Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Delvis lavkarbo - har det noen hensikt?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 15:07   #24
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Delvis lavkarbo - har det noen hensikt?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Å legge om til lavkarbodiett tror jeg rett og slett ikke er gjennomførbart for mitt vedkommende. Men har det noen effekt å bytte ut en del av karbohydratene med noe annet, eller må man kjøre det fullt og helt hvis det skal ha noen særlig effekt på vekta? Jeg spiser blant annet mange knekkebrød hver dag, og er glad i pasta.

Jeg trodde hele tiden at lavkarbo ikke var noe for meg, glad som jeg var i brødmat, pasta, ris og for ikke å snakke om kaker og søtsaker. I tillegg hørtes det litt i overkant ekstremt og styrete ut i forhold til matlaging. Vel, jeg begynte med lavkarbo helt tilfeldig egentlig. Et par dager hvor tilfeldighetene gjorde at kosten var ganske lavkarbo, og så tenkte jeg at jeg skulle prøve en dag til. Og det gikk veldig greit, og da tenkte jeg å ta en dag til. Vips var dager blitt til uker og måneder. Og ikke savner jeg brød, pasta, ris, kaker og søtsaker heller. Det er nesten merkelig. Og ikke syns jeg det er styrete eller særlig ekstremt heller, selv om jeg mer eller mindre er i ketose det meste av tiden. Det koster meg ingen ting å takke nei til et kakestykke lengre, før ville det nærmest vært verdens undergang. Jeg går allikevel ikke av veien for å spise et lite kakestykke til enkelte anledninger. Jeg koser meg mer med et lite kakestykke nå enn hva jeg gjorde med tre store tidligere ...

Men for å svare på det du spurte om sier jeg som de andre: Jeg tror man uansett har en helsegevint av å kutte ned på karbohydrater, men så lenge man ikke er på lavkarbo skal man være forsiktig med å bytte alle karbohydrater til fett. Spis heller mer proteiner, det metter godt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.