Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Nå er det slik Floksa at det å ta vare på egne barn ikke er regnet som arbeid vurdert i kroner og øre og takk og pris for det.
Jeg synes ikke det offentlige skal gripe mer inn i folks valg. Nå er det slik at man er sikret litt når man har felles barn, men det er først og fremst begrunnet i hensynet til barna, ikke i de voksne.
Å gjøre samboerskap forbudt kunne man sikkert fått Kristent Samlingsparti med på, men de fleste vil vel gjerne ha et samfunn hvor slikt skal være lov. Det er ålreit å ha lov til å ta valg, men skal man ha lov til å ta valg er det også mulig å gjøre dumme valg.
Plutselig så demret det for meg hva kie mente med stråmannsargumentasjon.

Utover det vil jeg svært gjerne kunne ansette polakken vår uten at det offentlige blandet seg. Jatakk til at voksene folk kan få velge selv uten at noen skal blande seg....
Og joda, å ta vare på egene barn har en viss økonomisk verdi (bla får man omsorgspoeng) og særlig om det gjøres for at den andre skal kunne jobbe 24/7. For da måtte man evt betalt noen for å ta sin del i huset. Summen av hva huslholdningen krever av jobb er konstant. Leier man inn noen for å vaske skal dette gjøres med full avtale, lønn, skatt og trygderettigheter. Intet mindre bør den partner som må gjøre en annes jobb kunne forlange!