Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyr i veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen 3 1,74%
Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! 0 0%
Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. 4 2,33%
Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. 140 81,40%
Stopper bilen og tar fram matpakka 14 8,14%
Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne 11 6,40%
Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 16:09   #41
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyr i veien

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Tålmodigheten min rekker nok ikke lenger enn at jeg tuter, vinker og presser meg forbi, men jeg er likevel såpass høflig at jeg smiler blidt til bonden når jeg passerer.

Sender sikkert også et par blide smil til kyrne når jeg passerer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:30   #42
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tålmodigheten min rekker nok ikke lenger enn at jeg tuter, vinker og presser meg forbi, men jeg er likevel såpass høflig at jeg smiler blidt til bonden når jeg passerer.

Da hadde du nok fått finger`n av meg, i allefall innimeg
Du la merke til det jeg skrev om at det var en liten privat vei ja?
Som i at det slettes ikke er usannsynlig at den veien du kjører på er eid, laget og vedlikeholdt nettopp av den bonden du nettopp har gitt 20 minutters ekstraarbeid......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:42   #43
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du la merke til det jeg skrev om at det var en liten privat vei ja?

Det gjorde jeg, og jeg kunne muligens ventet noe før jeg hadde presset meg forbi. Men ikke veldig lenge.

Gammel 07-09-11, 17:09   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsto det som at veien var bileieren sin, ikke bonden.

Jeg hadde sikkert forbannet både kuer og bonde mens jeg satt i bilen, men ikke turt å tute i redsel for å bli angrepet av kuene. Jeg hadde mest sannsyngli frest forbi og skulet olmt på bonden når jeg fikk en mulighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:13   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soleklart alternativ 1.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:14   #46
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Som i at det slettes ikke er usannsynlig at den veien du kjører på er eid, laget og vedlikeholdt nettopp av den bonden du nettopp har gitt 20 minutters ekstraarbeid......

Og her var det mye informasjon som ikke fremkom av hovedinnlegget.

Gammel 07-09-11, 17:19   #47
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Privat vei? Da har man bare med å vente, ellers installerer bonden bompenger fort som f...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:39   #48
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her var det mye informasjon som ikke fremkom av hovedinnlegget.

Hva legger du i privat vei?

Gammel 07-09-11, 17:43   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg forsto det som at veien var bileieren sin, ikke bonden.

Jeg hadde sikkert forbannet både kuer og bonde mens jeg satt i bilen, men ikke turt å tute i redsel for å bli angrepet av kuene. Jeg hadde mest sannsyngli frest forbi og skulet olmt på bonden når jeg fikk en mulighet.

På en privateid (som i ikke din private, men noen andres private) vei inni skogen/fjellet? Virkelig altså?
Du er i godt selskap altså, jeg ser den type oppførsel stadig vekk og jeg lurer veldig på hva som går for seg inne i hodet til folk som oppfører seg sånn
Her kjører man inne i et beiteområdet ( de fleste privateide grusveier med passeringsavgift er utmarksbeiteområder) og for meg er det en selvfølge at dyra har forkjørsrett og jeg vil gjerne skjønne hva som gjør at ikke alle tenker sånn

Gammel 07-09-11, 17:47   #50
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Det står jo at det er privat vei - ganske frekt å tute, eller å presse seg frem da synes jeg.

Dessuten - kuer er søte, frem med mobilen og ta bilder da folkens.

Gammel 07-09-11, 17:49   #51
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Det står jo at det er privat vei - ganske frekt å tute, eller å presse seg frem da synes jeg.

Dessuten - kuer er søte, frem med mobilen og ta bilder da folkens.

Ja, bilder er en fin ting

Det kan feks se sånn ut:

Gammel 07-09-11, 18:08   #52
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, bilder er en fin ting

Det kan feks se sånn ut:

Idyll!!
Jeg hadde ventet på anledning til å kjøre forbi. Ikke føler jeg meg kapabel til å hjelpe bonden, ikke tror jeg kyrne hadde tiltrodd meg mye kompetanse heller.
Og kjører jeg på veier som ser slik ut der jeg vet at det er gårsdrift så er det å forvente at det blir noen pauser grunnet gårdsdriften innimellom. Slik jeg forventer at gården på andre siden av jordet her vi bor nå, av og til gir oss en liflig aroma utendørs, og at kyrne der rauter heftig ved foringstid. Gården kom først, vi så den før vi la inn bud - jeg har ikkeno å klage på.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:11   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det har ikke vært en problemstilling for meg, men skulle jeg komme utfor det ville jeg holdt meg bak i god avstand. Muligens gått ut av bilen og hilst på også om det så ut som riktig anledning.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:14   #54
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:

Jeg hadde ventet tålmodig.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:15   #55
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Hva legger du i privat vei?

En ikke-offentlig vei, eiet av for eksempel meg, deg, en bonde eller Elvis. Eller noen helt andre.

Og det fremkom ikke av hovedinnlegget at veien var bondens. Dersom jeg visste at den var det, hadde jeg kanskje vært mer tålmodig. Og nei, med "presse" så mener jeg selvsagt ikke å brøyte vei så horn og rumper skvetter.

Gammel 07-09-11, 18:19   #56
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Men jeg ser at det alternativet som jeg mener mangler, og som nok er betegnende for hvordan jeg ville handle er "Venter litt, men dersom de to- og firbente ikke ser ut til å ville slippe meg forbi på en stund, går jeg ut av bilen og ber om at det kan ordnes med en passasje for meg og min firhjulte".

Gammel 07-09-11, 18:30   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en slik vei som det er bilde av, hadde jeg nok tatt det med ro og ventet. Jeg kunne umulig ha noe som hastet hvis jeg hadde forvillet meg oppi der.

På offentlig vei: se agenten. :byjente oppvokst delvis på bondelandet:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:09   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gamle dager, dvs. før jeg leste den fantastiske bismak-på-det-hjemmelagde-smøret-tråden, ville jeg ha stoppet og ventet og kanskje til og med gått ut av bilen for å strekke bena og se meg litt rundt. Men etter bismaktråden villle jeg nok ha stanset bilen, ropt etter bonden (eller bondinen) og prøvd etter beste evne å hjelpe til. Hadde det vært en bondine som gikk der i kjeledressen, ville jeg nok også forsøkt å få igang en skikkelig melke- og smør- og FP-prat. Jeg hadde vært helt overbevist om at det var Floksa jeg traff, nemlig.
Nå er jeg slett ikke sikker på omn det hadde vært særlig hjelp i meg, annet enn at jeg er godt til å sjusje kuer avsted etter lang trening med naboens kuer på hytta til foreldrene mine. De gjør jo ingen fortred, men når de kommer for å drikke av plaskebassenget hvor det allerede befinner seg lamslåtte og vettskremte småbarn, så må man jo sjusje litt, synes jeg.
Og hvorfor har vi ikke ku-smiley'er på FP?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:18   #59
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en privateid (som i ikke din private, men noen andres private) vei inni skogen/fjellet? Virkelig altså?
Du er i godt selskap altså, jeg ser den type oppførsel stadig vekk og jeg lurer veldig på hva som går for seg inne i hodet til folk som oppfører seg sånn

Eh, exactly hva er det i min oppførsel som hadde gått utover deg pg kyrne? At jeg banner inni bilen uten at du hører det? Eller at jeg venter til det oppstår en forbikjøringsmulighet? Skulingen tar jeg selvkritikk på at ikke er så hyggelig, men skadelig er det vel ikke akkurat. Har jeg høyt nok blodsukker kanskje jeg ikke skuler engang. Hvertfall ikke om bonden hadde smilt først, da hadde jeg nok blitt avvæpnet.

(tips: når du bruker "du" om både bileier og veieier, er det litt forvirrende når du egentlig mener deg selv med den ene)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:42   #60
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Men jeg ser at det alternativet som jeg mener mangler, og som nok er betegnende for hvordan jeg ville handle er "Venter litt, men dersom de to- og firbente ikke ser ut til å ville slippe meg forbi på en stund, går jeg ut av bilen og ber om at det kan ordnes med en passasje for meg og min firhjulte".

Men hvorfor skal de slippe deg forbi? Hva er det som gjør at du mener du har forkjørsrett på en privat veg? Er det fordi du kjører bil? Er andres tid mindre verdt enn din?

Jeg kjører ikke på private veger med mindre jeg må, og da har jeg som oftest spurt om lov av grunneier og hadde tatt hensyn til at her kjører jeg på andres nåde og oppført meg veldig fint. Hadde jeg havnet bak masse kuer hadde jeg nok stoppet, pælma Lille ut av bilen og kikket på kuene og snakket litt om kuer og livet på gård.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.