|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg er faktisk langt mer tolerant overfor tro enda min overbevisning der også er sterk. Jeg tenker at tro i de fleste normale tilfeller tross alt er et uttrykk for en positiv ting i tilværelsen (takk til Fnatt for fine forklaringer og god ateistoppdragelse). Om de velger eller føler riktig noe annet enn min overbevisning der så er det helt greit. |
|
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Med tro er jeg også ganske lik, jeg håper jo at jeg greier å overføre noe til ungene, og jeg er nok mer tydelig der enn med politikk. Likevel ville det være greit for meg at barna valgte noe annet enn det jeg står for, men også der er det et unntak for ytterliggående sektvirksomhet. Det håper jeg vi unngår på samme måte som ytterste høyre fløy i politikken. De tinga går jo ikke helt sjelden hånd i hånd heller.
|
|
|
#63 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Der er jeg helt motsatt. Jeg må nok gå mange, mange fler runder med meg selv hvis en av ungene ender opp som troende enn hvis han/hun ender opp som Høyre- eller Venstrevelger. Rundene vil selvfølgelig bli gått, men det vil ikke være lett. Når vi snakker om religion gjør jeg likevel alt jeg kan for å å være mest mulig generøs, men igjen - når de spør hvorfor jeg ikke tror på Gud svarer jeg alderstilpasset-ærlig.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg håper inderlig ikke at dette forandrer landet vårt. Vi skal ha demokratiet, vi skal fortsette å bry oss om hverandre. Noe denne helgen har vist på sitt beste.
|
|
|
|
#65 |
|
Pauset
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?En liten del av meg får lyst til å stemme AP ved neste valg fordi det gir en litt motsatt effekt enn hva gjerningsmannen ønsker. Stemmer jo rødt allerede, så det ville ikke vært en altfor radikal forandring, men innser jo at det er en smule teit begrunnelse. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
hadde du skrevet dette uten den tragedien vi har opplevd de senere døgna?
|
|
|
#68 |
|
Tidsklemma
|
Jeg skjønner ikke hva du mener her Brutus?
|
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Det hadde hun nok ikke da anledningen til å vurdere dette kraftig ikke hadde kommet akkurat nå. |
|
|
|
#70 |
|
Leser
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg tror faktisk ikke dette blir å forandre Norge. Jeg tror fremdeles vi kommer til å være en nasjon hvor både de kongelige og medlemmer i regjeringen kan bevege seg friere enn i mange andre land. Jeg håper virkelig at "folk flest" (et noe vagt, men forhåpentligvis dekkende begrep) også tenker slik.
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?him - |
|
|
|
#72 |
|
Epikur
|
Tragedien var selvsagt utløsende, men tankene har jeg hatt hele tiden, Brutus. Ytterste høyre har forsøkt å angripe den politiske venstresiden i alle år, et godt eksempel er angrepet på Faglig Fronts 1. maitog i 1979.
|
|
|
#73 |
|
Peppy!
|
Så ... spesielt irrelevant dette var, Brutus. Mener du å si at våre meninger kun er ekte om de oppstod før terrorhandlingene? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Protonterapeut
|
Helt enig.
|
|
|
#77 |
|
fri
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg har vært AP-medlem i flere år, men først i det siste har jeg begynt så smått å engasjere meg. Dette gir meg ikke mindre lyst til å engasjere meg videre politisk, og som mange andre her, så vil jeg ikke lenger være stum og la være å ta til motmæle mot mennesker med skrudde meninger. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg har alltid hatt veldig stor respekt for flagget vårt. Hver 17. mai bruker jeg tid på å lære gutta at flagget skal opp, at det ikke er et sverd osv. Jeg får vondt langt inn i sjelen når jeg ser på TV at noen brenner flagget vårt, eller andres. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Nei, men det var unektelig rart å lese inlegget, samt at NRK har spredd "velsignelse" de siste nettene med Grieg på repeat frem til klokka 8. I en annen setting, høyre-ekstremisme av værste slag.
|
|
|
#80 |
|
Søt og rar
|
Nei, nå må du gi deg.
|
![]() |
|
|