Sv: Hull i ørene på jenter (igjen, men litt annet spørsmål)
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Jeg har også nikkelallergi, men er lite plaget nå ettersom jeg bruker sølvsmykker. Infeksjoner har jeg aldri hatt. Har ikke hørt om så mange som har hatt det heller egentlig. Tror ikke det er så fryktelig vanlig?
Jeg har vært veldig plaget av dette siden jeg fikk hull i ørene som syvåring. Sølv er noe av det verste jeg kan prøve å sette i ørene, og plast gir infeksjoner. Dette var jo selvfølgelig helt grusomt å oppdage da det eneste ene på åttitallet var stor rosa plastringer i ørene.
Det som har vært mer plagsomt har vært klokker som jeg aldri har kunnet bruke, knapper og metalldetaljer på klær osv.
En venninne utdannet seg som frisør og endte opp med å ikke kunne jobbe som det allikevel pga nikkelallergien hun hadde fått som liten ("av" hull i ørene).
Jeg har i tillegg til nikkelallergien, allergi mot diverse pollen, hest hund og katt, samt astma.
Storebror er veldig plaget av pollenallergi fra første utbrudd av hassel og or i mars til buroten er ferdig ca august, og kan knapt spise vanlige grønnsaker, frukt og nøtter pga kryssallergier. Han har heldigvis vokst av seg barneastmaen, men har fortsatt atopisk eksem.
Mellomsøster har astma, atopisk eksem, ganske alvorlig plaget under føttene og på hendene.
Lillesøster har atopisk eksem, spesielt plaget under føttene, og sannsynligvis astma, venter på time til barnelege nå.
Allergikortet vil altså bli brukt for alt det er verdt her i huset, så lenge jeg kan. Men all den tid jeg selv bruker øresmykker i gull (kan ikke bruke hvitt gull), så kan man vel si at jeg sitter i glasshus.
Når det kommer til argumentet om at det er stygt, så synes jeg faktisk at det er for tynt.