|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nyter et nytt liv
|
Opplys meg om RigaEn jentetur i oktober står for tur, Riga er 1 av 3 alternativer vi har for reisen.
|
|
|
|
#2 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplys meg om RigaDet sterkeste minne derfra er tiggerne. Vi var bare innom og tuslet rundt. Min sarte sjel på daværende tidspunkt ønsket meg ikke dit igjen. Ingen andre sterke minner derfra , så personlig ville jeg dratt en annen plass. Mye arkitektur da.
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Opplys meg om Riga+ Mye arkitektur Sist redigert av Chablis : 13-07-11 kl 10:29. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Opplys meg om RigaJeg var på jentetur i Riga for noen år siden. Byen er liten, men trivelig. Shoppingmessig er den ikke bra. Vi fant et par ok spisesteder og var på spa litt utenfor byen. Om jeg kommer til å reiser tilbake? Neeei. Tror ikke det.
|
|
|
#5 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplys meg om RigaVi bodde på hotel latvija (regal?), det som er høyest ruvende i byen med Sky Bar på toppen (verd en tur å se på utsikten!). Det var et veldig bra hotell. Er Spa der også, men det har ikke jeg testet. Mine kollegaer skrøt, dog.
|
|
|
#6 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Opplys meg om RigaJa jeg husker en ting til. Det var utrolig mye hull i gatene. En gang så vi en dame gående. Svoooop så var hun borte. Så så vi et hode som stakk opp av et hull.
|
|
|
#8 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Opplys meg om Riga
Jeg kan egentlig bare signere på denne. På alt egentlig (var du sammen med meg?)
|
|
|
#9 |
|
Nyter et nytt liv
|
Dette er akkurat derfor Riga er ett av alternativene til sted å reise. Vi ønsker ingen storby ferie.
|
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Nå måtte jeg tenke hardt og lenge men mener faktisk det var 16-mai helga jeg var der. Så nesten!
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opplys meg om RigaVar der på nyttårsaften og noen helligdager i år, så mye var desverre stengt... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Opplys meg om RigaJeg synes Riga var nitrist. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Hotel Bergs.
|
|
|
#16 |
|
Nyter et nytt liv
|
Har vært inne å lest litt, og kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å shoppe i Riga jeg. Men nå er vel jeg kanskje like enkel sjel som deg, og ikke noen store forventninger til hva som skal finnes av butikker.
takk for anbefalingen. Må sjekke ut dette.
|
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Opplys meg om RigaMen for all del, Vilnius og Tallinn er også fine. Vilnius er den roligste og minste av dem, og den mest østeuropeiske. Tallinn er kanskje vakrest, og har mest turister og opplegg. Og Riga er størst og mest kosmopolittisk, mest sammensatt.
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Opplys meg om RigaFor oppdaterte anbefalinger på spisesteder og hoteller kan jeg varmt anbefale Riga in Your Pocket. Det er jo idiotisk å leve utelukkende på Čili Pica når man kan gå på Bergs eller Kaļķu vārti i stedet. Research, folkens! :engasjert:
|
|
|
#19 |
|
Drømmer
|
Sv: Opplys meg om Riga |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
For ordens skyld: det er ikke vanskelig å finne noe å shoppe der. Det er mange butikker og stort kjøpesenter. Problemet er at merkevarer er dyrt - samme pris som hjemme. Mer lokale klesbutikker hadde et litt 'tacky' preg. Men det jeg faktisk kjøpte der var en stor flott glassvase i farget glass - og den kostet veldig lite. Var en butikk med slikt i gamlebyen - den anbefales på det varmeste!
|
![]() |
|
|