Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyr i veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen 3 1,74%
Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! 0 0%
Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. 4 2,33%
Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. 140 81,40%
Stopper bilen og tar fram matpakka 14 8,14%
Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne 11 6,40%
Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 23:07   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kyr i veien

Jah! Det er zombieblikket!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 23:10   #82
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Venter å ser om jeg kommer meg forbi.

Gammel 07-09-11, 23:14   #83
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jah! Det er zombieblikket!

Ku

Zombie

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 23:15   #84
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel 07-09-11, 23:18   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt makent blikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 23:18   #86
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa, det var jo faktisk likt. Ekte kugalskap.

Gammel 07-09-11, 23:19   #87
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-09-11, 23:50   #88
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(men ER det mange som tuter når de kjører forbi dyr på veien altså? Kyr kan vel ikke trafikkregler mer enn hest og elg ...)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det der er en veldig vanskelig problemstilling.
Og jeg vet ikke helt hva jeg mener, utover at det er en vanskelig problemstilling......

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jae...t-1965671.html

Dette er et av problemene med sauer nær veien.

Gammel 07-09-11, 23:55   #89
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Zombier du liksom!

Jeg mener, se på denne vakkerfrøkna her da ...

Gammel 08-09-11, 09:28   #90
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil trolig stoppe bilen eventuelt kjøre sneglefart for deretter å nyte synet av kuromper og dissende jur.

Gammel 08-09-11, 09:30   #91
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg mener, se på denne vakkerfrøkna her da ...

Åh, det ser ut til å være en jerseyku muligens, de er nyyyyyydelige med sine store mørke øyne.

Gammel 08-09-11, 09:33   #92
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ku

Zombie

Hmm. Sånn til vanlig synes jeg kuer er bare søte. Ja, jeg liker kuer.

Men akkurat den kua du har lagt ut bilde av her, den ser faktisk litt ut som en frozen zombie.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 09:34   #93
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:43   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke hvor stort problem trafikken utgjør egentlig. Det er nok mange som vurderer hele saueholdet pga. rovdyr. Ideellt sett burde hver flokk hatt gjeter slik det er i andre områder av verden.
Trist om sauene til fjells forsvinner også.

Det er vel mange, mange, mange flere sauer som går seg fast/faller utfor skrenter/blir påkjørt og bare forsvinner, enn som blir spist av rovdyr. Er det ikke 100 000 som forsvinner på beite i året, da?

Gammel 08-09-11, 10:56   #95
Snekker Andersen
Venter på jula

Snekker Andersen sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Snekker Andersen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hadde jeg vært alene i bilen, hadde jeg funnet fram iPhonen og spilt litt Angry Birds mens jeg ventet. Hadde ungene vært med hadde vi nok stoppet bilen og latt de fått se kyrne på nært hold. Det hadde nok vært dagens høydepunkt.

Jeg har det aldri travelt.

Snekker Andersen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 13:47   #96
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er vel mange, mange, mange flere sauer som går seg fast/faller utfor skrenter/blir påkjørt og bare forsvinner, enn som blir spist av rovdyr. Er det ikke 100 000 som forsvinner på beite i året, da?

Om du ser hele Norge under ett så stemmer det ja. Om du ser på tallene delt opp i soner så er ikke svaret riktig så enkelt. Områdene med mye rovdyr er også de områdene som topografisk er best egnet for å beite med sau og som dermed har de desidert laveste tapstallene til annet.
Nok en gang viser det seg at ting ikke er helt svart hvitt....

Men det skal sies at 100.000 av ca 2.000 000 prosentvis er et ganske lavt tapstall. Jeg vil tippe at det dør prosentvis like mange hester på beite om sommeren av "naturlige" årsaker. Dette finnes det dessverre ikke tall på så det er synsing fra meg.

Og for de som nå tror at jeg har tenkt til å diskutere rovdyr og beitedyr: dere tar feil. Men Polyannas tall kunne ikke få stå uimotsagt!

Gammel 08-09-11, 13:51   #97
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

(men ER det mange som tuter når de kjører forbi dyr på veien altså? Kyr kan vel ikke trafikkregler mer enn hest og elg ...)

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jae...t-1965671.html

Dette er et av problemene med sauer nær veien.

Mange som tuter og hoier når de kjører forbi ja.
Men problemet med tjuvslakt er vel ikke direkte relatert til beiting uten gjerder mot vei, det er stålet dyr uavhengig av om de er inngjerdet eller ei.
Før i tiden var det dødstraff for krøttertyver........

Gammel 08-09-11, 16:08   #98
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg venter og venter.... og venter..... (bur på bondelandet). Nå er eg egentlig ikkje noko tolmodig sjel, så eg gnager nok ganske stille på rattet i frustrasjon etter eit par minutter. Men min skrekk for kyr overgår frustrasjonen, så eg forholder meg roooolig utad.

Gammel 08-09-11, 16:27   #99
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg venter og venter.... og venter..... (bur på bondelandet). Nå er eg egentlig ikkje noko tolmodig sjel, så eg gnager nok ganske stille på rattet i frustrasjon etter eit par minutter. Men min skrekk for kyr overgår frustrasjonen, så eg forholder meg roooolig utad.

Samme her, men er ikke redd for de da
Men de går jo ikke akkurat raskere, om jeg lar meg frustrere og hyle på de

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:16   #100
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vel, på en privar vei er jeg sivilisert. Da venter jeg til flokken har kommet seg over veien.

Når jeg kjører riksvegen og de plutselig står 2-3 kyr midt i veien og stirrer dumt på meg og ikke rikker seg av flekken bare for at det kommer en pil pleier jeg å tute litt og eventuellt prøver jeg å snike meg forbi på siden.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.