Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

40-årsdag, hjelp?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 10:37   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40årsdag, hjelp?!

Å gå i en bokhandel, beskrive gavemottakeren og få råd om en bok, kan være fint!

(Eller kjøpe en Kindle)

Gammel 27-10-11, 11:25   #122
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg har funnet gave til "min" førtiåring. Herregud, så flink jeg er!

Gammel 27-10-11, 11:29   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ah, jeg har funnet gave til "min" førtiåring. Herregud, så flink jeg er!

Brodder?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:33   #124
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Brodder?

Eller kamferdrops?

Gammel 27-10-11, 12:39   #125
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Eller kamferdrops?

Åh, det burde jeg ha sendt med til min svigerinne!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:25   #126
mamsen91
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
mamsen91 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg innser jo at kul og rocka førtis sikkert er det nye gøy-på-håret, så da kan jeg jo være trendsetter og vise frem de fantastiske Benga Rabbit-veskene.

Den veska var ikke akkurat min stil hehe men kanskje noe for svigermor?? Jeg tenkte kanskjeat det var noen her som var litt mer som hun!! ikke noe galt ment hehe.
Men de som er førti bruker jo litt andre ting og farger kanskje,enn det jeg bruker hvertfall.
Og det er jo viktig at vi alle er forskjellige!!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen 40-åringer har akkurat fått seg nye ørehull og vil ha lekkert stæsj å ha i ørene.

Og noen har lett i mange år etter den PERFEKTE vesken som ikke er for damete og ikke for businessaktig og er litt kul og rocka og morsom kanskje, men likevel må passe til jobb og ha plass til både pc og litt papirer. En sånn som den Candy Darlig har.

Noen kjøper seg aldri pynteting, vaser og stæsj selv, og kan tenke seg litt i den gata av folk som har peiling og kjøper fine ting.

Noen kjøper vinen sin på tax-free-en selv.

Noen elsker sjokolade, særlig rare, nye smaker, som den mørke med havsalt som hun fikk smake av Toffskij en gang! Noen hater derimot nøtter. Usj.

Noen får altfor sjelden somlet seg til å gå på teater og konserter, og kunne trengt et dytt bak i form av billetter til den slags.

Og noen fniser litt av at denne tråden ble handlende om hvor UTROLIG lite gamlisaktige folk er, bare fordi de er 40. De går på rockekonserter og alt mulig, så TENK!

Jeg tenkte også på pynteting!!Men hun har egentlig mange sånne ting, mer enn vi har hvertfall så det liker hun i alle fall.Takk for tipset alle sammen!!!

mamsen91 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:33   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsdag, hjelp?!

Nå er det like før du får en lusing, mamsen91.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:42   #128
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg undrer meg på hvilke 40 åringer du har møtt jeg

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:46   #129
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

40-åringar ynskjer seg stort sett det same som 20-åringar og 30-åringar med same smak og interesser, men gjerne i ei høgare prisklasse og av betre kvalitet, om eg skal bruke meg sjølv som referansepunkt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:46   #130
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble 40 år i mai og veldig mye av det som har kommet som forslag til gaver i denne tråden hadde ikke jeg blitt glad for (jepp, utakknemlig)

Skjerf.. Jeg hater omtrent skjerf, kan bruke det på iskalde vinterdager før, men når har jeg FP parkasen og trenger det ikke. Et beige skjef hadde jeg blitt furten over å få, jeg liker ikke beige.
Fotmassasje... Jeg er så kilen at jeg kan ikke klø meg selv under foten engang. Å nærme seg mine føtter er risikosport for jeg får helt panikk når jeg blir kilt.
Vin... Jeg liker ikke rødvin, og er kresen på hvithvin.
Hageantrekk... Hadde jeg fått det hadde det vært av noen som ikke kjenner meg. Jeg hater hagearbeid. Men hadde blitt glad for busker og trær til hagen da.

Jeg fikk klokke, penger og deler til service mitt i bursdagsgave.
Brukte ganske mange måneder før jeg klarte å bestemme meg for hva jeg skulle bruke pengene på da.

Gammel 27-10-11, 14:51   #131
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg tror de fleste her inne er sånn rundt 40 - så ikke veldig smart å få det til å høres ut som: hva liker pensjonister nå til dags.

40-åringer kan da være så mangt. Hva jeg liker kan være noe helt annet enn hva andre 40-åringer liker.

Har hun små barn selv? Eller er de voksne. Hvis hun har små barn kan det være en gave som inkluderer barnepass, kanskje?

Det er sikkert smak og behag og hva hun liker.

Gammel 27-10-11, 14:54   #132
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nå ville ikke jeg ha gitt rødvin til noen som ikke liker rødvin og ei hagantrekk til noen som ikke liker hage. Det samme gjelder andre gaver. Derfor ville jeg nok ha sjekket litt ut hva jubilanten liker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:03   #133
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ordentlig headsett til tlf om hun driver med sånnt. Å ta en titt i shoppingtråden her er kanskje en ide(ps dyrt!)? Og sånn egentlig så skjønner jeg veldig godt spørsmålet hva liker 40 åringer- for det er ganske forskjellig fra hva 20 åringer generellt liker/gir hverandre i bursdagsgave selv om det er enorm variasjon. (vi har ganske mange -gave til 15 åring,6 åring etc. tråder etterhverdt)

- Men det får meg til å føle meg gammal da og det skal du ha litt fik for lille sprett

Gammel 27-10-11, 15:41   #134
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen har nå falt pladask for Studentstørrelsesveskene til Rabbit, særlig de med NY-motiver!

Gammel 27-10-11, 15:55   #135
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har kanskje litt mer lik smak som svigermor hehe ikke vondt ment hehe, Poly?

- No. 4 -
Gammel 27-10-11, 16:01   #136
mamsen91
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
mamsen91 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå er det like før du får en lusing, mamsen91.

Ikke vondt ment altså!!!Det er ikke så mye sånne farger jeg bruker men det er jo ikke jeg som skulle ha gave heller så det var veldig fint med tips..

Om hva hun liker,vel hun har hage hvertfall. Så kanskje hageting kunne være noe!!Og ellers er hun en ganske stilig dame ikke noe middelaldrende,ikke det jeg mener!! Men ganske annen stil enn det jeg har så det er bra med tips.

mamsen91 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 16:08   #137
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leeer av denne tråden - fantastisk dynamikk i kommunikasjonen.

Jeg er relativt nybakt 40-åring, men velger å ikke komme med råd. Som lærer for store tenåringer, vet jeg at det er helt umulig for folk i den aldersgruppen å skjønne at man er et vanlig menneske resten av livet - selv om man forteller om kule hobbyer og konsertopplevelser og sånn. Man er like lite (eller enda mindre) del av en grå aldersmasse når man er 40 som når man er 20 - det må muligens oppeves før man skjønner det.

Gammel 27-10-11, 16:18   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg er ikke sur på ekte, m91. Jeg lover. Det er noen år siden jeg sluttet å bli lei meg for å ha ulik smak som 20-åringer. (Som i 19 år, minst.)

- No. 4 -
Gammel 27-10-11, 16:27   #139
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen har nå falt pladask for Studentstørrelsesveskene til Rabbit, særlig de med NY-motiver!

Og andre igjen er veldig glade for at Noen har avdekket 40-årsgavepreferanser i denne tråden.

Gammel 27-10-11, 16:36   #140
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det er ganske rart det der med alder og trender, jeg går på skole med relativt mange 20åringer og jeg synes at mye av det som er coolt i de aldersgruppene er ganske "kjerringaktig"(småle belter,beige,lysbrun og gull lizzom) Men fikk høye øyenbryn av basisgruppe kidsa da jeg sukket over el naturista sko her forleden- "sånn pønk er litt gammeldame etter min smak" har jeg fått høre!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.