Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli
Herremin. Nå har jeg lest EP sin side på FB. Folk er jo klin kokos gale. Jeg begynner å savne tiden før internettet. Da var galskapen mer usynlig, og forhåpentligvis også derfor mindre. Jeg vil tro at det er en smitteeffekt ute og går.
FrP er nå såra og vondbråten siden noen maner til ansvarlighet for ikke å skape et rom for ytringer i gata gjerningsmannen 22/7. Dette tolker altså FrP som en beskyldning om at FrP er ansvarlig for handlingene 22/7. Selv kan de generalisere så mye de bare makter, løgn eller ei. De fleste husker kanskje kronikken til Hagen og Jensen?
Sitat:
"De fleste muslimer er ikke fundamentalister, og de fleste fundamentalister er ikke terrorister, men de fleste av dagens terrorister er muslimer og identifiserer seg med stolthet som det." Dette er utvilsomt riktig (..)
Jeg venter spent på når de skal beskrive gjerningsmannen 22/7 som "stolt kristen". Ut i fra en risikotankegang og statistikk vil jeg tro at risiko for terrorangrep fra etnisk norske eller kristne er mye større her i Norge (det er jo Norge man er opptatt av i FrP, og bare Norge) enn fra muslimer. Burde vi ikke alle lulle oss inn i en angstparanoia når vi leser på nettet? Det flommer over av hat fra FrP-sympatisører. Jeg kan ikke si at jeg har sett så mange trusler og hatmeldinger fra muslimer eller folk med innvandrerbakgrunn. Historisk sett så kan jeg vel huske en spesifikk trusselgreie fra en innvandrer, et brev hvor en muslim truet med å gjøre Norge muslimsk, og erstatte alle kirker med moskeér. Men så viste det seg sannelig at det var et fabrikert brev fra våres alle Carl I. Hagen. I det partiet jobbes det iallefall hardt for å skape fiendebilder, det skal de ha. Spørsmålet er hvor mye fred det blir av det.