Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Kan du gi noen eksempler på at dette skisseres som løsning i diskusjonen?
Jeg leser i alle fall noen av svarene kvinner som sier de er utslitt (her og ellers) får som det. Det er mulig jeg leser feil, men det skulle ikke forundre meg om også noen i den situasjonen tolker det slik og dermed også forkaster det som en løsning.
Men da kommer vi jo til den andre biten:
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
dobbeltarbeidende i et parforhold bør ansvarliggjøre den andre parten, slik at begge tar ansvar på hjemmebane.
Jeg tror at det ene ikke nødvendigvis fører til det andre. Man kan forandre seg selv, men det er vel begrenset hvor mye kontroll man har over andre mennesker? Og nettopp i en setting der man maner til mindre "kontrollbehov" blant kvinner, virker det for meg ganske bakvendt å belage løsningen på hennes evne til å kontrollere et annet menneske. Spesielt når det er underforstått at hun har seg selv å takke dersom hun ikke makter denne biten. Man ansvarliggjør kvinnen for mannens manglende deltakelse, og det blir for meg litt ulogisk.
Den eneste man kan kontrollere er vel seg selv? Hvorfor ikke finne løsninger som de som er i en slik situasjon kan leve med og som ikke avhenger av noe som er utenfor deres kontroll? 
Eventuelt anerkjenne at dette ikke er så enkelt som det kan se ut som?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|