Sv: Opplys meg om Riga
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Når jeg leser at Riga var nitrist lurer jeg på om vi har vært i samme by. Jeg koste meg jo glugg i hjel, spiste masse deilig mat, besøkte vakre bygninger og jammen handlet vi også. Dressmann og Cubus oppsøkte vi ikke.
Jeg hadde valgt Riga framfor Oslo any time. 
Har vært inne å lest litt, og kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å shoppe i Riga jeg. Men nå er vel jeg kanskje like enkel sjel som deg, og ikke noen store forventninger til hva som skal finnes av butikker.
Og om man gjør litt forarbeid på å sette seg inn i hva som finnes, kan jeg ikke skjønne at man blir overrasket over hvordan det er der.
For meg høres Riga ut som akkurat den plassen vi skal dra til.
Og jeg forelsket meg i hotellet du linket til , Hattifnatten
Opprinnelig lagt inn av Toffskji
Hotel Bergs. Jeg har ikke bodd der, men de har en storartet restaurant, og alt tyder på at de kan drive hotell også.
Jeg forstår heller ikke i hvilket univers Riga er nitrist. Jeg blir litt bekymret for folk som ikke finner noe glede i å tusle i gamlebyen og i det nydelige jugendstilområdet. Dessuten burde man gå i operaen/balletten, for det er virkelig verdt pengene. (Det eneste aberet er at det ikke ligger i gamlebyen. Hotel Neiburgs ligger i gamlebyen, i et aldeles nydelig art noveau-hus, jeg tenker det er storfint også. (Har igjen bare vært på restauranten, men den er ikke like bra som Bergs. Ah, Bergs! )
takk for anbefalingen. Må sjekke ut dette.