Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 13:50   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg for min del har aldri skjønt hvorfor prikker skal skape så enormt med følelser. Folk tar jo helt av. Dessuten har vi ikke hatt rødprikker på panelet denne julen. hvorfor ikke? Det er fargerikt og fint når det sprudler en blanding av rød og grønne prikker. Trodde det var en tradisjon her. Var det feil?

Jeg har og savnet det. Det er koselig når panelet blinker i rødt og grønt.

Jeg tror ikke HI lar seg skremme vekk, og kjenner jeg henne rett så blir hun nok fast inventaar her etter hvert.
Velkommen fimba jeg tipper du vil trives veldig godt.

Gammel 01-01-12, 13:53   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Og Irma:

Gammel 01-01-12, 16:17   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det ville være oppriktig trist om folk kvier seg for å si i mot meg. Det er i så fall ikke etter mitt eget ønske.

Et slikt oppriktig ønske gjør kanskje at man vurderer om det er noe med måten man fremstår og evt burde justere (jeg skriver man ettersom det er poenget og ikke du som enkeltperson jeg er opptatt av her).

Gammel 02-01-12, 18:35   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg grønnprikker alltid prikketigging. Og så må jeg visst prikke flere før jeg får prikke Palmen igjen.

Det er en del som gjør det. Jeg skjønner ikke helt vitsen for å være ærlig, jeg synes at siden tilganger til markedsplassen og medlemssalongen styres etter ryktepoeng, så er det jo bedre at de som har bidratt på forumet kommer inn.
Brukere som i praksis ikke deltar på forumet har ikke så mye å gjøre der synes jeg.

Gammel 02-01-12, 19:46   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er en del som gjør det. Jeg skjønner ikke helt vitsen for å være ærlig, jeg synes at siden tilganger til markedsplassen og medlemssalongen styres etter ryktepoeng, så er det jo bedre at de som har bidratt på forumet kommer inn.
Brukere som i praksis ikke deltar på forumet har ikke så mye å gjøre der synes jeg.

Akkurat det er jeg enig i, men jeg kjenner det rykker i grønnprikkefingeren når sånne tråder kommer opp, rett og slett fordi jeg syns det er en uting å rødprikke pga at noen ikke har skjønt at prikketigging er lurt.

Gammel 01-01-12, 13:47   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Irma:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:13   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg driter virkelig i om noen tigger grønne prikker. Fatter ikke at det er noe å hisse seg opp over.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:49   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg driter virkelig i om noen tigger grønne prikker. Fatter ikke at det er noe å hisse seg opp over.

At man fyrer av en rød en behøver ikke å bety at man er spesielt opphisset. Jeg følte meg ikke spesielt opphisset da jeg gjorde det. Tror jeg?

Denne gjenmentalitetgreia som dukker opp med jevne mellomrom synes jeg det hadde vært interessant å høre litt mer om. Jeg ser absolutt poenget med at FP som helhet ikke er et forum med solid høyde under taket. Jeg er ambivalent til den biten. På den ene siden så er det en av grunnene til at jeg faktisk fortsatt er her, og at jeg trives. Senker vi takhøyden, så blir vi også mer lik NM (iallefall den tiden jeg vanket der, vet ikke hvordan det er nå) og VG sine debattsider. Og skrekk og gru! På den andre siden så ser jeg jo at den interne justisen og pirkepolitikken kan virke avskrekkende på mange. Og det er ikke hyggelig. Takhøyden når det gjelder sensurering er dog svært høy her, men det har etter min opplevelse vist seg å være et kvalitetstegn.

Tilbake til gjengmentaliteten og det at det finnes folk som man ikke tør å si i mot, så er jeg mer grønn, og skulle gjerne fått høre litt mer. Gjerne noen eksempler på situasjoner hvor slikt har oppstått. Når man har vært her mye og over mange år, så blir man nok litt blind for de sosiale mekanismene.

Min opplevelse er at det har blitt mindre og mindre gjengmentalitet med årene, og mindre "standard støtte" mellom enkelte brukere. Da vi kom fra NM var det liksom en ganske så definert gruppe som ble beskyldt for å stå sammen og beskytte hverandre i alt og ett, og som folk ikke turte å si i mot. Her på FP synes jeg at dette har endret seg til det positive. Jeg har ikke inntrykk av at den gamle såkalte gjengen er så gjengete og støttende til hverandre som en del kanskje kunne få inntrykk av tidligere. Jeg synes brukerne har blitt mer polarisert, folk liker og misliker hverandre og har privat kontakt på kryss og tvers. Hvem man ikke har sansen for avhenger ikke nødvendigvis av hvem de beste forumkompisene misliker. Jeg har inntrykk av at folk stort sett blir utfordret på meningene sine, uansett hvem de måtte finne på å være venn med. På FP får man ikke lov til å surfe på høyhestbølgen det gjerne kan bli hvis man skriver godt og kan et par fremmedord. Innholdet teller også.

Nå prater jeg meg helt bort her. Jeg syntes bare påstander om gjengmentalitet og brukere man ikke kan motsi er interessant, og skulle gjerne blitt opplyst litt mer. Jeg kan godt forstå at det generelt er vanskelig å debutere i diskusjonene her, men jeg har ikke fått med meg at det er så mange hellige kuer som vernes mot motstand.

Gammel 01-01-12, 14:55   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er i alle fall åpenbart helt umulig å være uenig med, ettersom folk faktisk føler behov for å fortelle at de er enige med meg selv når jeg ikke har sagt et ord.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Men meg derimot? Som ber om det svikter de. :fornærmet:

Beklager, det skal ikke gjenta seg.

Gammel 01-01-12, 15:34   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Kunne ikke vært mer enig.

Gammel 01-01-12, 14:20   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det var ingen som bet seg merke i hva jeg fikk til jul, nei?

Gammel 01-01-12, 14:25   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det var ingen som bet seg merke i hva jeg fikk til jul, nei?

Johsj jeg tror Bauche kommenterte det lengre oppe her.

Gammel 01-01-12, 14:30   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Johsj jeg tror Bauche kommenterte det lengre oppe her.

Åh.

Gammel 01-01-12, 14:27   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Greia med prikker er at de gir sosialt innpass. Dess mer man finner seg til rette i den sosiale sammenhengen her, dess mer innpå andre brukere kommer man i og med at mer av forumet åpner seg. Da er det greit at det systemet brukes etter hensikten. Hvis ikke kan vi jo droppe ryktesystemet og åpne m2 for Google.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:27   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Greia med prikker er at de gir sosialt innpass. Dess mer man finner seg til rette i den sosiale sammenhengen her, dess mer innpå andre brukere kommer man i og med at mer av forumet åpner seg. Da er det greit at det systemet brukes etter hensikten. Hvis ikke kan vi jo droppe ryktesystemet og åpne m2 for Google.

Gammel 01-01-12, 14:32   #16
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier meg herved uenig i _alt_ Teofelia, Mim og "de" sier. På prinsippielt grunnlag. Og hei til deg, fimba. :-)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:32   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

"De, De, De"
Tulinger, hele hurven.

Gammel 01-01-12, 14:33   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi skal ta en øl?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:35   #19
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tør ikke. Da sovner jeg. Momentant.

Gammel 01-01-12, 15:37   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er enig med Nessie, jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.