Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Litt holdninger til voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-11, 20:47   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Litt holdninger til voldtekt

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis de har tid og evne til å hoie og klappe, og filme, så har man også muligheten til å sjekke? Ettersom sex på åpen gate ikke er "normalt" og spesielt mtp alle overfallsvoldtektene i det siste. Som politikeren sier bør vi alle gå i oss selv og kjenne etter vårt ansvar i en sånn situasjon. Forståelsen din kan bedre brukes på andre ting.

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Tror vi bare får være enige om å være uenige.

Jeg greier ikke å se hvor Sneglo skal møtes med forståelse her altså. Og heller ikke at det er så skrekkelig uhøflig å møte den holdningen her med beskjed om å roe fnisingen.

Ei heller er jeg det aller minste enig i forståelsen om at det var manglende inngrep som var agurknyheten. Og for den delen - jeg mener at det heller ikke er noen agurknyhet. Jeg mener det virkelig hører hjemme som nyhetssak.

For å ta et eksempel: Om jeg kommer opp i en bilulykke med skadede mennesker - er det da greit om jeg smiler, tar et bilde og sier at det er ambulansepersonell som skal komme og ordne opp og ikke bryr meg? Selvsagt er det ikke det. Det er ikke lov såvidt jeg vet å etterlate noen i hjelpeløs tilstand. Enda vi har ambulansefolk som er skikket til å fikse opp bedre enn meg.

Jeg kan gjøre en feilvurdering - men det er onsdag. At vitner ikke har meldt seg på en halv uke etter slik mediedekning vel vitende om at de har dette fotografert på telefonen er uakseptabelt.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.