|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Hadde nok ikkje sagt frå så lenge det berre var eit eingongstilfelle.
Enig.
|
|
|
#42 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde ikke blitt superhappy for at datteren min ble sminket med vanlig sminke. Jeg synes teatersminke/ansiktsmaling for lek blir litt annet.
|
|
|
#43 |
|
Metallica!!
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jo mer jeg kjenner etter jo mer synes jeg det blir feil å måtte spesifisere at man ikke ønsker at ungene skal bli sminket på sfo eller i barnehage. Jeg liker ikke tanken på at man skal på en måte forvente at folk tar seg sånn til rette på ungene våre, hvis det var så om å gjøre burde det heller være en del av kartleggingen i forkant/oppstart slik som det er i barnehagene.
|
|
|
#44 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg blir litt matt kjenner jeg. Går det virkelig an å reagere så mye over en ufarlig (ser da bort i fra allergikere) gest fra en av de ansatte på SFO. Hva er det verste som kan hende (ser fortsatt bort i fra de som er allergiske) med et barn som blir påført sminke i noen timer? Slapp av, tenker jeg. Bruk heller energien på de virkelige viktige tingene. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde nok reagert pga hygienen. mascara og slike ting brukt av mange er jo ikke akkurat delikat.... |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Ja, jeg synest det virker surt og tenker at det får være måte på hvor mye en skal reagere. Ser på 6 åringen min hvor morro hun synest det kan være med sminke og annet dill, helt uskyldig morro synest jeg det er. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)
Jeg er forsåvidt enig, men jeg syns det er forskjell på teatersminke og vanlig sminke. Så om jeg av en eller annen grunn ikke ønsket at mitt barn skulle bli sminket, det være seg av allergiske grunner eller andre grunner så ville jeg gitt beskjed om dette.
|
|
|
|
#48 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde ikke reagert. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde sikkert nevnt det når jeg hentet barnet, at jeg ikke er sånn superhappy for at barn sminkes med "voksensminke" . Men jeg hadde ikke tenkt så mye over det etterpå eller laget noen sak av det.
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det er jo forskjell på hva folk reagerer på også, da. Det er jo mulig at du ville reagert på noe annet som andre ikke tenker over? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Metallica!!
|
Men om man sier at ungen er atopiker da, skal det holde, eller skal man virkelig måtte spesifisere at ungen ikke tåler VOKSENsminke?
|
|
|
#52 |
|
Tittel og tittel....
|
Tja, jeg ville skjønt det, men jeg ville garantert tenkt at det gjelder teatersminke også.
|
|
|
|
#53 |
|
Lykkelig naiv
Selvfølgelig. Men terskelen for å "klage" synes unødvendig lav i mange tilfeller. Kanskje man kan sette det litt på spissen og heller være glad for at barna fikk oppmersomhet og alenetid med en voksen i SFO-tiden. Det er jo fint for et barn å bli sett. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lykkelig naiv
Den allergidiskusjonen tar jeg ikke (jeg så spesifikt bort fra det i innlegget mitt). |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Metallica!!
|
Jeg og.
Jeg bare lurte på om du og mente at man burde spesifisere sminke når man sa at ungen var atopiker.
|
|
|
#57 |
|
Lykkelig naiv
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Lykkelig naiv
Vet du, jeg kan ikke ta stilling til det. For jeg vet ikke om hvordan en hverdag med atopikerbarn er. Jeg kan ikke begrunne godt nok hverken ja eller nei. |
|
|
|
![]() |
|
|