Sv: Forbanna debattanter
Jeg er på linje med Rine. Jeg er litt lei av at FrP blir ansett som en hellig ku i forhold til kritikk, fordi andre politikere også er idioter. Vel, så fortell om det da? Jeg er klar over omfattende medlemsjuks, telefoner til de synske på det offentliges regning og tvilsomme ansettelser til bekjentskaper i andre partier enn FrP, men misbruk av yngre partimedlemmer seksuelt, ulovlig filming, sexkjøp i tjeneste med ungdomsrepresentanter på tur, promille på talerstolen og den type ting har jeg ikke fått med meg at forekommer i like stort omfang i andre partier enn FrP. Ei heller den selvmedlidende stakkarsliggjøringen og kreative løgner som gjerne kommer fra øverste hold i partiet etter at noen i partiet er tatt med buksene nede. Det siste er i grunnen det mest oppsiktsvekkende for min del.
Nå skal det sies at FrP ofte har et annet syn enn alle de andre partiene i forhold til normer og regler da, muligens med unntak av Demokratene, og sånn sett så passer det inn i bildet av partiet med sexkjøp og andre typer kriminell virksomhet som de selv ikke anser som kriminell eller uønsket. Det er mer samsvar mellom liv og lære, liksom. Det er jo ingen hemmelighet at FrP var i mot kriminalisering av sexkjøp, og at de (sammen med Høyre) var i mot kriminalisering av sexkjøp i utlandet.
TV2 sine metoder kan sikkert diskuteres, jeg har ikke sett nyhetsdekningen av dette. Jeg synes allikevel det er kjempeviktig at den type saker kommer opp og slås ned på rettslig sett. Herremin det var en tur med ungdomspolitikere, ikke en privat ferie! Jeg klarer ikke å spa fram den store sympatien, selv om metoden for hvordan dette ble dokumentert sikkert kan og bør diskuteres. Jeg vemmes av den type kriminelle handlinger, og jeg håper at FrP-gjengen fra denne turen blir straffeforfulgt og får sin straff som fortjent.