|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Likt skjerf, lignende jakke eller like farger blir liksom ikke helt det samme. Det er sånne sukkersøte mor-datterkjoler som er laget nettopp for å matche som blir litt i overkant.
|
|
|
#64 |
|
maler
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?
Eldstemann har tatt meg igjen i skostørrelse. Mao kan han ikke bare finnes i like sko, men i mine støvler hvis han føler for det.
|
|
|
#65 |
|
Sviiisj!!
|
Bare et apropos (jeg har jo ikke tvillinger). Jeg strever med å finne like sokker til hvert av barna mine (altså innenfor ett par sokker), så om jeg hadde hatt tvillinger hadde det nok sett ganske lappeteppete ut i vogna!
|
|
|
#66 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Jentene mine har en del likt, men mest ulikt, synes ikke det er sært eller teit eller harry, i grunnen. Ikke søtt heller, men fint. Å alltid kle dem likt, er uaktuelt. Jeg regner med å kjøpe enkelte antrekk til gutta mine som er helt like også. Ser ikke problemet.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Jeg synes det ser dumt ut, men samtidig synes jeg det er litt kult med folk som gjør som de selv vil uavhengig av hva alle andre måtte mene. Jeg kunne ikke tenke meg å kle mine tvillinger likt og kan nok telle på en hånd de få gangene det har skjedd. De har dessuten så ulik smak at jeg hadde fått et sant helvete om jeg skulle klare å true på de to like klær. Ikke er det aktuelt å kle meg selv og ungene likt heller. Men for all del, gjør som du selv synes. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Mine tvillinger er forresten ulikt kledd i dag. I samme antrekk som i går. Bare motsatt. Jeg kunne se fortvilelsen i øynene på de ansatte da jeg leverte i barnehagen i dag. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
maler
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Det har egentlig litt med stil å gjøre også. Hvis antrekket lyser "likt som mamma", altså at jenta har fått seg noe som ligner morens klær, kan det være morsomt. Men hvis det ser ut som om det er kjøpt inn ens ærend for å være like eller det ser ut som mor har en forvokst barnekjole ser det ikke like bra ut. Uansett, man trenger ikke tenke på hva alle andre vil. Hvis man vil gå likt kledd, så gjerne for meg.
|
|
|
#71 |
|
Helt vanlig
|
Jeg har ikke for vane å kle mine tvillinger likt men av og til finner jeg fine klesplagg som jeg får lyst til å kjøpe til dem. La meg si det sånn at det da føles som en umulig avveiining hvem som skal få den fineste og hvem som må ta til takke med den stygge. Derfor skjer det fra tid til annen at de får noe likt, fordi de begge fortjener den fineste.
|
|
|
#73 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Like kjoler er litt over for mye for meg. Det blir enten veldig barnslig for mor eller litt for voksent for barnet.
Jeg kjenner tvillinger som var så like at barnehagen til slutt ba tynnt om at de fikk ulik hårklipp.
|
|
|
#74 |
|
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?For meg blir det litt "amerikansk mamma som lever gjennom barna sine". Kan ikkje for det, men eg ser for meg marshmallow- kjole og happysnappy julebilder. (Er fullstendig klar over at det ikkje er snakk om det.)
|
|
|
#75 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Småsøstre i like kjoler kan være fint det. Å kalle det creepy synes jeg er teit.
|
|
|
#76 |
|
can-jur
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Guttene mine macher stort sett alltid i skjorter når vi skal bort. Det gjør det så mye lettere å kjenne dem igjen og telle dem i mengden. De er kortklipte og lyse alle fire og skilles egentlig lettest på høyden. Jeg synes det er moro .
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Jeg synes det er litt sært. Kler aldri gutta mine helt likt heller. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Sært. Jeg synes det er sært med likt kledte søsken av samme kjønn også. Samme med tvillinger, uansett om de er en- eller toegga. Matchende søsken av ulikt kjønn blir også litt voldsomt i min verden.
|
|
|
#80 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Like kjoler - søtt eller sært?Her er forresten bilde av voksenkjolen. Barnekjolen har enklere hals, så den er ikke 100% lik - men lik nok til at jeg med en gang så det var den samme.
|
![]() |
|
|