Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn/ungdom alene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 13:20   #21
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn/ungdom alene hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde ikke hatt skrupler med å forlate en 15-åring hjemme alene om natten, hvis 15-åringen var komfortabel med det. Å la 15-åringen være ansvarlig for en åtteåring, er jeg langt mer skeptisk til, kjenner jeg.

Det var der det stoppet for meg også. 15-åringen syntes det var greit for en natt, men søsteren var ikke enig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:12   #22
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mellombror har vært alene hjemme noen ganger.
I ukedagene har jeg da hatt barnevakt til lillesøs, men han har villet være alene. Da har naboen vært inne og sjekket at alt var skrudd av i 21-tiden, og han har lagt seg i normal tid. Jeg har ringt for å sjekke om at han var våken om morgenen, og det har han vært.
Han har vært alene sammen med en kompis som er to år eldre, fra en lørdag til søndag. Absolutt ingen problem, og naboene hadde ingenting å utsette på det. Han sitter jo ofte barnevakt hos andre, og mener absolutt at han er skikket for oppgaven. Lillesøs forguder jo mellombror så det er ikke noe problem dem i mellom. Fordelen her er jo at vi har naboer (i flertall) som kjenner oss.
(Har vært naboer i snart 24 år, så de kjenner jo både huset og barna godt). Blir jeg borte pr. i dag til langt på kveld, gir jeg alltid beskjed til en av naboene slik at de vet at barna er alene.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:56   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Min 2004-gutt hadde godt tålt ei natt med en samvittighetsfull storebror eller -søster. For noen få kan dette være et reelt alternativ, for mange er det sikkert helt utenkelig.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 19:52   #24
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I dag sier jeg det samme - jeg fatter ikke at foreldrene mine turde! Jeg ville ikke funnet på noe slikt. Den gang syntes jeg det var helt greit og naturlig. Vi hadde en nabodame som vi kunne kontakte om det var noe, og hun inviterte oss flere ganger på middag og ringte og hørte om alt gikk greit. Mine besteforeldre bodde også 4 km unna i tilfelle vi hadde behov for voksenhjelp.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.