|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg vet lærerne på den skolen jeg gikk på pleide å samkjøre seg innen samme seksjon for å få til slike utenomferier. Og så var det jo noen prosjektturuker og sånn, det skulle vel bare mangle om de ikke fikk litt ekstra fri etter det selv om de sto i kø for å få bli med.
|
|
|
#302 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Ehh, har jeg sagt at jeg har oversikt over alle lærerne på skolen? Jeg har sagt at jeg har flere lærervennner som alle avspaserer, og det vet jeg med sikkerhet fordi de forteller det. Og jeg kjenner lærere på andre skoler som også avspaserer, det vet jeg også fordi de forteller det. Jeg har derimot ikke sagt at flertallet av lærerne avspaserte, jeg stilte et spørsmål fordi det var noen(kanskje deg) som sa at det aldri var mulig å avspasere som lærer, det syns jeg hørtes rart ut siden jeg vet om flere lærere som faktisk avspaserer. Bestevenninna mi skal faktisk avspasere 2 dager denne uka, og det var ikke noe problem å få til.
|
|
|
|
#303 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har da aldri sagt at lærere ikke avspaserer, det er jo det vi gjør i to av de syv ukene vi har sommerferie, f.eks. Jeg stiller meg undrende til at noen kan opparbeide seg f.eks ytterligere to uker, og jeg tror ikke, til tross for at du kjenner mange der du bor, at det er spesielt vanlig. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg skjønner heller ikke dette. Jeg skal som nevnt tidligere ha fri (hvis jeg får) i oktober, da er det snakk om at jeg trenger vikar for to timer, men det bytter jeg med en av de andre kontaktlærerene på teamet. Dvs at skolen ikke får noen utgifter ved at jeg er bort. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Aldri, seff. Vi bare henger rundt med ungene og får dem til å være rolige slik at vi kan surfe på internett og drikke kaffe. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah. Mye det samme som å være hjemme i mammaperm.
|
|
|
#309 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#310 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Hey! Når jeg tenker meg om så er det jo perm jeg har. Ikke alltid like lett å vite når ungene likevel bruker meg som lærer og tror jeg kan alt i hele verden. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Travelt opptatt
|
På gamlejobben hadde alle for stor post. Enkelte hadde så mye for stor post at de måtte avspasere flere uker for å få det til å gå opp. Jeg hadde bare noen få prosent, men det var nok til 3 dager ekstra avspassering. I tillegg kom jo alle vikartimene som man kunne velge å avspassere.
|
|
|
#315 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror i hvert fall at dette er ganske vanlig. Alle skolene foreldrene mine har jobbet på gjorde det på denne måten. Faren min må ta ut mange uker ekstra hvert eneste år fordi han har "for stor stilling". Og dette kommer i tillegg til den vanlige lærerferien/-avspasseringen. De har begge undervist på videregående; flere forskjellige skoler og i forskjellige kommuner.
|
|
|
|
#316 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#317 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Her er det ikke lov å ha mer enn 100 % stilling. Jeg har jobbet i nærmere 20 år og aldri hørt om lærere som avspaserer i den skalaen enkelte skisserer her. Selv ba jeg om fri en dag for omtrent 6 år siden, da tok jeg vikartimer på forhånd for å dekke opp timene. *vill og gal*
|
|
|
#318 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Hos oss er det heller ingen som avspaserer noe særlig utenom feriene. Det er de over 60 år som har en ekstra ferieuke, ellers hender det at man får jobbe inn en dag (ta vikartimer på forhånd) hvis man skal i bryllup langt-av-sted eller lignende. Som regel må man heller ta permisjon uten lønn. Vi er en vikarløs skole. Det betyr at teamet dekker opp for fraværende kollegaer ved korttidsfravær. Til gjengjeld er vi da noe flere lærere på skolen enn om vi hadde vært nødt til å bruke en million på vikarer.
|
|
|
|
#319 |
|
I mål
|
Jeg leser jo her at mange skriver at det er sånn, så det er jo sant, men det er sannelig rart hvor ulik policyen er rundt omkring. Hos oss er den eneste avspaseringen som finner sted spesialtilfeller, hvis man har trådd til ekstra på et prosjekt eller et eller annet, en helt spesiell deal en sjelden gang. Aldri ved for stor stilling, aldri ved vikartimer. Som oslo78 skriver, det går jo bare utover kollegaer eller elever. Hverken jeg, kollegaer eller ledelsen ønsker det sånn. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Travelt opptatt
|
Kolleger, ja. Eller så lar man bare være å ta ut avspasseringen, og anser det som tapte penger/fritid fordi man ikke har samvittighet til å ta fri.
|
![]() |
|
|