Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 16:26   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes som sagt at vannrettiheter er en mer reell sammenligning fordi at det som er spesielt med digitale medier er at de ikke er fysiske objekter som forsvinner fra en person selv om den brukes av andre. Feks det at jeg lar mine kyr drikke av din elv, gjør ikke at vannet ditt blir borte. Dine kyr kan fremdeles drikke, men det er kanskje litt kjipt for deg at du får konkurranse når du skal selge kyrene dine på markede?

Jeg synes kuer og elver og sånn blir litt vanskelig å sammenlikne. Da er det greiere å sammenlikne med en roman utgitt i bokform eller en film gitt ut på DVD. Det er noen (ikke meg ) som har brukt av tiden sin til å skrive boken eller lage filmen. De ønsker å tjene penger på å selge den. De færreste ville ta med seg boken eller filmen fra en butikk uten å betale. Det ville være å stjele. De færreste ville kopiere boken eller filmen for å gi den bort til andre, noe som også ville være ulovlig. Hvorfor er det da greit å dele og laste ned ulovlig på nett?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.