Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 09:15   #301
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Jeg vet lærerne på den skolen jeg gikk på pleide å samkjøre seg innen samme seksjon for å få til slike utenomferier. Og så var det jo noen prosjektturuker og sånn, det skulle vel bare mangle om de ikke fikk litt ekstra fri etter det selv om de sto i kø for å få bli med.

Gammel 29-08-11, 12:05   #302
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og Polarjenta; Du har skremmende god innsikt i hvor mye fri lærerne på skolen din har, altså.

Ehh, har jeg sagt at jeg har oversikt over alle lærerne på skolen? Jeg har sagt at jeg har flere lærervennner som alle avspaserer, og det vet jeg med sikkerhet fordi de forteller det. Og jeg kjenner lærere på andre skoler som også avspaserer, det vet jeg også fordi de forteller det. Jeg har derimot ikke sagt at flertallet av lærerne avspaserte, jeg stilte et spørsmål fordi det var noen(kanskje deg) som sa at det aldri var mulig å avspasere som lærer, det syns jeg hørtes rart ut siden jeg vet om flere lærere som faktisk avspaserer. Bestevenninna mi skal faktisk avspasere 2 dager denne uka, og det var ikke noe problem å få til.

Og ja, jeg kjenner mange av dem som jobber som lærerne her på skolen, bor på en liten plass, skjønner du.

Gammel 29-08-11, 12:26   #303
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da aldri sagt at lærere ikke avspaserer, det er jo det vi gjør i to av de syv ukene vi har sommerferie, f.eks. Jeg stiller meg undrende til at noen kan opparbeide seg f.eks ytterligere to uker, og jeg tror ikke, til tross for at du kjenner mange der du bor, at det er spesielt vanlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:40   #304
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da aldri sagt at lærere ikke avspaserer, det er jo det vi gjør i to av de syv ukene vi har sommerferie, f.eks. Jeg stiller meg undrende til at noen kan opparbeide seg f.eks ytterligere to uker, og jeg tror ikke, til tross for at du kjenner mange der du bor, at det er spesielt vanlig.

Jeg skjønner heller ikke dette. Jeg skal som nevnt tidligere ha fri (hvis jeg får) i oktober, da er det snakk om at jeg trenger vikar for to timer, men det bytter jeg med en av de andre kontaktlærerene på teamet. Dvs at skolen ikke får noen utgifter ved at jeg er bort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:55   #305
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jobber lærere, egentlig?

:dukker og løper og hiksteler:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:59   #306
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:01   #307
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Aldri, seff. Vi bare henger rundt med ungene og får dem til å være rolige slik at vi kan surfe på internett og drikke kaffe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:22   #308
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Aldri, seff. Vi bare henger rundt med ungene og får dem til å være rolige slik at vi kan surfe på internett og drikke kaffe.

Ah. Mye det samme som å være hjemme i mammaperm.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:25   #309
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det var jo derfor jeg spurte. Siden det ikke er uvanlig at det skjer blandt dem jeg kjenner. Og bare for å oppklare det, det er ikke bare her det skjer, jeg vet om lærere andre plasser som også avspaserer utenom de oppsatte feriene.

Gammel 29-08-11, 14:05   #310
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Ah. Mye det samme som å være hjemme i mammaperm.

Hey! Når jeg tenker meg om så er det jo perm jeg har. Ikke alltid like lett å vite når ungene likevel bruker meg som lærer og tror jeg kan alt i hele verden.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 17:42   #311
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 18:35   #312
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Jobber?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 18:38   #313
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj, vært her for lenge. Klarer ikke å hisse meg opp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:20   #314
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

På gamlejobben hadde alle for stor post. Enkelte hadde så mye for stor post at de måtte avspasere flere uker for å få det til å gå opp. Jeg hadde bare noen få prosent, men det var nok til 3 dager ekstra avspassering. I tillegg kom jo alle vikartimene som man kunne velge å avspassere.

Gammel 29-08-11, 19:36   #315
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror i hvert fall at dette er ganske vanlig. Alle skolene foreldrene mine har jobbet på gjorde det på denne måten. Faren min må ta ut mange uker ekstra hvert eneste år fordi han har "for stor stilling". Og dette kommer i tillegg til den vanlige lærerferien/-avspasseringen. De har begge undervist på videregående; flere forskjellige skoler og i forskjellige kommuner.

Gammel 29-08-11, 19:44   #316
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror i hvert fall at dette er ganske vanlig. Alle skolene foreldrene mine har jobbet på gjorde det på denne måten. Faren min må ta ut mange uker ekstra hvert eneste år fordi han har "for stor stilling". Og dette kommer i tillegg til den vanlige lærerferien/-avspasseringen. De har begge undervist på videregående; flere forskjellige skoler og i forskjellige kommuner.

Ahh, godt at det ikke bare er meg som opplever dette. Jeg ville syns det var litt rart om dette kun gjladt 2-3 skoler i Norge.

Gammel 29-08-11, 20:37   #317
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Her er det ikke lov å ha mer enn 100 % stilling. Jeg har jobbet i nærmere 20 år og aldri hørt om lærere som avspaserer i den skalaen enkelte skisserer her. Selv ba jeg om fri en dag for omtrent 6 år siden, da tok jeg vikartimer på forhånd for å dekke opp timene. *vill og gal*

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:42   #318
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det heller ingen som avspaserer noe særlig utenom feriene. Det er de over 60 år som har en ekstra ferieuke, ellers hender det at man får jobbe inn en dag (ta vikartimer på forhånd) hvis man skal i bryllup langt-av-sted eller lignende. Som regel må man heller ta permisjon uten lønn. Vi er en vikarløs skole. Det betyr at teamet dekker opp for fraværende kollegaer ved korttidsfravær. Til gjengjeld er vi da noe flere lærere på skolen enn om vi hadde vært nødt til å bruke en million på vikarer.

Om jeg avspaserer / tar permisjon uten lønn e.l. vil det altså bare gå utover kollegaer som må ta dobbel klasse eller enkeltelever som mister spesiallæreren sin en time. Det er ikke jeg spesielt interessert i og heldigvis ingen andre på skolen heller. Dermed har vi et veldig lavt planlagt fravær.

Gammel 29-08-11, 21:14   #319
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser jo her at mange skriver at det er sånn, så det er jo sant, men det er sannelig rart hvor ulik policyen er rundt omkring. Hos oss er den eneste avspaseringen som finner sted spesialtilfeller, hvis man har trådd til ekstra på et prosjekt eller et eller annet, en helt spesiell deal en sjelden gang. Aldri ved for stor stilling, aldri ved vikartimer. Som oslo78 skriver, det går jo bare utover kollegaer eller elever. Hverken jeg, kollegaer eller ledelsen ønsker det sånn.

Dere som kjenner steder hvor dette er utbredt, hvem er vikar for de som er borte igjen da? Kollegaer, slik at igjen de senere må ta seg en ekstra uke? Det blir jo bare en evig runddans.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:24   #320
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dere som kjenner steder hvor dette er utbredt, hvem er vikar for de som er borte igjen da? Kollegaer, slik at igjen de senere må ta seg en ekstra uke? Det blir jo bare en evig runddans.

Kolleger, ja. Eller så lar man bare være å ta ut avspasseringen, og anser det som tapte penger/fritid fordi man ikke har samvittighet til å ta fri.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.