|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Jeg er i fasen ved at jeg prøver ut enormt mye mat og så mye forskjellig som mulig, så vi har helt klart spist endel måltider som er sånn passe, men veldig mye godt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg er så heldig at jeg liker sunn mat, så på lørdagskvelden kan det godt hende vi spiser laks, for det er det beste ungene vet - og vi voksne liker også laks godt, så joda - på lørdagskvelden kan vi godt spise noe som er sunt |
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goNår det bare er oss to, lager vi kun mat som begge liker godt - og som regel er den sunn også. Har gjort noen tilpasninger når vi f.eks. passer nevø, som er litt kresen, men som regel har vi det samme i hovedsak, og så får gutta f.eks. potetmos til fiskekakene mens jeg spiser brokkoli.
|
|
|
|
#64 |
|
Metallica!!
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager aldri noe jeg ikke liker selv, livet er for kort til å spise dårlig mat!
|
|
|
#65 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goSiden jeg må lage maten blir det ikke laget mat jeg ikke liker.
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Oppskrifter? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJa, siden det er mannen som lager mat. Heldigvis, kan vi vel si.
|
|
|
#68 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goAldri. Vi har litt av alt, men det skal smake godt. Sprengkokt torsk med dvaske kokte gulrøtter til har jeg spist nok av i mitt liv. Jeg spiser kokt torsk idag også, med da er det på min måte og ikke min mors.. jeg elsker og stå på kjøkkenet. Ttadisjonsmat kan være alt fra rømmegrøt og spekemat til fersk suppe med kjøtt og sursøt løksaus, og det syntes jeg smaker himmelsk
|
|
|
#69 |
|
heimføing
|
Jeg lager gjerne ting som tar tid - det er jo så lettvint å putte noe i ovnen eller fårikålgryta og så la det stå der og lage seg selv i et par timer. Men selvsagt ikke så ofte hvis det må skje etter arbeidstid og Pip er her.
Jeg har et barn som elsker kjøttkaker. Hun hadde visst spist sju kjøttkaker i fjor da de mellomlanda på Gardermoen etter to uker i Spania med faren.
Samme her. Jeg tror ikke mor mi har skjønt at det går like snart å koke ordentlige grønnsaker. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Nei, nettopp - med "hverdagsrepertoaret" mener jeg jo på hverdager, etter arbeidstid. Da jeg jobbet hjemmefra, var det jo lettvint å sette noe i ovnen i to-tretiden, men å begynne etter fem blir litt sent, synes jeg. Men det hender en gang eller to i året at jeg gjør klar en arbeidskrevende middag kvelden før, og da føler jeg meg fryktelig flink og husmoderlig.
|
|
|
#72 |
|
|
Ja, den forskjellen der er enorm, altså! Når man kan bruke en liten halvtime+ på dagtid og ha maten klar, og i ovnen, kontra kommer hjem hylsulten utpå ettermiddagen engang og så begynne å bale med det. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goDet er jo forskjell på god og god, da. Jeg serverer ingenting jeg avskyr, men hver eneste middag er ikke livretten min. Jeg prøver å ha et sunt kosthold, og velger ikke alltid det aller aller beste tilebhøret, fordi et helt ok tilbehør er mye sunnere, f.eks. I tillegg skiller jeg på hverdag og helg i forhold til hvor mye tid vi har. Vi spiser ganske kjedelig i uka, i den fortand at vi har et middagssystem hvor vi har det samme hver ukedag, med små variasjoner. Så lager vi spennede, tidkrevende og inspirert mat i helgene, når vi har tid til å kose oss med det.
|
|
|
#74 |
|
Protonterapeut
|
Er du meg? Nå igjen?!
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
*_*
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager stort sett mat som jeg virkelig digger - hver eneste dag. Men så digger jeg stort sett all mat, da.
|
|
![]() |
|
|