|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
06, 08 og 11 Sist redigert av juliette : 21-10-11 kl 23:00. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Endelig en tråd om dette. Jeg er en sånn som blir skikkelig sur av slikt.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken![quote=Sonja Sockersöt;3010095 |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg blir sur. jeg har nå brukt mesteparten av ettermiddagen på å le overbærende, men jeg er sur likevel. Jeg synes jeg stadig oftere leser i aviser og andre steder om folk som sier at likestillingen er gått for langt, og bruker barna som argument. jeg blir sur, fordi slike kommentarer enten åpenlyst eller veldig dårlig skjult mener at det er kvinnene som har sviktet barna. Jeg blir sur fordi ingen stiller spørsmål ved at småbarnsfedre jobber mer enn de fleste, og for at ingen kobler det mot en økende forekomst av bokstavbarn og adferdsproblemer og sånn. Jeg blir sur når unge kvinnelige kjendiser må forte seg å fremheve at de ikke er feminister, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Amen.
|
|
|
#86 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Tipper du blir enda mer poppis om du beholder røde strømper på, og tar av resten.
|
|
|
#88 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#90 |
|
maler
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg får ikke prikket pøbelsara, men jeg er veldig veldig enig. Bortsett fra at jeg har hvite strømper og snart fire unger som jeg sikkert ikke burde hatt.
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
I de familiene hvor ikke mammaen går hjemme flere år så blir det pappaen som skal føde babyen, sant? |
|
|
|
#93 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jo.
|
|
|
|
|
#95 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Blonddyrelegelogikk er bra.
|
|
|
|
|
#96 |
|
can-jur
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Tenk om hun hadde greid å trøkke ut av seg dette uten å knytte det opp i mot kjønn.
|
|
|
|
#97 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Men altså: likestillingen har gått for langt? Hva menes med det? At det ikke er likestilling, men at det har bikket over og det er skeivstilt i kvinnens favør? Likestilling er enten å være likestilt eller så er det noe som er skeivt, likestilling som sådan kan ikke gå for langt. :flisespikker:
|
|
|
|
#98 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jan Eggum? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Fola Blakken
|
Kaia Huuse hadde sitt å si om mødre som overlot barna til fremmede, mener jeg å huske, men jeg orker ikke å søke opp link.
|
|
|
|
#100 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg synes også det er en skummel trend. Jeg får en guffen følelse når jeg leser nettdebatter og noen (menn) lirer av seg surmagede kommentarer om kvoterte feminister og andre bekymrer seg for hvordan det skal gå med den oppvoksende generasjon. Det er jo ikke nytt at kvinner med små barn jobber. Jeg fikk mitt første barn på 80-tallet, og vi jobbet jo da også. Men vi fikk ikke barnehageplass, så dagmammaene florerte. At det skal være verre å sende barna i barnehage enn til dagmamma, har jeg vondt for å tro. Jeg bekymrer meg fordi også jeg synes å se en økende trend til at kvinner skal være hjemme mer og ta vare på barna. Det er utrolig trist at likestillingsdebatten er blitt så historieløs. Moren min, som er født under krigen, fikk ikke lov til å ta artium av faren sin, så hun tok handlelskole. Hun har alltid jobbet, men i lavtlønte typiske kvinneyrker. Hun er en smart dame, og ville sikkert ha kunnet gjennomføre en høyere utdanning med dertil tilhørende bedre og morsomme jobber uten noe som helst problem. Men det fikk hun ikke sjansen til. Og det er ikke så lenge siden, akkurat.
|
|
|
![]() |
|
|