Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-11, 13:25   #221
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Siden vi er så godt i gang, så ble jeg sittende og fundere litt på den "kanskje"-en. Og jeg innser at jeg ville tolket "er det dere som er med i FAU, kanskje?" som sarkastisk og insinuerende (med minst én "hæ?!" etter ), mens jeg leste "er det dere som ikke er med i FAU, kanskje?" som et genuint ment spørsmål. Den "ikke"-en gjør stor forskjell for min tolkning av spydighetsnivået i setningen. Interessant.

Gammel 19-04-11, 13:26   #222
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vet ikke om man trenger å være så innmari mistenksom av seg for å heve ørlittegrann på øyenbrynet av avslutningen "...er det dere som lager mat fra bunnen av som deltar i FAU/foreldremøter/dugnader, kanskje?" det formelig ligger at "...hæ? HÆ??" og dirrer i luften på slutten der.

Men dette blir jo litt som da jeg havnet i hardt vær i en husarbeidstråd fordi jeg mente jeg hadde bedre ting å bruke tiden min på en husarbeid; "beskyder du oss huslige/ryddige for å ikke tilbringe nok tid med barna våre? Hæ? HÆ??"

Lettvintprodukter av god kvalitet anser jeg som Guds (evt Toros) gave til menneskeheten.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men kan man ikke da bare la være å kjøpe det? Også kan alle vi som ellers lager potetstappen fra pose heller få dette produktet? For jeg lager nemlig potetstappe fra pose. Det er ikke så godt, så hos oss er denslags mat sånn mat det kan hende vi serverer når vi har femten minutter til å lage maten samt spise den.

Også til de som mener at det er jo bare å gjøre litt forberedelser dagen før: Er det dere som ikke er klassekontakter, sitter i fau, gjør dugnad for fotballgruppa, trener selv samt jobber mer enn full stilling kanskje? Jeg gjør nemlig sånt, og det gjør mannen min også. Så når vi omsider er ferdige for dagen så er det fullstendig uaktuelt å starte neste dags middag.

For noen av oss så er alle tidshjørner som kan kuttes et poeng å kutte. Det er helt ok at ikke alle har det sånn - men jeg synes det er idiotisk å sette seg til doms over de av oss som har det sånn og som dermed ønsker velkommen produkter som er bedre og med mer næring enn de aller kjipeste posealternativene. Det er jo faktisk noen av oss som ser på hjemmelaget potetmos som søndagsmat fordi det er så tidkrevende.

I beg to differ.
Det er en litt annen ting som siteres her enn det jeg sa altså. Jeg spør. Jeg kaller ikke noen en dårlig mor. Jeg presiserer at når jeg er ferdig med dagens gjøremål så er det ikke tid og krefter til å bruke tid på neste dags middag dersom det finnes et brukbart alternativ.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:38   #223
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I beg to differ.
Det er en litt annen ting som siteres her enn det jeg sa altså. Jeg spør. Jeg kaller ikke noen en dårlig mor. Jeg presiserer at når jeg er ferdig med dagens gjøremål så er det ikke tid og krefter til å bruke tid på neste dags middag dersom det finnes et brukbart alternativ.

Jeg ser hva du sier og kommer sikkert til å lese tonen din litt annerledes fremover. Da jeg leste så hadde jeg den tonen jeg vanligvis leser SF-innlegg med i hodet, men det er mulig jeg ser for meg at du er bryskere og mer bastant enn du mener å være.

Jeg har ikke truffet deg, og da er det fort gjort at innleggene leses annerledes enn om vi hadde snakket sammen face-to-face.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:41   #224
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er forumet sin feil, Kasia. Normalt burde jeg jo kunne skille med ...., kanskje?!!! og ..., kanskje?
Men blant alle disse språkfolka så føler man seg jo helt uttafor om man skriver så folk skjønner.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:45   #225
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nå er det liksom noe galt med forumet også nå da?

Gammel 19-04-11, 13:50   #226
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Så nå er det liksom noe galt med forumet også nå da?

Se der - nå skjønte du ikke det heller.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:59   #227
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Se der - nå skjønte du ikke det heller.

Kaller du meg dum?

Gammel 19-04-11, 13:59   #228
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Nå er jeg ferdig.

Gammel 19-04-11, 14:01   #229
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kaller du meg dum?

Nå er jeg ferdig.

Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 14:02   #230
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Der er jeg helt enig. Jeg er generelt veldig skeptisk til alt markedsføringsmennesker og store konsern sier og mener om det aller meste. Men jeg synes det er to veldig forskjellige ting å uttale seg negativt om "skapte behov" og om det å skremme/forvirre forbrukere til å tro at det tryggeste er ferdigmat på den ene siden - og å gjøre narr av folk som enten ikke prioriterer eller ikke mestrer matlaging på den andre siden. Det er minst tre-fire ulike parallelldiskusjoner man kan ta her, og det er greit å være klar over hva det er man snakker om.

bøtt åff kårs!

Gammel 19-04-11, 14:03   #231
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåh. Men nå var det ikke det som sto heller da.

I know! Jeg er i laidback påskehumør og tok meg friheter.

(...laidback er bare et finere ord for lat - jeg gadd ikke å bla tilbake og sitere deg ordentlig. :innrømmer: )

Men jeg synes at jeg captured the essence very well indeed!

(Must dash - er travelt opptatt med å fordype meg i "Murder Must Advertise" - takk for tips fra FP'ere - luvs it already!)

Gammel 19-04-11, 14:18   #232
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Poenget mitt er ikke at jeg nødvendigvis vil frata folk muligheten til å bruke posepotetmos og ferdigknekte egg, Men det er to grunner til at jeg er skeptisk til at vi stadig får nye "tidsbesparende og lettvinte" produkter.

Når vi først skal få nye produkter så takker mer enn gjerne ja til de produkter som er rene produkter, men er forbehandlet for å gjøre hverdagsmiddagen mer lettvint. Som f.eks. forhåndskokt/,-skrelt og most potet. Ferdigkuttede grønnsaker og bakeark. Det er da mye bedre at det finnes sånt enn at man bare bruker dårlige pulverløsninger synes jeg.

Det samme gjelder forsåvidt knuste egg på kartong, men her stiller jeg meg litt tvilende til om det treffer noen målgruppe. De fleste jeg kjenner klarer fint å knekke eggene og røre dem. Hvis noe skulle holde dem borte fra å lage omelett så er det vel heller at det er litt vrient å steke den sånn at den blir fin.

Jeg bruker også en del ferdigprodukter innimellom, men prøver å bruke mer rent kjøtt og friske grønnsaker. Det er ikke alltid det blir sånn. Av og til blir det grillpølse med lompe, og det er også helt greit innimellom.

Gammel 19-04-11, 14:30   #233
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hva med ferdigspist mat i boks? Så slipper man unna både tiden det tar å lage og spise maten. Tenk all den tiden man frigjør til verv i FAU og idrettslag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:35   #234
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hva med ferdigspist mat i boks? Så slipper man unna både tiden det tar å lage og spise maten. Tenk all den tiden man frigjør til verv i FAU og idrettslag.

Eller intravenøs næring, da kan man multitaske, få inn næringen mens man sitter i FAU eller selger kakelodd.

Jeg tror ikke det er noe enten eller i den siste delen av diskusjonen. Det å engasjere seg i lokalmiljøe/skole/aktiviteter betyr ikke at man bare tyr til hel,-og halvfabrikata.
Alle engasjerer seg i det som for dem er viktig, og man skaper seg til til det.

Jeg dulter litt på mkj, jeg er også enig i at skal man først trå til med lettvinte løsninger er slike produkter som nevnes det jeg velger.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:48   #235
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

På Rema kostet ferdig omelett på kartong 34 kr så jeg i går.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 19:02   #236
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg måtte sjekke prisen på denne omelettgreia.

Omelett på boks (dvs. 8 egg+ konservering) kostet 39,50.

Coop 18 pakning med egg, vanlige med skall og kartong kostet 31,50

Hvorvidt det er enklere å åpne kartong og heller eggene rett i panna enn å knekke 8 egg og røre i en bolle kan man jo diskutere. En ting er i alle fall sikkert og det er at det er mye å spare på å knekke og røre eggene selv framfor å kjøpe dem ferdigknekt.

I rest my case!

Gammel 19-04-11, 19:43   #237
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt Bananer For Kids!
Jeg ante riktignok ikke at det var det det var - jeg skulle ha bananer og de lå i en pose (det gjør de jo av og til). Ikke før strikkene ramlet ut, til ufattelig stor glede for barna skjønte jeg at det var For Kids-bananer! Størrelsen var helt vanlig, vil jeg si. Men de var litt mer modne enn jeg foretrekker.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 19:49   #238
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Rio-bananer på mandag. Eldste skulle på kino med pappaen sin for å se Rio den ettermiddagen, og da måtte hun jo få Rio-strikker. Finfin størrelse på de bananene og. *småspiste barn*

Gammel 19-04-11, 20:18   #239
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det blir likevel ganske dyr knekking.

Har jeg sagt noe annet?
Sa kun hva de kostet jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 20:30   #240
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte sjekke prisen på denne omelettgreia.

Omelett på boks (dvs. 8 egg+ konservering) kostet 39,50.

Coop 18 pakning med egg, vanlige med skall og kartong kostet 31,50

Men var det ikke Solegg? De er litt dyrere ihvertfall

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.