|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Svar på hvordan vi organiserer når en lærer er borte: |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Vi avspaserer da vitterlig ikke seks-syv uker om sommeren. Vi har 4 uker og 1 dag ferie, resten er avspasering. Det vil si to-tre uker.
|
|
|
|
#343 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Pluss høst, vinter, påske og juleferie. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Halloen!
Jeg også. Og jeg vet ikke hva det er. Jeg kaller det f.eks høstferie, selv om jeg jobber halvparten av den. Det er mer oppmuntrende, liksom. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
I mål
|
Det er jo avspasering. Jeg kaller det høstferie. Jeg retter også mye da, men alternativt måtte jeg jo rettet det om kvelden (det er jo det jeg får avspasering for). |
|
|
|
|
|
#347 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Har fnist godt for meg selv mens denne tråden har versert. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Bare vent til hun går på videregående og det "viktigste er å være sammen med vennene sine" for "skolearbeidet tar hun glatt igjen". |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har aldri tenkt på det som uetisk å ta med meg ungen min til syden midt i skoleåret. Har forøvrig aldri gjort det, men skal det nå i år, og jeg kan gjerne gjøre det til en årlig greie. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg tror også det er helt greit å la barn være med på fritidsaktiviteter som av og til medføre at de må tas ut av skolen. Det gjelder idrett, det gjelder musikk og det gjelder aktiviteter som sjakk. Bonusen er at ungdom som har noe de brenner for ofte prioriterer det fremfor andre ting man helst ikke ønsker at de skal bruke så mye tid på.
|
|
|
#352 |
|
Er frisk!
|
Da går jeg ut fra at du selv ordner dette skolearbeidet? Slik at det ikke blir en ekstraoppgave for læreren? For det er temmelig mye jobb å tilrettelegge for elever som skal ut og reise, ikke minst når de kommer tilbake og ikke har fått med seg gjennomgang av nytt stoff. Fra mellomtrinnet av lærer de som regel noe nytt f.eks. i matematikk hver eneste uke.
|
|
|
|
#353 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
...jeg skjønte at det var din bedømmelse. Nå. |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Halloen!
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?I følge det nye ordensreglementet for vg. skole har rektor ikke lenger lov til å gi permisjoner til feriereiser. Helt greit, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#355 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
De oppgavene er det læreren selv som sender med, og jeg har ikke hørt at det har vært noe problem for dem jeg kjenner som tok med barna på ferie midt i året. Bare hyggelige tilbakemeldinger og lykkeønskninger har det vært fra den kanten |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Er frisk!
|
Jeg sier også bare god reise og smiler hyggelig! Men jeg får mye ekstraarbeid av det likevel. Så om man absolutt må reise (forstår det), foreslår jeg faktisk at man selv tar ansvar for å lage arbeidet som skal gjøres i perioden man er borte.
|
|
|
|
#357 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Men hvor mye engasjerer lærere seg i at ungene skal være borte da? Jeg ser det jo som en selvfølge at å ta igjen eventuell undervisning er mitt problem og ikke deres. De lager jo ukeplan med læringsmål til hele klassen, og da tenker jeg det er mitt ansvar å sørge for at også mine barn har fått med seg læringsmålene den uken de er borte enten det er pga sykdom, reise eller noe annet.
|
|
|
#358 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Det er nettopp her problemet ligger synes jeg. At det i økende grad ser ut til at folk synes det er greit å ta ungene ut av skolen fordi de kan få billigere ferier.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 14-09-11 kl 19:32. |
|
|
|
|
|
#359 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg irriterer meg noe så grenseløst over mange av holdningene i denne tråden men orker ikke gjenta meg selv. Måtte bare si det.
|
|
|
#360 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Det er stor forskjell på å prioritere vekk skole pga billige sydenreiser enn en organisert aktivitet sm har et opplegg som ikke kan flyttes, at ikke alle ser det er ubegripelig.
|
![]() |
|
|