herlig sjarmerende med en lespende iver over sunn mat som alle kan lage. Liker Gordon Ramsey. Han er meget bestemt og har en herlig sans for detaljer og deliktasser. Nigella derimot har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Minner meg litt for mye om kan-jeg-dyppe-deg-i-smeltet-sjokolade-og-slikke-den-av-deg-mens-jeg-stønner-høyt-type-matlaging som jeg ikke har sansen for. Hun lager sikkert god mat, men jeg orker ikke se programmene hennes. Irriterer meg sånn over hennes vesen, at jeg ikke klarer å følge med på det hun lager.

Enig. Jeg blir litt flau på hennes vegne innimellom.

Jamie er ikke arrogant? Han staar jo og ler og slenger spydigheter om folkene han liksom skal belaere med sine gode matvaner. Ille var det med disse dinnerladyene som han ikke engang klarte aa laere aa lage pasta fordi "these people are too stupid for their own good" som han sa. Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere.

Mener du at han ikke kan uttale seg om andre mennesker fordi han har en spesifikk bakgrunn? Hva er logikken?

Gammel 04-03-07, 13:02   #90
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Enig. Jeg blir litt flau på hennes vegne innimellom.

Mener du at han ikke kan uttale seg om andre mennesker fordi han har en spesifikk bakgrunn? Hva er logikken?

Jamie Oliver er ute etter aa lage god tv underholdning. Spydigheter, sarkasme og hele pakka er jo hele showet hans. Det komiske er jo at han er selv en working class lad men naa er han jo hoyt hevet over de (les de ignorant working classes som han selv kaller de) og da er det ektra goy sikkert aa staa aa le av de og si hvor blaaste i hodet de er.

Gammel 04-03-07, 13:02   #91
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Vel etter min mening saa er det utrolig ensidig kosthold og spise brodskiver til frokost, lunsj og ettermiddag samme hvor grove brodskivene maatte vaere. herregud, ikke for aa snakke om hvor torre de blir etterhvert som de tas inn og ut av kjoleskapet.

Som sagt - hvis pålegget er næringsrikt (og variert) så er det ikke ensidig kost. Mener du det er bedre med alt som er deep fried og uten næring overhodet?

Så lenge barnehagene ikke makter å servere skikkelig mat, så syns jeg det er mye bedre at hver familie kan bestemme hva barna skal få med seg. Vi har hjemmebakt, grovt brød og ulike typer pålegg av kjøtt eller fisk. Vi sender med frukt og grønnsaker, egg, rester av middag etc. Jeg kan love deg at mine barn ikke har ensidig matpakke. Og jeg ser på matpakkene til andre barn at mange gjør akkurat det samme.

Gammel 04-03-07, 13:06   #92
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jamie Oliver er ute etter aa lage god tv underholdning. Spydigheter, sarkasme og hele pakka er jo hele showet hans. Det komiske er jo at han er selv en working class lad men naa er han jo hoyt hevet over de (les de ignorant working classes som han selv kaller de) og da er det ektra goy sikkert aa staa aa le av de og si hvor blaaste i hodet de er.

Jeg reagerte på denne påstanden: Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere.

Her forsto jeg det sånn at han var like dum selv, fordi han var opprinnelig fra samme klasse. Og da strittet det veldig hos meg, fordi jeg ikke tenker klasse, men gjerning. Det går an å forflytte seg vekk fra det man vokste opp i, tankegangen og levemåten, og utvikle seg til det bedre. Det har Jamie gjort, iallefall matmessig.

Gammel 04-03-07, 13:06   #93
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Som sagt - hvis pålegget er næringsrikt (og variert) så er det ikke ensidig kost. Mener du det er bedre med alt som er deep fried og uten næring overhodet?

Så lenge barnehagene ikke makter å servere skikkelig mat, så syns jeg det er mye bedre at hver familie kan bestemme hva barna skal få med seg. Vi har hjemmebakt, grovt brød og ulike typer pålegg av kjøtt eller fisk. Vi sender med frukt og grønnsaker, egg, rester av middag etc. Jeg kan love deg at mine barn ikke har ensidig matpakke. Og jeg ser på matpakkene til andre barn at mange gjør akkurat det samme.

Hvor har jeg sagt at det er bedre med deep fried mat?

Skolematen jeg fikk i England var aldri deepfried utenom noen ganger paa fredager. Uansett saa sa jeg ikke noe om England, jeg snakket om den tragiske norske matpakka og som sagt, jeg synest det er tragisk hvis et barn maa spise 3 brodmaaltider om dagen og det tror jeg det er mange som gjor. Gud saa ensidig og tragisk.

Men datter har selvfolgelig (irani) heller ikke ensidig matpakka men saa har hun heller ikke 6 brodskiver stappet inn i en boks hun maa sitte aa tygge paa hele dagen.

Gammel 04-03-07, 13:10   #94
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jeg reagerte på denne påstanden: Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere.

Her forsto jeg det sånn at han var like dum selv, fordi han var opprinnelig fra samme klasse. Og da strittet det veldig hos meg, fordi jeg ikke tenker klasse, men gjerning. Det går an å forflytte seg vekk fra det man vokste opp i, tankegangen og levemåten, og utvikle seg til det bedre. Det har Jamie gjort, iallefall matmessig.

Jeg tviler ikke paa at Jamie er opptatt av godt kosthold og han har sikkert forflyttet seg at det han vokste opp i. MEN det blir saa idiotisk naar han da star og slenger saa masse dritt om disse menneskene som det han faktisk gjor. Han er utrolig nedsettende i maaten han snakker paa og selv om det han sier er sant saa blir det saa teit. Men igjen, dette er jo for aa lage god tv underholdning og konseptet er jo basert mye paa denne dialogen.

Gammel 04-03-07, 13:14   #95
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt enig med Glitter. Liker ikke de showene hvor Jamie reiser rundt, men de andre er flotte. Synes heller ikke han er spesielt arrogant, i alle fall ikke mer enn Gordon Ramsey. Han tror han er verdensmester og verdens beste kokk. Han er nok ikke langt unna sannheten og da blir arrogansen litt av sjarmen. Jamie derimot opplever jeg ikke som særlig arrogant. Om noen oppfatter han som arrogant, so what? Han prøver å få inn sunt kosthold i skolen og da synes jeg ikke det gjør så mye om han er arrogant. Jeg liker han i alle fall uansett hva andre synes.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 13:15   #96
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Hvor har jeg sagt at det er bedre med deep fried mat?

Skolematen jeg fikk i England var aldri deepfried utenom noen ganger paa fredager. Uansett saa sa jeg ikke noe om England, jeg snakket om den tragiske norske matpakka og som sagt, jeg synest det er tragisk hvis et barn maa spise 3 brodmaaltider om dagen og det tror jeg det er mange som gjor. Gud saa ensidig og tragisk.

Når du spiller ut et angrep på den "norske matpakka" som respons på uttalelser om forferdelig usunn engelsk skolemat, så kunne det absolutt forstås som at sistnevnte var å foretrekke. Det ser ut som du fokuserer på kun smak, og ikke innhold i maten? For fikk jeg velge, så får heller barna sitte og spise 3 brødmåltider (som på ingen måte trenger å være ensidig!) enn å få servert flytende dritt på skolen.

Men som sagt - det går an å variere medbragt lunsj. Det MÅ ikke være bare brødmåltider.

Gammel 04-03-07, 13:21   #97
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Når du spiller ut et angrep på den "norske matpakka" som respons på uttalelser om forferdelig usunn engelsk skolemat, så kunne det absolutt forstås som at sistnevnte var å foretrekke. Det ser ut som du fokuserer på kun smak, og ikke innhold i maten? For fikk jeg velge, så får heller barna sitte og spise 3 brødmåltider (som på ingen måte trenger å være ensidig!) enn å få servert flytende dritt på skolen.

Men som sagt - det går an å variere medbragt lunsj. Det MÅ ikke være bare brødmåltider.

Jeg synes begge alternativer er dritt hvis du snakker om deep fried engelsk skolemat men som sagt, vi fikk ikke deep fried mat paa skolen men varm lunsj som risotto, omeltter, pastasalat osv. Det synes jeg selvfolgelig er aa foretrekke. naar jeg tenker meg om saa fikk vi mest bakte poteter, det faar de mye i bhagen ogsaa. Bakte poteter med diverse fyll, mye tuna and sweetcorn osv.

Selvfolgelig gaar det an aa variere medbrakt lunsj men igjen, jeg snakket om de stakkars barna ( i mine oyne) som maa sitte aa tygge brodskiver 3 ganger om dagen, jeg snakket ikke om de som har med varierte matpakker.

Sist redigert av Lisa : 04-03-07 kl 13:36.
Gammel 04-03-07, 13:48   #98
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Om noen oppfatter han som arrogant, so what? Han prøver å få inn sunt kosthold i skolen og da synes jeg ikke det gjør så mye om han er arrogant. Jeg liker han i alle fall uansett hva andre synes.

Eh, so what sier du? Vel hvis du virkelig oppriktig har som maal aa forandre paa livsstilen og kosthold til saa mange mennekser saa tror jeg det kunne vaere en lur ide aa kanskje gjore det paa en annen maate en aa le av de samtidig som du lager et underholdningsprogram om de.

hadde han ikke vaert saa utrolig arrogant og kalt disse folkene saa mange stygge navn saa hadde nok kanskje flere lagt godviljen til.

Gammel 04-03-07, 13:52   #99
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det viser jo også at stuntet til Jamie Oliver fikk et skikkelig mageplask, fordi det ble for overfladisk. Det nytter ikke å pøse på med gørr salat og grønnsaksgryter til ungene, når man overhodet ikke har involvert foreldrene.

Jamie bruker latterliggjøring som metode, og den fungerer tydeligvis dårlig. Det er ikke rart foreldrene får ham i vrangstrupen, fordømt arrogant som han er!

Skal dette funke må man bruke MASSE ressurser også på dialog og opplæring av foreldre. I tillegg til at man må innse at skikkelige råvarer faktisk koster. Det er ikke bare å bytte ut junk med grønt - smaker det ikke godt så spiser ikke ungene det, enkelt og greit.

P er flinkere med ord en meg, AMEN sier jeg bare.

Gammel 04-03-07, 13:52   #100
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det dette jeg har misforstaatt? Du pastaar ikke at jeg sier alt er teit med Norge?

Jeg tror du misforstod, ja. For det Glitter sa var at hun synes du lider litt av det syndromet som går ut på at "alt er teit i Norge" etc. Altså ikke at du sier at alt er teit i Norge, men at hun synes du høres litt ut som du tenderer i den retningen. Og det kan jeg være enig i (på samme måte som at jeg er litt enig med deg i at en del i slike diskusjoner som denne har tendenser i retningen "briter er så uopplyste, for noen britiske foreldre gjør teite ting" eller "alt britisk kosthold er elendig, for mange briter spiser usunn mat").

Noen generaliseringer er nødvendige for å greie å ha en diskusjon i det hele tatt, men dersom man enten synes generaliseringene er for bastante, eller man ikke er enig i dem i det hele tatt, så blir man naturligvis provosert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.