|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Barn dopes i søvnDet neste blir en professor som blir spurt om hva hun syns om at barn går søvnløse, og uttaler seg om de heldige effektene søvnmangel har på læringsprosessen, samholdet i familien og hvor viktig det er at mennesker vokser opp mest mulig naturlig :spy: sorry altså, men jeg syns ALLE de artiklene (vi ser dem jo hver eneste sommer) har samme ståsted: barn-får-medisin-fordi-de-voksne-trenger-det. Søvnmangel over tid må vel være ganske alvorlig for en unge?
|
|
|
#102 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barn dopes i søvn
Forskjellen er selvsagt moralsk. Det er LATE SLUBBERTER SOM TROR DE LIKSOM SKAL KOMME SEG LETTVINT UNNA NATTEVÅK OG SÅ ILLE KAN DET DA IKKE VÆRE, VI SOV DA IKKE SÅ MYE VI HELLER, SÅ JEG VET AT DET KAN GÅ HELT FINT!!
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn dopes i søvnNattevåk av vanlig type hadde vi også med Knerten forresten, type amming med max to timers mellomrom, nattamming til han vel var over året, og oppvåkninger altså reelmessig til han var nesten to. Til han fikk medisin. Det som trigget at jeg ringte legen var dog tre netter de gutten satt midt i senga og hylte, jeg fikk ikke ta i ham, men han klødde. Han satt og hylte, klødde seg og var utrøstelig i 2-4 timer midt på natta tre netter på rad. (Den første var natt til lørdag, derav at det var tre av dem før jeg ringte legen mandag morgen og krevde legetime asap, og gikk derfra med resept på allergimedisin noen timer senere.)
|
|
|
#104 |
|
Er frisk!
|
Ehhhh? Er ikke 6000 en prosent av 600000? Da må da 4000 være 0,67 prosent, altså 67 promille?
|
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Barn dopes i søvn0,67 prosent, altså avrundet til 0,7 prosent er 7 promille. Mener mitt indre mattehode i alle fall?
|
|
|
#106 |
|
Er frisk!
|
Ja, selvfølgelig. Det mener mitt indre mattehode også - når jeg får tenkt meg om... Apropos trøtt - har en gutt som har fått 5 tenner på en uke og dermed sovet minimalt, så hjernekapasiteten er det så som så med. Og jeg har vært heldig og har hatt tre barn som sover helt normalt... Tenker på med skrekk og gru på noen av dem jeg har lest om i denne tråden.
|
|
|
|
#107 |
|
maler
|
Sv: Barn dopes i søvn7 promille? Var det det som var det enorme antallet som gjorde seg fortjent til tabloide overskrifter?
|
|
|
#108 |
|
Nyter et nytt liv
|
Må signere dette innlegget her jeg.
|
|
|
|
#109 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Barn dopes i søvnTeit artikkel. Har kun møtt ett barn som har fått denne medisinen. Han sov (tross medisin) ca 6 timer hver natt. Uten medisin som han 3-4 timer. Hver natt. Ellers løp han rundt (ja, han hadde tilleggsproblematikk). Non stop.
|
|
|
#110 |
|
Shake it out!
|
Jupp. Selges i dagligvarebutikker. Mannen har brukt det når han reiser over tidssoner (og det har jeg og ungene også). Jeg har også periodevis brukt det når jeg har ekstremt vondt i ryggen og sliter med å sove (som alternativ til Advil night, smertestilledne med søvndyssende i).
|
|
|
#111 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#112 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnJeg trodde Advil var paracetamol? Var det ikke det den Madelaine-saken handlet om?
|
|
|
#113 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barn dopes i søvnhttp://www.advil.com/OurProducts/Advil-PM.aspx
|
|
|
#114 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnJa, jeg ser det er mange varianter. Men allergy er ikke anbefalt på barn under 12 år, i følge advil.com?
|
|
|
#115 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barn dopes i søvnMadelaine saken handlet vel om mulig bruk av Calpol, ikke helt uvanlig å gi som "søvndyssende" i UK blandt noen foreldre. Jeg tror Calpol er paracet med noko anna i ... har alltid brukt det ved sykdom de få gangene vesla har fått Paracet.
|
![]() |
|
|