Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Som sagt - hvis pålegget er næringsrikt (og variert) så er det ikke ensidig kost. Mener du det er bedre med alt som er deep fried og uten næring overhodet?
Så lenge barnehagene ikke makter å servere skikkelig mat, så syns jeg det er mye bedre at hver familie kan bestemme hva barna skal få med seg. Vi har hjemmebakt, grovt brød og ulike typer pålegg av kjøtt eller fisk. Vi sender med frukt og grønnsaker, egg, rester av middag etc. Jeg kan love deg at mine barn ikke har ensidig matpakke. Og jeg ser på matpakkene til andre barn at mange gjør akkurat det samme.
Hvor har jeg sagt at det er bedre med deep fried mat?
Skolematen jeg fikk i England var aldri deepfried utenom noen ganger paa fredager. Uansett saa sa jeg ikke noe om England, jeg snakket om den tragiske norske matpakka og som sagt, jeg synest det er tragisk hvis et barn maa spise 3 brodmaaltider om dagen og det tror jeg det er mange som gjor. Gud saa ensidig og tragisk.
Men datter har selvfolgelig (irani) heller ikke ensidig matpakka men saa har hun heller ikke 6 brodskiver stappet inn i en boks hun maa sitte aa tygge paa hele dagen.
|