Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 00:29   #61
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?

Jeg syns prinsipielt at det er en uting. Jeg syns Candy Darling sa det så greit, blant annet at ungene ikke skal venne seg til spesialbehandling. For meg er det i alle fall viktig at mine unger lærer seg å forholde seg til de rammene som er satt opp og som skal gjelde alle. Jeg er ikke urokkelig på dette og ser at det noen ganger er nødvendig, eller i alle fall sterkt forståelig, at ungen blir tatt ut (for å reise på ferie).

Fra lærerens perspektiv så er det jo heller ikke bare det ene barnet - det kan bli ganske mange barn som er på tur i løpet av året, og som skal ta igjen prøver og ditt og datt - jeg syns det er irriterende. Og vissvasset om at foreldrene tar ansvaret den uka eller de ukene ungene er borte er i de aller fleste tilfellene bare ønsketenkning.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:40   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja.

Jøss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:47   #63
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener det samme som sist og orker ikke gjenta meg selv, kortversjon: nei, det er ikke greit.

Gammel 21-08-11, 01:04   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta UNGENE UT FRA SKOLEN PGA SYDENTUR?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Men ellers er jeg enig i at man bør lære ungene arbeidsmoral ved å ta ferie når det er ferie

Så vi som er skiftarbeidere på arbeidsplasser som er åpne 24 timer i døgnet 365 dager i året og som på INGEN måte kan velge å ha ferie når det er skoleferie, vi eier ikke arbeidsmoral?.... Jeg kjenner jeg får skikkelig fordommer mot folk som kan ha et så snevert arbeidsmoral-bilde.

Neste år vet jeg at min sommerferie starter 24. august. Jeg har altså ikke en dag ferie når min datter har sommerferie. Jeg kan SØKE om å få den endret, men vil ganske sikkert ikke få det innvilget ettersom svært mange av oss ønsker oss ferie i skoleferien.

Er det HELT urimelig at jeg søker å ta min datter ut 5 dager av skolen i slutten av mai neste år fordi jeg da vet at jeg har "vinterferie" sånn at vi får en uke som ligner litt på sommerferie sammen?

Gammel 21-08-11, 01:25   #65
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Elin - i mine øyne så kommer du i kategorien spesielle tilfeller. Det gjelder ikke veldig mange arbeidstakere som ikke får lov til å avvikle ferie i løpet av skoleferien.

Gammel 21-08-11, 01:34   #66
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Elin - i mine øyne så kommer du i kategorien spesielle tilfeller. Det gjelder ikke veldig mange arbeidstakere som ikke får lov til å avvikle ferie i løpet av skoleferien.

For meg også.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 01:38   #67
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Elin - den ferien din er forøvrig ikke lovlig med mindre du godtar det selv. Du kan kreve tre uker avviklet før 1. september - og da får du i alle fall noen dager sammen med datteren din mens hun har ferie, selv om jeg fortsatt syns du er i en spesiell kategori og forstår at du ønsker å ta barnet ut av skolen for å avvikle ferietur.

Gammel 21-08-11, 01:38   #68
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har tatt barna fri en gang, for å reise til Gran Canaria. De gikk da i 1. og 4. klasse. Dette er noe vi normalt ikke gjør, men vi ble invitert med for å ferie svigerfars 60 års dag, så da slo vi til.

Ble kun møtt med positive holdninger fra skolens side.

Jeg mener vel som mange andre at dette er noe man helst bør unngå, all den tid at det er lang sommerferie på skolene, pluss mye fri i tillegg. Samtidig så ser jeg at det i noen tilfeller kan være vanskelig for foreldre å få feriekabalen til å gå opp, i barnas skoleferie, og da mener jeg at det bør være rom for å ta fri. En gang i blant.

Vi har også ved noen tilfeller bedt barna fri enkeltdager, da gjerne fredag eller mandag. Det har ikke skjedd ofte, men det har vært turer hvor det har vært "nødvendig".

Alt med måte, og med gode grunner, er vel min holdning tror jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 01:39   #69
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

I HI sitt tilfelle synes jeg det er åpenbart at det er unødvendig. Én uke i året bare fordi det er billigere da er heller ikke ok. Og tentamens- og eksamenstider er selvfølgelig ikke tidspunktet for sydenferier.

Men det finnes mange gode grunner til å ta barnet ut av skolen en uke, og jeg klarer ikke å være prinsipielt imot. For mange av oss er det som å vinne i lotto hvis man er så heldig å få fri i høst- eller vinterferien. Og nei, man lærer kanskje ikke så mye av å tilbringe en uke ved bassengkanten. Men å få være sammen med familien sin 24 timer i døgnet i en hel uke kan være gull verdt i en ellers hektisk hverdag. Jeg er sikker på at man kan forklare et barn om regler og unntak uten at arbeidsmoralen blir ødelagt av den grunn. Jeg skulle ønske at det var som for litt mer fleksibilitet rundt uttak av høst- og vinterferie, også kunne man heller "fredet" andre perioder av skoleåret, for å sikre ro og kontinuitet.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 07:35   #70
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 21-08-11, 08:15   #71
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

For meg avhenger det av hva slags ferie det er snakk om, og hvilke forberedelser familien og eleven gjør på forhånd av en slik ferie.
Legger man opp til en ferie med mye læring, der man selvsagt gjør lekser/skolearbeid som de gjør hjemme, i tillegg til at man f.eks har et prosjekt knyttet opp til tema på stedet man besøker, er det for meg noe helt annet enn bare sol- og badeferie. Jeg mener skolen burde kreve av foreldrene at de leverer en ganske detaljert plan for gjennomføring av skolarbeidet/tilleggsprosjekt sammen med forespørsel om fri fra skolen. Er man ikke i stand til å utarbeide en slik plan er man vel heller ikke i stand til å overta undervisningsansvaret.
Vi har tatt barna ut flere ganger i forbindelse med forskningsreiser utenlands, opptil flere uker, og det krever masse av oss alle. Barna har da selvsagt fri fra ordinær skole, men gjør skolearbeid hver dag og vi lærer alle masse av gjennomføring av prosjektene vi sammen har definert på forhånd (som aktuelle lærere har godkjent). En familieferie i løpet av skoleferien er for oss skikkelig ferie, da har barna fri på linje med voksne som ikke er på jobb, mens en familieferie i skoletiden er noe helt annet, da er læring det viktigste.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 10:57   #72
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Jeg synes slike diskusjoner ofte blir veldig unyanserte.

Og igjen, FP er sikkert veldig lite representativt for foreldre flest, jeg har inntrykk av at de som frekventer dette forumet er gjennomtenkte og reflekterte, så de verste Sydenfarerene finner man neppe her, men de aller fleste har vel nok mellom øra til å forstå at skole er nødvendig og viktig for sitt barn?

Men som mange av oss sier, en gang i blant er greit, og ikke midt i eksamenstiden eller når det er mye på timeplanen. God planlegging er stikkordet her. Jeg er ikke redd for signaleffekten når vi snakker om en gang i blant-reising, heller. Og jeg tror ikke det skader barnets moral på noen måte at man tar seg fri fra skolen for å reise. Og nå snakker jeg fremdeles om de foreldrene som tar skolen seriøst, men som også liker utenlandsferier sammen hele familien. Jeg hadde ferie fra 11. juni og var tilbake tidlig juli, mannen fikk ferie i slutten av juli, mange uker etter at rumpa mi var tilbake i kontorstolen. På jobb bytter man gjerne helger og dager, søker seg fri, søker permisjon, men man tar igjen tapt arbeidstid, altså. Man jobber kanskje mye i forkant eller etterkant av ferien, på samme måte må eleven jobbe inn sine timer og gjøre sitt abeid. Og det er fin læring det, altså, spesielt mtp arbeidslivet som kommer.

Min jente hadde alle leksene med seg på tur, og det gikk ikke en dag i ferien uten at vi gjorde lekser. Vi gjorde faktisk mye mer enn det vi skulle, lærelysten hennes var helt på topp!

Gammel 21-08-11, 11:13   #73
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

En gang i blant på barneskolen er greit, men på ungdomsskolen bør man tenke seg om, særlig om det blir flere ganger og lengre perioder. En rektor på en skole jeg kjenner til, avslo en søknad om 2 uker fri, foreldrene klaget til fylkesmannen og fikk medhold. Det virker som om skolen ikke har så mye å si.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:35   #74
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det gjelder ikke veldig mange arbeidstakere som ikke får lov til å avvikle ferie i løpet av skoleferien.

Jo, det gjelder faktisk veldig mange. Ikke veldig mange av de foreldre som ferdes inne på dette forumet kanskje, og tankene og holdningene er vel lett farget av hvilket miljø man oppholder seg.

Gammel 21-08-11, 13:35   #75
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke bort i fra at vi kommer til å gjøre det av og til mens juninr går i småskolen iallefall. Stesnuppa bor i Troms og har annen skolerute enn her i Trondheim. Da tenker jeg at noen dager i en og annen høst og vinterferie så ber vi poden fri sånn at de kan ha litt ferie sammen. Det kommer forresten til å bli litt av et puslespill hele ferieopplegget når begge går på skole. Sukk.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 14:24   #76
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikkert veldig farget av at jeg har undervist på en skole hvor det faktisk er et stort problem med elevferier og hvor vi hvert år må etterlyse mange barn både i forbindelse med skolestart og etter ferier. Flere blir skrevet ut av skolen hvert år, men så lenge vi har plass til å ta dem inn igjen får det ingen konsekvenser. Det viktigste virkemiddelet vi har er faktisk å gi beskjed videre slik at barnetrygden blir stoppet. Da kommer de fleste tilbake relativt raskt... Det er ikke de som tar barnet ut av skolen en uke i løpet av barneskolen som for meg er problemet.

-Jim Carrey-
Gammel 21-08-11, 14:58   #77
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes heller ikke at 1.klasse består av så mye lek,
kontaktlæreren til yngste sa på foreldremøte at hun syntes det var for lite
rom til lek og skulle ønske det kunne vært litt mer i 1.klasse.
Det er ganske mye de skal igjennom og antall timer av hvert fag som er bestemt.

Hos oss er det mye ikke-fag de to-tre siste ukene før
ferien ikke at det plager meg for jeg vet at det er fullt opp hele året ellers,
men da er det "lettere" å ta en ekstrauke for oss,
i år tok faktisk kontaktlærer sommerferie to uker før skolen sluttet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:05   #78
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

jeg ler og ler. Jeg vet det ikke er slik, men her ser det ut som at du mener at syndenferierende er skikkelig uintelligente mennesker. Dessuten; sim skremmern sitt barn satt også min myr med skolearbeid i ferien. Opptil 2 timer. Nettopp fordi hun også måtte gjennom det de andre gjorde på skolen i tillegg til lekser. Hun var helt up to date da hun kom tilbake og fikk veldig skryt av lærer. Så det går altså an.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes slike diskusjoner ofte blir veldig unyanserte.

Og igjen, FP er sikkert veldig lite representativt for foreldre flest, jeg har inntrykk av at de som frekventer dette forumet er gjennomtenkte og reflekterte, så de verste Sydenfarerene finner man neppe her, men de aller fleste har vel nok mellom øra til å forstå at skole er nødvendig og viktig for sitt barn?

Men som mange av oss sier, en gang i blant er greit, og ikke midt i eksamenstiden eller når det er mye på timeplanen. God planlegging er stikkordet her. Jeg er ikke redd for signaleffekten når vi snakker om en gang i blant-reising, heller. Og jeg tror ikke det skader barnets moral på noen måte at man tar seg fri fra skolen for å reise. Og nå snakker jeg fremdeles om de foreldrene som tar skolen seriøst, men som også liker utenlandsferier sammen hele familien. Jeg hadde ferie fra 11. juni og var tilbake tidlig juli, mannen fikk ferie i slutten av juli, mange uker etter at rumpa mi var tilbake i kontorstolen. På jobb bytter man gjerne helger og dager, søker seg fri, søker permisjon, men man tar igjen tapt arbeidstid, altså. Man jobber kanskje mye i forkant eller etterkant av ferien, på samme måte må eleven jobbe inn sine timer og gjøre sitt abeid. Og det er fin læring det, altså, spesielt mtp arbeidslivet som kommer.

Min jente hadde alle leksene med seg på tur, og det gikk ikke en dag i ferien uten at vi gjorde lekser. Vi gjorde faktisk mye mer enn det vi skulle, lærelysten hennes var helt på topp!

Gammel 21-08-11, 15:07   #79
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg er sikkert veldig farget av at jeg har undervist på en skole hvor det faktisk er et stort problem med elevferier og hvor vi hvert år må etterlyse mange barn både i forbindelse med skolestart og etter ferier. Flere blir skrevet ut av skolen hvert år, men så lenge vi har plass til å ta dem inn igjen får det ingen konsekvenser. Det viktigste virkemiddelet vi har er faktisk å gi beskjed videre slik at barnetrygden blir stoppet. Da kommer de fleste tilbake relativt raskt... Det er ikke de som tar barnet ut av skolen en uke i løpet av barneskolen som for meg er problemet.

Jøsses. Det høres ut som en merkelig skole. Slikt har jeg da aldri hørt om her. Her må det søkes fri til rektor. Han sier ja når det er "forsvarlig" men mot at eleven følger opp og er oppdatert etter ferien.

Gammel 21-08-11, 15:13   #80
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jøsses. Det høres ut som en merkelig skole. Slikt har jeg da aldri hørt om her. Her må det søkes fri til rektor. Han sier ja når det er "forsvarlig" men mot at eleven følger opp og er oppdatert etter ferien.

Det er en skole med rundt 70 % flerkulturelle barn, og veldig mange av feriene går til hjemlandet. De fleste legger disse feriene til skoleferiene, men litt for mange legger dem midt i året, flere ganger i løpet av skoleløpet. Med en av mine elever gikk det så langt at skolen var klar på at dersom eleven ble borte fra undervisningen flere ganger kom barnevernet til å bli koblet inn i familien. Dette fordi eleven mistet mye skolegang. Rektor innvilget fri to uker og eleven var borte i både 5 og 6 uker. Det var veldig vanlig at elevene fikk permisjon i 2 uker og så var borte lenger. Jeg skjønner at det kan være ekstra dyrt å reise til hjemlandet i skoleferier, men disse elevene trenger ofte all den skolegangen de kan få i Norge og blir fort hengende etter, spesielt i norsk.

-Jim Carrey-
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.