Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ull på skolebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 21:53   #41
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ull på skolebarn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, for det er jo superviktig at førsteklassinger er korrekt kledd til enhver tid.

Jeg er glad førsteklassingene hos oss har vært mer opptatt av å leke behagelig enn å være korrekt antrukket. De har jo bukser på seg på vei til skolen, men vrenger dem ofte av seg et før de tar på yttertøyet. Når de da kommer inn igjen sjokker de rundt i stillongs. Jentene i strømpebuksa.

Det høres bra ut. Jeg tipper det er noenlunde likt klientell hos oss som hos dere. Eller i alle fall omtrent samme stil.
For meg er det ikke viktig at det ikke ser ut som ullundertøy heller. Men jeg får litt noia av joggebukse hver dag, da mye heller bare longs. Bedre når de skal ut er det også, for da er det bare å vrenge på seg utebuksa.

Jeg liker ullbukser fra Janus på de kaldeste dagene, men synes det blir dyrt å ha slikt til hver dag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:04   #42
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det også ytterst få som går i bare tynn ull longs inne på skolen og sfo. Jenter er det letter med, for de kan lett ha en kjole eller skjørt på utsiden. Jentene mine bruker tynn ull t-skjorte fra Janus (i år har jeg kjøpt den i friske farger, for de ble visst lei av å bare gå i den brune når de gangene de måtte ta av genseren utenpå.) Utenpå har de tynn ullgenser. De har gjerne joggebukser i tynn eller tykkere fleece eller Krinkelullbukser de bruker. På vår skole er det ganske gulvkaldt så er det kaldt ute har de tynn ullongs under. Da vet jeg at de er kledd riktig under utetøyet når de slenger på seg dressen. For noe mellomlag det har ikke skoleungene vett på å ta på seg. Da skal det være minus 15 eller lavere i tilfelle før jeg får dem til å gjøre det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:22   #43
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppa har alltid brukt ullstrømpis eller longs med et skjørt over om vinteren, dersom hun ikke har loffet rundt i ullbukse også. Det har vært superpraktisk bare å ha et skjørt liggende på plassen som hun kan dra over. Lillebror har løpt mye rundt i bare ullstrømis eller longs i barenahgen, så jeg lurer også litt på hvordan vi skal ordne det nå til vinteren Upjaktisk at han ikke er så keen på skjørt

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:31   #44
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor der det er kaldest om vinteren og her er det ull longs og strikket ullbukse over, inne på skola. Blir det varmt tror jeg de springer rundt i bare stilongs. Det er liksom nationalplagget her det. Selv vi voksene går rundt i stilongs hjemme....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:36   #45
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min skolejente, som gikk i tredje klasse i fjor, hadde alltid ull under vanlige klær. Når jeg hentet henne på SFO gikk hun stort sett i ullundertøy, og det gjorde de fleste andre også.

Min britiske svigermor syns forresten både 8- og 4-åringen var alt for gamle til ullstrømpebukeser.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:42   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Lillebror har løpt mye rundt i bare ullstrømis eller longs i barenahgen, så jeg lurer også litt på hvordan vi skal ordne det nå til vinteren Upjaktisk at han ikke er så keen på skjørt

La han løpe rundt i bare det, hvorfor ikke? Min gjorde det da han var liten. I fjor vinter kjøpte jeg Janus ullbukser og tok på ham, så var han litt mer kledd og de kunne bare ta på dress når de skulle ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.