Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-11, 08:46   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Hva bør vi gjøre i leiligheten før fotograf og før vising?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Inne og suger til meg tips da vi skal selge i år/neste år ,når svigermor har funnet seg noe nytt.

Jeg har aldri sett "brukte" hus til salgs med plantegninger. Bare sånn som er underoppføring. Så kommer vel ann på hvor man bor.

Tror ikke jeg gidder å bruke 7000 hos arkitekt for å få det laget

Vi holder på å se på hus nå, og det er plantegninger på nesten alle, så jeg tror nok det er ganske vanlig faktisk. Det er i hvert fall veldig greit å kunne se en tydelig oversikt over romfordeling osv.

Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 08:59   #22
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Legg ned toalettlokket.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 09:06   #23
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vidvinkel er pyton. Også må jeg si at alle kvelds/nattbildene de har begynt med her blir litt mye. Kjempekoselig med et bilde av uteplassen kanskje, men har ikke behov for å se alle rom med levende lys i mørket.

Jeg liker også bilder av alle rom jeg, for hvis jeg ser på en plantegning og det mangler bilder av 3 rom blir jeg litt skeptisk.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 09:31   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også kjempeskeptisk hvis det er 15 bilder med detaljer fra stua og stemningsbilder, men manger bilder av et par rom. Det bør være vanlige oversiktsbilder fra alle rom.

Gammel 01-08-11, 09:31   #25
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta bilder selv for å sjekke om det er for mye eller for lite igjen i rommet. Ellers som de andre, fjern alt som gir personlig preg. Velduftende urter på kjøkkenbenken og frukt i knalle farger som matcher fargetema.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 09:54   #26
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi holder på å se på hus nå, og det er plantegninger på nesten alle, så jeg tror nok det er ganske vanlig faktisk. Det er i hvert fall veldig greit å kunne se en tydelig oversikt over romfordeling osv.

Det er ikke vanlig her. Vi har sett etter annet hus i 1 år pluss at vi har sett etter noe svigermor ønsker seg og alt som ligger på Finn her fra har aldri planntegninger. Ikke nye leiligheter som selges,som andre gang.
Og mange venner som har kjøpt siste årene så har vært innom finn ganske ofte og ingen av de husene venner har kjøpt var det planntegninger. Og vi bor ikke på en sånn liten plass med 10 innbyggere

Eneste gangen jeg har sett med plantegninger er på halvferdige hus som selges,som helt nytt

Litt tråd kupping..Istede for å lage en ny tråd om nesten det samme
Når vi kjøpte så var huset vårt helt tomt. Synnes det var helt greit,
Når vi en gang skal selge så har vi ført flyttet til svigermor,skal male en gang og fikse en trapp(ikke gjort noe med det da vi hadde søkt om å bygge ut men ikke fått det godkjennt og da skulle trappa rives. trappa er 3 meter høy med panel som har vært lakket på 70 tallet en gang så litt lysmaling koster nå vel ikke all verden,bare masse tid ) og verken jeg eller unegen tåler å bo i malings lukt, så har litt lyst å tømme hele huset å selge det tomt. Er det bare dumt?

Gammel 01-08-11, 11:53   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er svært sjelden jeg ser annonser uten plantegninger. Det er normalt her nede i sivilisasjonen, i det minste.

Jeg har kjøpt leilighet nå som ble vist og annonsert uten møbler, den gikk for to hundre tusen mindre enn den nest billigste leiligheten i samme størrelse/stand i dette området.

Det lønner seg ALDRI å annonsere/vise uten møbler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:54   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 10 detaljbilder fra badet (kranen, håndklestabelen, duftlyset, badekarkanten, pyntesteinene) og mye stemningsbilder fra en stearinbelyst uteplass er muffens.

Gammel 01-08-11, 12:08   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Plantegninger trenger man da vel ikke gå til arkitekt for, det er ikke millimeterberegning heller, mer snakk om en "oversikt over hvordan rommene er plassert i forhold til hverandre" og veldig greit. Flere og flere annonser har det, veldig greit for å se for seg huset.

Gammel 01-08-11, 12:22   #30
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Litt tråd kupping..Istede for å lage en ny tråd om nesten det samme
Når vi kjøpte så var huset vårt helt tomt. Synnes det var helt greit,
Når vi en gang skal selge så har vi ført flyttet til svigermor,skal male en gang og fikse en trapp(ikke gjort noe med det da vi hadde søkt om å bygge ut men ikke fått det godkjennt og da skulle trappa rives. trappa er 3 meter høy med panel som har vært lakket på 70 tallet en gang så litt lysmaling koster nå vel ikke all verden,bare masse tid ) og verken jeg eller unegen tåler å bo i malings lukt, så har litt lyst å tømme hele huset å selge det tomt. Er det bare dumt?

Når eg ser annonsar med tomme hus så tenker eg "huff, dødsbo" eller "desse er nok desperate etter å selge, så det blir nok billeg".

Då vi leitte etter hus, kikka vi på eit par som sto tomme, dei var veldig triste og kjipe, synes eg. Gav ikkje noko kosleg inntrykk av kor fint det kunne bli etc. I tillegg la eg veldig godt merke til skuggane av bilete på veggane, skruhol, merker i golv og på veggar osv.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 12:26   #31
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kort spørsmål; når en skal ta vekk jakker i gangen, kva gjer en med knaggar?

Gammel 01-08-11, 12:29   #32
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Kort spørsmål; når en skal ta vekk jakker i gangen, kva gjer en med knaggar?

Jeg synes det er helt greit med knaggene igjen.

Gammel 01-08-11, 20:11   #33
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knaggrekke kan henge. Hvis de er ugly, bør de byttes ut med noe nøytralt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 09:19   #34
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Plantegning er for å se på romløsning og få et visst inntrykk av huset. Har sett mange hus med håpløs løsning og går derfor ikke på vising. Og som flere sier det er mer og mer vanlig å ha det i annonsen.
Ellers er jeg enig om dette med nærbilder av vask, kran,frukt og hva har du. Det virker bare merkelig.

Ikke håndklær oppå dolokket, det ser bare merkelig ut.
Rent og ryddig og ikke noe dill rundt omkring. Jeg foretrekker at det er møbler i huset ellers blir det veldig tomt.

Lykke til med fotografering og visning!

Gammel 02-08-11, 09:57   #35
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Og ikke flytt de samme blomstene rundt i flere rom!

Gammel 02-08-11, 22:51   #36
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er stuen ferdig håper jeg.
Er det noe som bør endres?

(veranda ikke ryddet, så spannet forsvinner. Det samme gjelder filmene oppe på koffertene. De sorteres når vi endelig får satt oss ned...)

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:53   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vekk med den lange planta og champagneglassene i bokhylla, de blir så små og utydelige på bildene uansett.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:54   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ser veldig bra ut.

Gammel 02-08-11, 22:56   #39
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

ååhh, så nydelig! Virkelig flott, sikkert raskt salg der

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:03   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Basert på rådene vi fikk fra stylisten vi hadde før salg:

Bort med bøkene i øverste bokhyllene på første bildet. Ta bort den hengende blomsten på samme bilde. Årsak: distraherer blikket, og uten disse tingene blir uttrykket renere og easy on the eye.

Ta bort grenen/treet ved peisen, og også peisgarnityret og vedholderen. Peisovnen kommer da mer til sin rett, and all of the above.

Det betyr ikke at det ikke er fint i virkeligheten altså. Men hverdagshygge er visstnok noe helt annet enn visningsvinkling, der alt dreier seg om å fremheve pene ting og få frem linjer samt et par detaljer i objektet.

Jeg ville forresten tatt bort koffertene under DVDene også. Og de hvite lysestakene på mediasenteret (eller høytaleren eller hva det er - jeg ville igrunnen tatt vekk den også om det lar seg gjøre).

Sist redigert av Miss Norway : 02-08-11 kl 23:09.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.