|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerMine foreldre er interessert i barna, er sammen med dem når de er her, og glad for besøk. Men de bidrar ikke mye i form av hjelp og avlastning. De begynner å bli gamle, de har begrenset kapasitet, mamma lever med kroniske smerter, og pappa er så surrete at jeg ikke betror ham alene med dem i noe særlig tid om gangen. Det er jeg virkelig ikke hverken sår eller bitter for. De har stilt opp noen få ganger, men de blir helt utslitt av det. Til og med om det bare er ett barn. Men de elsker barna og barna elsker dem. Hjelp av besteforeldre syns jeg faktisk bare er en bonus.
![]() |
#82 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passer
Som Smilefjes sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg følger litt med her, siden jeg snart er i den kategorien selv.
![]() |
![]() |
#84 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#85 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Har dere ingen venner som dere bruker å besøke/få besøk av som familie? Det er sånne venner vi har spurt om å være barnevakt. Da kjenner de ungene, og ungene er trygge på dem. Man spør jo ikke en tilfeldig person på gata, det hadde vært rart.
![]() |
#86 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har det, jo. Jeg stusset litt over måten det ble sagt på. Det virket så enkelt.
![]() |
#87 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg er i samme situasjon selv. Svigers 10 minutter unna, men det er nå over 2 år siden barna har vært der på overnatting eller besøk uten oss. Jeg tenker ikke så mye på at jeg og mannen skal ha "fri", men det at jeg synes det er sårt at de ikke engang kan ta initiativet til å ta dem med på kino, tivoli eller lignende en gang i skuddåret!
![]() |
#88 |
Er frisk!
|
Det er jo ikke så vanskelig å bytte barnevakttjenester med et vennepar da. Selvsagt er det noen som ikke har venner, men da bør man jo kanskje starte med å bygge opp et nettverk.
![]() |
#89 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Off the map.
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerVi er heldige på mange måter, for det skorter ikke på innsatsviljen føler jeg. Men når det er sagt - våre besteforeldre bor hhv en dags flytur unna og bestemoren bor nesten 20 mil unna.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerMamma eller pappa kommer aldri til å hente gutta i barnehagen eller noe sted, skal de være der så må vi komme med de. De kan heller ikke kjøre de hit, og ja pappa har bil, og kjører hver dag. De har ikke vært her på 4 år eller noe. De bor 20 min med bil herfra. Me jeg drar heller ikke på besøk til de, så det er vel delvis min feil og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
En som trener
|
Jepp, det var strategien til min mormor. Hun bor ganske nærme oss, men det er sjelden jeg besøker henne. Min farmor som bor lenger unna var vi mye sammen med, både alene og med foreldrene våre, og hun får mye besøk. Man høster som man sår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Drømmer
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerVi har mine foreldre som stiller opp, men de bor 50 mil unna og jobber fullt så det begrenser seg. De kom hit i mars og passet poden fra fredag til mandag, utenom det så er de barnevakt om jeg er hjemme hos de og er ute sammen med venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Personlig pessimist
|
Hvem er ikke det.
![]() |
![]() |
#95 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, og spesielt når de nærmeste vennene våre ikke har barn selv eller har barn som ikke bor sammen med dem/ikke har fast samværsordning. Da er de innmari lite interesserte i å passe på våre barn, ikke engang for et kinobesøk.
![]() |
#96 |
Er frisk!
|
Ja, vi har også mange vennepar som ikke det passer å bytte med. Men noen pleier det å gå an å få det til med. Men så har vi jo også gått aktivt inn for å bygge opp et nettverk av familier med barn i samme alder som våre, nettopp fordi vi overhodet ikke har hjelp i familie.
![]() |
#97 |
Tøff i frakk
Samme her, selv om vi har litt hjelp i familie. Jeg er egentlig ikke særlig sosialt anlagt, men jeg og mannen har luftet tanken om barnevaktbytte/lekebesøk uten foreldre, for mange av venneparene våre, og så biter vi der det er antydning til napp. Og tilbyr selvsagt det samme i retur, jeg synes det er koselig med små gjester, men er nok ikke så flink til å ta initiativ til det selv. Jeg er som sagt egentlig litt asosial.
![]() |
#98 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerKnerten skal kanskje, uvisst men muligens sove borte fra oss ei natt i sommer. Kanskje. Da blir han tre år. Og alene blir vi uansett ikke, lillesøster blir her hos oss. Det er mine foreldre som har sååååå lyst å ha ham på overnatning i campingvogna si, da blir den stående på en campingplass ti minutter herfra, knapt nok det. Bare fordi de har så lyst.
![]() |
#99 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet er en vesentlig forskjell tenker jeg, på om besteforeldregenerasjonen i forkant av at barnebarna kom har proklamert hvor mye de gleder seg, hvor ofte de har ikke bare tenkt, men faktisk planlegger å komme på besøk, at de gjerne vil ha de på overnatting flere ganger i året, at de skal komme å hente barnebarna i bhg, ja, de foreslo til og med å være dagmamma for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Tøff i frakk
Jeg tror jeg hadde droppet dem lenge før. Mulig jeg er streng, men det var da voldsomt så mange sjanser de har fått etter å ha falt igjennom gang på gang?
![]() |
|
|