|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
maler
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENVi har også tre unger og to krevende jobber og mange fritidsaktiviteter for barnas del. Det går fint, men huset er ikke egnet for bloggfoto hver kveld.
|
|
|
#122 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJøss, jeg trodde tre barn, to jobber med møter mellom kl 8 og 17 pluss litt reising, og ingen ekstra ressurser til å hente og levere barn var nesten umulig, eller ihvertfall svært anstrengende for forholdet. Men igjen, det kommer vel an på samarbeid med partner.
|
|
|
|
#123 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Til sammenligning virker det som om færre menn blir påvirket av krav. Med unntak av Birken mennene i Dagens Næringsliv. De må slite med lederjobb, familie og fysisk form som en toppidrettsutøver. Mulig de var sistnevnte i sine yngre dager, men alikevel.
|
|
|
|
#124 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJeg har en voldsom baker/strikker/you name it i min omgangskrets, men vedkommende jobber godt under halv stilling, så jeg tar meg selv i nakken og sier at det ikke er rart jeg ikke har tid til alt som hun har tid til.
|
|
|
#125 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENDet er lov å være sliten, jeg tror egentlig mange menn er det også. Vi skal være med på alt hele tiden, kalendere som er booket langt inn i 2012. Litt satt på spissen. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENVi er ihvertfall blant dem som må velge hva vi skal delta i, kreftene rekker ikke til alt. Dermed bortprioriteres dessverre våre egne venner ofte. Da rekker vi jobb, unger, hus og hjem og trening selv. Nå som jeg er hjemme garnet heldigvis tid til å være litt mer sosial en stund. |
|
|
|
#127 |
|
intro
|
Veldig godt sagt - kjenner meg igjen. I går kveld, f.eks., var vi begge veldig slitne av travle tider på jobb og bursdagsforberedelser. Klokka 23 tok han konsekvensen av det og gikk og la seg, mens jeg fortsatte å rydde og styre og stresse til halv ett.
|
|
|
|
#128 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENSøvn Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 22:44. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENVar det ikke noen her inne som hadde lagt inn link til en svensk blogg... finner den ikke i farta, det var "eksplodert" hus hvertfall. En slags hæppimøffinblogg fra _virkeligheten_ |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Panzerekstremfeminist
|
http://var-dags-rum.blogspot.com/201...s-moa-irl.html
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 25-10-11 kl 14:27. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tror at hovedgrunnen til at mannen din (og min) ikke lar seg stresse med det er fordi de vet at vi gjør det. Mannen kan gå til sengs glad og fornøyd fordi han vet at når morgenen kommer er det som skal gjøres gjort. Sånn er det hvert fall her, vi har innarbeidede rutiner og væremåter og vi vet begge to hva den andre gjør/ikke gjør.
|
|
|
#132 |
|
maler
|
|
|
|
#133 |
|
Bedreviter
|
Jeg vet ikke hva slags menn andre folk omgir seg med, men jeg er i alle fall gift med en som vil lage midag fra grunnen hver dag, som ikke orker å sette seg ned i sofaen før omgivelsene rundt er ryddige, og som prioriterer samvær med ungene på ettermiddagen fremfor egen jobb (som han ofte gjør på kvelden). |
|
|
|
|
|
#135 |
|
can-jur
|
Kan jeg få ha gjesteopptreden? : plis:
|
|
|
|
#136 |
|
Stadig underveis
Eller kanskje du ikke har erfaring med den typen manneadferd
|
|
|
#137 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, jeg setter iallfall ikke epipen når foreldrene bevisst sender med ungene nøtter selv om de ikke tåler det, altså. Bill.merk: Ett sted må grensa gå.
Vel, vi har to barn, krevende jobber og ingen hjelp i hjemmet. Det at jeg har lenge fri om sommeren (og en uke om høst og vinter) er forsåvidt fint, men bidrar egentlig bare til at ukene imellom er usedvanlig fullstappet. Eller er forskjellen mellom to og tre barn så stor at jeg bare bør holde kjeft? |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Tja, kjøkken og bad gir meg raskere puls bare ved å se på bildene.
|
|
|
#139 |
|
weird
Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MENJeg grubler litt over denne løsningen og hvordan det vil virke i forhold til noen problemstillinger, altså. Det er mulig at jeg går glipp av noe, siden det her i heimen er mannen som fyker rundt og mutrer at det "ser ikke ut her!" mens jeg ser opp fra boka og ikke skjønner noen ting ("det ser da helt greit ut her?").
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 25-10-11 kl 16:15. |
|
|
|
![]() |
|
|