Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 11:39   #81
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har tenkt veldig sånn tidligere, og noe av det sitter i fortsatt. Men når de kristne selv hevder hardnakket at de IKKE oppfatter det som respektløst at noen "bruker" deres seromonier, så kan ikke jeg tillegge dem den meningen, hvis du forstår.

Nei det er klart. De synes jo også det å melde inn folk ufrivillig mens de er spedbarn er en helt ok måte å få medlemmer på, så det forundrer meg ikke.
I så tilfelle vil det jo være greit at noen gjør det, selv om det føles galt for meg.

Gammel 03-10-06, 11:54   #82
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var derfor jeg skrev noen. Ikke alle.

Men jeg skjønner ikke at en seremoni man ikke tror på, ikke akter å følge opp og i tillegg forarger det at det blir snakket om Gud og Jesus kan bety noe for en. Hva er det som betyr noe da?

Kanskje jeg bare er en svært lite tradisjonsbundet person, men for meg er det helt snodig.

En ting til; hvorfor er Tinghuset hastverksløsning? Og hvis det er det, hvorfor ville du allikevel valgt det hvis du skulle giftet deg flere ganger?

Nå var ikke hastverkløsning ordet jeg egentlig var ute etter, prøvde å forklare det i setningen etter, hvor jeg skrev at jeg viste at det ikke var det.
Grunnen til at jeg ville valgt det om jeg skulle giftet meg på nytt er fordi jeg føler det er feil for meg å stå og love å elske å ære noen til døden skiller oss ad, når jeg da allerede hadde gjort det engang og det ikke hadde skjedd.

Når det gjelder snakkom Gud og Jesus kan jeg bare prate på egen egne og det har aldri irritert meg. Men de gangene presten har vært på hjemmebesøk hos oss i forbindelse med dåp har ikke vært hovedtema.

Selvfølgelig har det blitt snakk om det og vi har fortalt ærlig hvor vi står, og presten har hatt respekt for det og syntes det var fint at vi alikevel valgte å døpe våre barn.

Men de fleste av oss, kristen eller kristne lever jo til en viss grad etter deler av det som står i bibelen.
De 10 bud er jo noe de fleste av oss følger og synes er bra.
Så selv omman ikke tror at det finnes en Gud og en Jesus, så forkaster jeg ikke alt som står i bibelen, men jeg sluker heller ikke alt rått for å si det på en annen måte.

Gammel 03-10-06, 11:59   #83
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei det er klart. De synes jo også det å melde inn folk ufrivillig mens de er spedbarn er en helt ok måte å få medlemmer på, så det forundrer meg ikke.
I så tilfelle vil det jo være greit at noen gjør det, selv om det føles galt for meg.

Hvor henter du opplysningeneom at kristne synes det er ok at spedbarn blir medt inn ufrivillig?
Om du tenker på at alle blir automatisk medlem så lenge man ikke melder seg ut så tror ikke jeg det er noe de fleste kristne ser på som noen ok løsning.
Tror de fleste ikke engang tenker over det til vanlig.

Gammel 03-10-06, 12:29   #84
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hvor henter du opplysningeneom at kristne synes det er ok at spedbarn blir medt inn ufrivillig?
Om du tenker på at alle blir automatisk medlem så lenge man ikke melder seg ut så tror ikke jeg det er noe de fleste kristne ser på som noen ok løsning.
Tror de fleste ikke engang tenker over det til vanlig.

Jeg hentet ikke opplysninger men regnet bare med at de syntes det var ok, siden de har den ordningen. Tenker i utgangspunktet ikke på at alle blir medlem hvis man ikke melder seg ut (-men selvfølgelig, det er jo enda verre) men at spedbarnet ufrivillig meldes inn ved dåpen. Dåp og medlemsskap i kirken burde ikke nødvendigvis henge sammen, i allefall ikke hvis denne seremonien også er til for ikkekristne! (på samme måte som at HEF sin navnefest er en seremoni som kan benyttes av alle, uavhengig av livssyn og religion, og at man derfor naturlig vis hverken behøver å være medlem av HEF, eller at barnet blir medlem der ved at den benyttes).

Men hvis de færreste medlemmene synes det er en ok løsning regner jeg med at det er noe om diskuteres innad i organisasjonen, og at de finner en annen måte å skaffe medlemmer på etterhvert. Vel, det er forsåvidt ikke min sak hvordan kirken drives siden jeg ikke er medlem, og det var heller ikke det som var diskusjonen. Unnskyld avsporingen!

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 12:41.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:46   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg har vært veldig bastant på disse tingene tidligere, og antatt at alle var som meg: At de hadde et gjennomtenkt, tydelig livssyn. Men det er det mange som ikke har. De liker kirken. De liker lysene, stemningen og sangen. De har en ullen forestilling om en slags god makt og at Jesus er et symbol på noe de syns er fint (tilgivelse og sånt). De syns at kirken er et fint sted for denne gode makten og syns at dette stedet er en en fin ramme rundt de mer høytidelige "liv og død" hendelsene i livet. De som mest berører det som har noe slags guddommelig over seg.

Jeg syns dette også må være en ok måte å forholde seg til kirken og kirkehuset på, og ikke noe jeg vil dømme.

At man velger kirkelige seremonier og så klager på at det var for mye prat om Gud og sånn, DET syns jeg er idiotisk, forresten.

Gammel 03-10-06, 12:50   #86
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Jeg hentet ikke opplysninger men regnet bare med at de syntes det var ok, siden de har den ordningen. Tenker i utgangspunktet ikke på at alle blir medlem hvis man ikke melder seg ut (-men selvfølgelig, det er jo enda verre) men at spedbarnet ufrivillig meldes inn ved dåpen. Dåp og medlemsskap i kirken burde ikke nødvendigvis henge sammen, i allefall ikke hvis denne seremonien også er til for ikkekristne! (på samme måte som at HEF sin navnefest er en seremoni som kan benyttes av alle, uavhengig av livssyn og religion, og at man derfor naturlig vis hverken behøver å være medlem av HEF, eller at barnet blir medlem der ved at den benyttes).

Men hvis de færreste medlemmene synes det er en ok løsning regner jeg med at det er noe om diskuteres innad i organisasjonen, og at de finner en annen måte å skaffe medlemmer på etterhvert. Vel, det er forsåvidt ikke min sak hvordan kirken drives siden jeg ikke er medlem, og det var heller ikke det som var diskusjonen. Unnskyld avsporingen!

At barn blir medlem ved dåpen er jo da et valg foreldrene tar, på lik linje med mange andre valg vi foreldre tar på vegne av våre barn.
Tror nok ikke mange tenker på at de valgene man tar for sine bare er noe ufrivillig fra deres side. Litt vanskelig å spørre de om råd liksom, eller man kan spørre men svarene tror jeg vil være litt dårlige.
Det vil jo være det samme som npr foreldre lar sine brn begynne på noe annet en offentlig skole, eller at de starter i barnehagen. Valg vi foreldre tar på vegne av våre barn, uten at de har så mye de skulle sagt egentlig.

Når det gjelder automatisk innmelding å er det ikke noe kirken har bestemt på egenhånd. Det er vel en besluttning tatt av vårt folkevalgte storting (tror jeg da) Dessuten har vel normalt dødlige kristne lite å si innen styringen av kirken.

Gammel 03-10-06, 12:53   #87
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg må si at jeg har vært veldig bastant på disse tingene tidligere, og antatt at alle var som meg: At de hadde et gjennomtenkt, tydelig livssyn. Men det er det mange som ikke har. De liker kirken. De liker lysene, stemningen og sangen. De har en ullen forestilling om en slags god makt og at Jesus er et symbol på noe de syns er fint (tilgivelse og sånt). De syns at kirken er et fint sted for denne gode makten og syns at dette stedet er en en fin ramme rundt de mer høytidelige "liv og død" hendelsene i livet. De som mest berører det som har noe slags guddommelig over seg.

Jeg syns dette også må være en ok måte å forholde seg til kirken og kirkehuset på, og ikke noe jeg vil dømme.

Jeg er forresten veldig enig i dette Det er mange måter å være kristen på. Dette er jo folk som har et forhold til kirken og kristendommen, uten å bare velge den som en seremoniorganisator. Seremonien vil få et innhold utover det å være en rent praktisk handling man skal igjennom fordi det er tradisjon.

Gammel 03-10-06, 12:59   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...................

Gammel 03-10-06, 12:59   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg er forresten veldig enig i dette Det er mange måter å være kristen på. Dette er jo folk som har et forhold til kirken og kristendommen, uten å bare velge den som en seremoniorganisator. Seremonien vil få et innhold utover det å være en rent praktisk handling man skal igjennom fordi det er tradisjon.

Jamen, jeg tror faktisk dette gjelder de fleste som velger kirken og sier at de gjør det "bare på grunn av tradisjon". Det andre er mer ulne ting som de ikke setter ord på.

Jeg tror svært få gjennomtenkte ateister (som meg...) velger dåp i kirken, og da ligger det gjerne andre ting bak.

Gammel 03-10-06, 13:00   #90
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

At barn blir medlem ved dåpen er jo da et valg foreldrene tar, på lik linje med mange andre valg vi foreldre tar på vegne av våre barn.
Tror nok ikke mange tenker på at de valgene man tar for sine bare er noe ufrivillig fra deres side. Litt vanskelig å spørre de om råd liksom, eller man kan spørre men svarene tror jeg vil være litt dårlige.
Det vil jo være det samme som npr foreldre lar sine brn begynne på noe annet en offentlig skole, eller at de starter i barnehagen. Valg vi foreldre tar på vegne av våre barn, uten at de har så mye de skulle sagt egentlig.

Ja, det er mange slike valg man tar, og vi vektlegger dem forskjellig. Jeg synes at å melde barnet inn i en menighet eller organisasjon som man selv ikke har noe forhold til (og kanskje til og med tar avstand fra), kun for å ha en fin feiring en dag, for så å la det velge å medle seg ut selv 15 år senere, er i overkant.

Hvis foreldrene gjør det for å melde barnet inn i en organisasjon/kirkesamfunn de selv er engasjert i og har mye glede av å være medlem av er det en annen sak (selv om jeg personlig synes at det er ett av de valgene man burde få lov til å gjøre selv). Det ser jeg på som mye mer naturlig.

Sitat:

Når det gjelder automatisk innmelding å er det ikke noe kirken har bestemt på egenhånd. Det er vel en besluttning tatt av vårt folkevalgte storting (tror jeg da) Dessuten har vel normalt dødlige kristne lite å si innen styringen av kirken.

Det var jeg klar over, det var derfor jeg ikke mente dette i denne sammenhengen

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 13:05.
Gammel 03-10-06, 13:00   #91
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 11:06.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:04   #92
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jamen, jeg tror faktisk dette gjelder de fleste som velger kirken og sier at de gjør det "bare på grunn av tradisjon". Det andre er mer ulne ting som de ikke setter ord på.

Jeg tror svært få gjennomtenkte ateister (som meg...) velger dåp i kirken, og da ligger det gjerne andre ting bak.

Det kan godt hende det gjelder de fleste, og da velger de ikke "bare på grunn av tradisjon" selv om de sier det. Det er likevel noen som gjør det (kjenner flere) og som aldri setter sine ben i kirken siden. Det er disse jeg mener (trodde det var det HI mente med å "velge kirken på grunn av tradisjon") Har man andre grunner er det en annen sak. Da er vi enige.

Gammel 03-10-06, 13:10   #93
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan godt hende det gjelder de fleste, og da velger de ikke "bare på grunn av tradisjon" selv om de sier det. Det er likevel noen som gjør det (kjenner flere) og som aldri setter sine ben i kirken siden.

Det er mange kristne som aldri setter sine ben i kirken ellers heller, sånn til informasjon. Jeg tror ikke de måler graden av religiøsitet i forhold til antall kirkebesøk.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:13   #94
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er mange kristne som aldri setter sine ben i kirken ellers heller, sånn til informasjon. Jeg tror ikke de måler graden av religiøsitet i forhold til antall kirkebesøk.

Jeg prøver igjen: det var egentlig ikke det jeg mente heller, helt sånn bokstavelig. Jeg mente de som er helt likegyldige til kirken og ikke opplever seg selv som troende. (Jeg tror egentlig at du skjønte det )

(lurer på om noen nå skriver at "det finnes de som aldri går i kirken, gir fullstendig blaffen i den, ikke regner seg som troende, men som likevel har en underbevisst, ubevisst følelse av at "noe" større enn dem selv eksisterer, selv om de aldri innrømmer det til noen og egentlig ikke er klar over det selv, men får en god følelse i kirken på julaften )

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 13:20.
Gammel 03-10-06, 13:16   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det var egentlig ikke det jeg mente heller, helt sånn bokstavelig. Jeg mente de som er helt likegyldige til kirken og ikke opplever seg selv som troende. Jeg tror egentlig at du skjønte det

(lurer på om noen nå skriver at "jammen de som aldri går i kirken, ikke har noe forhold til den, ikke regner seg som troende, men som likevel har en underbevisst, ubevisst følelse av at "noe" større enn dem selv eksisterer, selv om de ikke innrømmer det til noen og egentlig ikke er klar over det selv, men får en god følelse i kirken på julaften )

Nei, men jeg tror det er mange med dette "ulne" gudsbegrepet som liker å ha kirken der for de store anledninger, men ikke bryr seg om å ha det der i det daglige, eller gå mer i kirken. De ville sikkert ikke kalt seg kristne om du spurte en gang. Men de føler en tilknytning til kirken likevel. Nok til å velge den ved disse store anledningene.

Gammel 03-10-06, 13:22   #96
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Nei, men jeg tror det er mange med dette "ulne" gudsbegrepet som liker å ha kirken der for de store anledninger, men ikke bryr seg om å ha det der i det daglige, eller gå mer i kirken. De ville sikkert ikke kalt seg kristne om du spurte en gang. Men de føler en tilknytning til kirken likevel. Nok til å velge den ved disse store anledningene.

Ok, da er vi uenige likevel da. Jeg mener at hvis ikke kirken betyr mer enn det kan det være med de store anledningene også.

Gammel 03-10-06, 13:23   #97
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, da er vi uenige likevel da. Jeg mener at hvis ikke kirken betyr mer enn det kan det være med de store anledningene også.

Du mener det for din egen del, mener du? Eller du mener at folk burde holde seg unna kirken hvis de har det forholdet til religion og kirke som Polyanna beskriver?

Gammel 03-10-06, 13:26   #98
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver igjen: det var egentlig ikke det jeg mente heller, helt sånn bokstavelig. Jeg mente de som er helt likegyldige til kirken og ikke opplever seg selv som troende. (Jeg tror egentlig at du skjønte det )

(lurer på om noen nå skriver at "det finnes de som aldri går i kirken, gir fullstendig blaffen i den, ikke regner seg som troende, men som likevel har en underbevisst, ubevisst følelse av at "noe" større enn dem selv eksisterer, selv om de aldri innrømmer det til noen og egentlig ikke er klar over det selv, men får en god følelse i kirken på julaften )

Jo, skjønner forsåvidt det, men det er vel her noe av problemet ligger - i definisjonen.
Er man "kanskje litt kristen", tror på "noe", har "en følelse av det finnes noe", er "usikker", er "tvilende", "vet ikke helt", er inne "i en prosess", søker trøst i en vanskelig tid, søker tilgivelse, trenger et holdepunkt ... Det er så mange varianter og motiver, og det er vel kanskje noe av grunnen til at kirken ikke ønsker å stenge noen ute.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:30   #99
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener det for din egen del, mener du? Eller du mener at folk burde holde seg unna kirken hvis de har det forholdet til religion og kirke som Polyanna beskriver?

Jeg er litt usikker på hvilket forhold til religion og kirke Polyanna mener, for jeg sier gjentatte ganger de som ikke har et forhold til kirke og religion og hun mener at de som sier at de ikke har det, har det likevel. Jeg mener at hvis de faktisk har et forhold til kirke og religion må de selvfølgelig benytte seg av seremoniene deres (men hvorfor ikke stå for det?). Jeg krever ikke ikke at de skal bevise at de er kristne på noen måte. Det går på hva man opplever personlig.

Siden jeg har sagt det så mange ganger regner jeg med at hun skjønner hva jeg mener så i det aller siste innlegget av Polyanna oppfatter jeg det som om hun mener folk som ikke er kristne men synes kirken er kjekk å ha til seremonier. Det synes jeg blir feil bruk av kirken.

At folk gjør det likevel er deres valg, jeg har forsåvidt ikke problelm med det, men spør man meg hva jeg mener må jeg si at jeg er uenig i denne bruken.

Gammel 03-10-06, 13:32   #100
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jo, skjønner forsåvidt det, men det er vel her noe av problemet ligger - i definisjonen.
Er man "kanskje litt kristen", tror på "noe", har "en følelse av det finnes noe", er "usikker", er "tvilende", "vet ikke helt", er inne "i en prosess", søker trøst i en vanskelig tid, søker tilgivelse, trenger et holdepunkt ... Det er så mange varianter og motiver, og det er vel kanskje noe av grunnen til at kirken ikke ønsker å stenge noen ute.

Jeg mener de som velger kirken kun på grunn av tradisjon som det står i overskriften. Ikke på grunn av at man "kanskje er litt kristen", tror på "noe", har "en følelse av det finnes noe" etc.

Føler at jeg gjentar meg selv litt mye her nå, så jeg tror jeg kaster inn håndkleet. De fleste har vel fått med seg hva jeg mener likevel

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 13:37.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.