Sv: Gerd Liv Valla
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Lekkasjene er ikke overraskende, selvsagt. Alle vet jo at inne organisasjonsliv og politikk så lekkes det over en lav sko. Derfor var det idiotisk å prøve å hemmeligholde den i første omgang.
Jeg syns likevel det er tankevekkende at folk som jobber i en tillitsorganisasjon er verdt så liten tillit...
(Angående lønnsoppgjør så ble det lekket over en lav sko der også før, den gang det virkelig var storm og baluba. De siste årene har jo lønnsoppgjørene vært mer solgangsbriser, og lekkasjer har vært både mindre interessante og mindre brukt)
Jeg registrerer at det stadig er lekkasjer også fra politietterforskninger, og DET syns jeg er dramatisk og alvorlig. Men LO? Hvis jeg hadde sittet i LO, og fått tilgang på rapporten, ville jeg nesten følt det som en plikt å offentliggjøre den. Når landets største arbeidstakerorganisasjon, som kjemper for arbeidstakernes rettigheter, innad har en så vannvittig lederkultur, så syns jeg det er offentlighetens rett å vite.
Det skremmende i saken er jo at LO som altså er en arbeidstakerorganisasjon, og i teorien kjemper i mot "onde sjefer" som trakasserer arbeidstakere som blir gravide - innad er minst like ille selv. Det er ikke mye til organisasjon å ha i ryggen...
|