Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 23:39   #181
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Kristins kampanje

Gammel 25-08-11, 19:53   #182
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Påstandene her om at ytre høyre og ytre venstre er like gode i debatter på nettet, kjenner jeg meg ikke igjen i.
Hat-ytringene, stigmatiseringen og generaliseringen kommer fra ytre høyre.
Og når det gjelder å respektere andres meninger:
Når folk som er trygdet stemmer FrP, og legger skylda for alt som er galt (ofte hovedsaklig at de ikke får så mye trygd og hjelp de mener de skulle hatt) på AP, ja, da sliter jeg med å respektere dem som debattanter i en politisk debatt.
Når alle muslimer er terrorister, eller i det minste alle terrorister er muslimer, ja, da sliter jeg litt.
Når innvandrere generelt er en gjeng late trygdesnyltere alle mann, og kommer og tar jobbene våre senere i samme innlegg, ja, da sliter jeg litt.
Men kaller jeg dem idioter av den grunn? Neida, det stempelet er det jeg som får når jeg prøver å argumentere med fakta, da er jeg nemlig en hjernevasket og godtroende sosialist-nikkedukke.
Når folk hyler om at det er en skandale at vi i Norge har så dårlige veier og dyr bensin, når vi faktisk IKKE har dyr bensin og bruker mer penger på vei en noen andre vi kan sammenligne oss med, ja, da sliter jeg litt med å ta dem seriøst, men jeg fortsetter å argumentere saklig....og blir stemplet som idiot.

Som nevnt lenger opp i tråden er det en kamp mot vindmøller, og man får ikke snudd de som skriker høyest og er mest bastante, men man kan ihvertfall være en motvekt for de andre som leser, og jeg tror det er viktig å være synlig.

Sist redigert av Sir Limpalot : 26-08-11 kl 02:22.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:06   #183
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt beskrevet, Limpalot!

Gammel 21-09-11, 22:04   #184
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hatten av for Hoksrud i dag.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 22:27   #185
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og hatten av for Hoksrud i dag.

Bård Hoksrud ble bokstavelig talt tatt med buksa nede, men jeg lurer ærlig talt på om ikke TV2 denne gangen gikk litt for langt i sin søken etter "sak", det kan ødelegge et menneske fullstendig å bli eksponert på denne måten.

Han har gjort noe ulovlig og dumt (på veldig mange måter), uten tvil, men å presentere det på TV på den måten det ble gjort, ble veldig, veldig feil for meg.

Gammel 21-09-11, 22:36   #186
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, for å si det slik: Verken Frp eller TV2 overrasket i dag. TV2 kunne godt fått fram poenget uten å gå så langt, men jeg sliter litt med sympatien for Hoksund likevel. Jeg klarer bare ikke å slutte å himle over hvor mange duster (for å si det pent) som befinner seg i det partiet der, og det toppet seg virkelig da reportasjen ble avsluttet med at en alvorlig Per- full på talerstolen-Sandberg sa at de skulle vurdere om Hoksund måtte trekke seg som stortingspolitiker. God ide- kvitte seg med alle som gjør og sier noe dumt i Frp, så ser vi hvor mange som blir igjen...

Gammel 21-09-11, 22:44   #187
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp, for å si det slik: Verken Frp eller TV2 overrasket i dag. TV2 kunne godt fått fram poenget uten å gå så langt, men jeg sliter litt med sympatien for Hoksund likevel. Jeg klarer bare ikke å slutte å himle over hvor mange duster (for å si det pent) som befinner seg i det partiet der, og det toppet seg virkelig da reportasjen ble avsluttet med at en alvorlig Per- full på talerstolen-Sandberg sa at de skulle vurdere om Hoksund måtte trekke seg som stortingspolitiker. God ide- kvitte seg med alle som gjør og sier noe dumt i Frp, så ser vi hvor mange som blir igjen...

Jeg vet ingenting om frekvensen av sexkjøp til hverken politikere eller andre offentlige personer, så jeg kan ikke uttale meg om dette er typisk for FrP. Det jeg dog vet, er at å henge ut folk som gjør ukloke ting på denne måten, kan knuse et menneske fullstendig. Vi gjør idiotiske ting alle, men vi slipper nå i det minste å filmes mens vi gjør dem, og ikke minst måtte forklare bakgrunnen på riksdekkende TV når "nyheten" sprekker.

Jeg synes jo generelt at de fleste innenfor norsk politikk er en gjeng tullinger som snur kappa etter vinden og stort sett yter etter som det gagner dem selv, så jeg er ikke helt med på at frekvensen av duster er så kjempemye større i FrP enn ellers... (off topic)

Gammel 21-09-11, 23:00   #188
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Å snu kappa etter vinden er en ting, det gjør de aller fleste politikere, men jeg mener bestemt at det er en stor overvekt av folk som har et lempfeldig forhold til loven i Frp. Vold, voldtekter, sex med mindreårige, full på jobb og i bil, rasistiske uttalelser... vis meg ett parti som har et lignende reportoar. Om måten nyheten ble kjent på er bra eller ikke, er på en måte en annen diskusjon, synes jeg.
Grunnen til at jeg tok temaet opp i denne tråden, er at jeg er litt oppgitt over av alle som sier at Frp politikere gjør akkurat like mye/lite dumt som andre politikere, og at Frp-velgere oppfører seg like bra i debatter som andre. De gjør da ikke det!

Gammel 21-09-11, 23:38   #189
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på linje med Rine. Jeg er litt lei av at FrP blir ansett som en hellig ku i forhold til kritikk, fordi andre politikere også er idioter. Vel, så fortell om det da? Jeg er klar over omfattende medlemsjuks, telefoner til de synske på det offentliges regning og tvilsomme ansettelser til bekjentskaper i andre partier enn FrP, men misbruk av yngre partimedlemmer seksuelt, ulovlig filming, sexkjøp i tjeneste med ungdomsrepresentanter på tur, promille på talerstolen og den type ting har jeg ikke fått med meg at forekommer i like stort omfang i andre partier enn FrP. Ei heller den selvmedlidende stakkarsliggjøringen og kreative løgner som gjerne kommer fra øverste hold i partiet etter at noen i partiet er tatt med buksene nede. Det siste er i grunnen det mest oppsiktsvekkende for min del.

Nå skal det sies at FrP ofte har et annet syn enn alle de andre partiene i forhold til normer og regler da, muligens med unntak av Demokratene, og sånn sett så passer det inn i bildet av partiet med sexkjøp og andre typer kriminell virksomhet som de selv ikke anser som kriminell eller uønsket. Det er mer samsvar mellom liv og lære, liksom. Det er jo ingen hemmelighet at FrP var i mot kriminalisering av sexkjøp, og at de (sammen med Høyre) var i mot kriminalisering av sexkjøp i utlandet.

TV2 sine metoder kan sikkert diskuteres, jeg har ikke sett nyhetsdekningen av dette. Jeg synes allikevel det er kjempeviktig at den type saker kommer opp og slås ned på rettslig sett. Herremin det var en tur med ungdomspolitikere, ikke en privat ferie! Jeg klarer ikke å spa fram den store sympatien, selv om metoden for hvordan dette ble dokumentert sikkert kan og bør diskuteres. Jeg vemmes av den type kriminelle handlinger, og jeg håper at FrP-gjengen fra denne turen blir straffeforfulgt og får sin straff som fortjent.

Gammel 21-09-11, 23:38   #190
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En kollega kom med følgende uttalelse her om dagen: "Det er sikkert ikke sånn at alle som stemmer FrP er tjukke i huet, men alle som er tjukke i huet stemmer FrP!
Bare tenk over det: Tenk på den dummeste personen du kjenner, og så finner du ut hva h*n stemmer, vedder på at det er FrP!"

Etter å ha tenkt litt må jeg vel, lett humrende, gi ham rett.

Gammel 22-09-11, 00:09   #191
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Herremin det var en tur med ungdomspolitikere, ikke en privat ferie!

Nå ser jeg at de hevder at turen ikke hadde noe med politikk og gjøre, og var en privat ferie. Når det er snakk om en erfaren stortingspolitiker med tur på ungdom fra partiets ungdomslag, så synes jeg i grunnen det ikke gjør så kjempestor forskjell om hvorvidt det var en privat betalt reise eller ei.

Gammel 22-09-11, 00:16   #192
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at de hevder at turen ikke hadde noe med politikk og gjøre, og var en privat ferie. Når det er snakk om en erfaren stortingspolitiker med tur på ungdom fra partiets ungdomslag, så synes jeg i grunnen det ikke gjør så kjempestor forskjell om hvorvidt det var en privat betalt reise eller ei.

"Vi bryter bare loven når vi er på ferie! "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 11:39   #193
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpe meg. Carl I er intervjuet a VG og tar selvsagt frem martyrminen. "Denne saken er blitt så stor fordi det handler om FrP", sier han. Hjelpe meg, den mannen er en løs kanon. Han omtaler dette som et "lite, etisk glipp".
Jeg er usikker på hva jeg synes om at denne politikeren er havnet i gapestokk og blir eksponert med buksene nede for hele folket. Det er utrolig tøft å havne i medienes søkelys på den måten, og jeg er slett ikke sikker på om jeg synes det er greit at han eksponeres med fullt navn. Men jeg er ikke forundret over hvilket parti han tilhører, nei. Og jeg er ikke enig med Carl I. at alle partiene er fulle av folk som fyllekjører, ligger med mindreårige og kjøper sex, men at det bare blir interessant å skrive om det når det er noen fra FrP som blir tatt med buksene nede.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:02   #194
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hjelpe meg. Carl I er intervjuet a VG og tar selvsagt frem martyrminen. "Denne saken er blitt så stor fordi det handler om FrP", sier han. Hjelpe meg, den mannen er en løs kanon. Han omtaler dette som et "lite, etisk glipp".
Jeg er usikker på hva jeg synes om at denne politikeren er havnet i gapestokk og blir eksponert med buksene nede for hele folket. Det er utrolig tøft å havne i medienes søkelys på den måten, og jeg er slett ikke sikker på om jeg synes det er greit at han eksponeres med fullt navn. Men jeg er ikke forundret over hvilket parti han tilhører, nei. Og jeg er ikke enig med Carl I. at alle partiene er fulle av folk som fyllekjører, ligger med mindreårige og kjøper sex, men at det bare blir interessant å skrive om det når det er noen fra FrP som blir tatt med buksene nede.

Vel, blir han ordføreren i Gudbransdalen som har misbrukt en mindreårig over flere år hengt ut med navn og bilde?

Gammel 22-09-11, 21:23   #195
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vel, blir han ordføreren i Gudbransdalen som har misbrukt en mindreårig over flere år hengt ut med navn og bilde?

Svaret er sikkert nei, for jeg kjenner ikke til det.
Men det er neppe fordi han er fra et annet parti, men antagelig vel så mye fordi man i noen saker gjennom å identifisere en overgriper også indentifiserer et overgrepsoffer.

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:39   #196
Slettet bruker
Passiv

Standard

TV2 har gått langt over streken. Det som gjør meg mest kvalm er allikevel alle gribbene som godter seg over dette på Facebook og ellers. Blodtåke blinder. Jeg kjenner mange FrP-ere som er fine folk (og jeg er ikke en selv), og synes at polemikken i samfunnet, initiert av avisene er at det er stuerent å mobbe, så lenge man kan hekte et FrP-stempel på det. Ja, ikke for dét. Det er stuerent her på FP også.

(Kilde: youtube.com)

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:42   #197
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og som Morgenbladets redaktør Christian Friele sa det, når han nektet å henge ut en politisk motstander for å drive med usedelighet: Kjønnsdriften er noenlunde likelig fordelt mellom partiene.

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:43   #198
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Og som Morgenbladets redaktør Christian Friele sa det, når han nektet å henge ut en politisk motstander for å drive med usedelighet: Kjønnsdriften er noenlunde likelig fordelt mellom partiene.

Hihi, det var igrunn ganske treffende sagt.

Gammel 22-09-11, 21:56   #199
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Svaret er sikkert nei, for jeg kjenner ikke til det.
Men det er neppe fordi han er fra et annet parti, men antagelig vel så mye fordi man i noen saker gjennom å identifisere en overgriper også indentifiserer et overgrepsoffer.

Dette er begrunnelsen, ja. Iallefall fra VG sin side. Hoksrud har tilstått og stått fram åpent i TV2, og det er ingen mindreårige ofre inne i bildet som lett og ufrivillig kan identifiseres. De to sakene er ganske forskjellige, Interference.

Gammel 22-09-11, 22:06   #200
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Dette er begrunnelsen, ja. Iallefall fra VG sin side. Hoksrud har tilstått og stått fram åpent i TV2, og det er ingen mindreårige ofre inne i bildet som lett og ufrivillig kan identifiseres. De to sakene er ganske forskjellige, Interference.

Jupp, jeg tenkte mer på for eksempel Trond Birkedal saken og andre lignende saker.
Hoksrudgreien synes jeg er blåst helt ut av proposjoner, og når sakene lå over hverandre på VG i går kjente jeg på mange følelser.
"FRP toppen Bård Hoksrud har kjøpt sex i utlandet" med krigstyper, bilde og dramatiske formuleringer.
Rett under "ordfører siktet for gjenntatte overgrep mot mindreårig, har pågått siden 2009" i nøytrale svarte bokstaver, ingen uthevinger eller noen ting.
Det er godt at man vet å prioritere vitkighet i saker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.