|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Hiawata var i kino-seksårsdag, og det var ikke noe problem. Først fikk de mat og omvisning i kinofremvisningsrommet, så så de film, også ventet foreldrene utenfor for å hente. De var to voksne, og det var nok greit for å få med seg alle ut, uten å miste noen underveis. De var 7 barn, tror jeg.
|
|
|
#42 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Da mine døtre var 6 år ville jeg ha foretrukket at det ble valgt en film som var tillatt for alle. Særlig storesøster var ganske sart på filmer og på kinosituasjonen i seg selv. Om du velger en film som er tillatt for alle og dere er nok voksne til at en kan gå ut med barn som vil ut så tror jeg at det går helt fint. Jeg ville kanskje alliert meg med en ekstra foreldre om det er mulig, slik at dere kunne være en ekstra voksen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Hva med Alvin 3-filmen? Alvin-filmene er jo
|
|
|
#44 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Ingen betenkligheter med hverken kinobursdag eller alder. Ungene her har syntes det har vært stas siden 1. klasse.
|
|
|
#45 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?
Jeg tror at de fleste unger vet at kino er film, ikke lek, men at ganske mange seksåringer assosierer bursdag med lek. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Det var ikke noe problem her, i allefall.
|
|
|
#47 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Storebror hadde likt kinobursdag, han syns det er stor stas å gå på kino. Det er jo selvsagt en fordel at han hadde likt filmen, en prinsessefilm hadde nok slått dårlig an.
|
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Snuppa har allerede sett denne, men hun syntes den var dødskul (hennes ord). Så det er en film hun gjerne ser igjen. Og den var i hvert fall ikke skummel. Og hun elsket all musikken.
|
|
|
|
#49 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?At de har sett den før betyr nok lite i den alderen. Hiawata ser hvertfall filmer gjerne mange ganger, spesielt Alvin-filmene.
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Jeg er skeptisk til film med 7-årsgrense og bare to voksne på 14 barn, men ikke til konseptet som sådan. Velger dere en film som er tillatt for alle, tror jeg behovet for flere voksne blir mindre, men det kunne kanskje likevel vært en tanke å ta med en forelder til? Evt. skrive i invitasjonen at om barnet er uvant med kino eller engstelig for kinofilm, så er det bare hyggelig om en av foreldrene vil være med?
|
|
|
#51 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Det er et eget opplegg. Man får spise på kinoen og en omvisning til filmrommet og popcornfabrukken, men ikke under selve filmen. Den sees i sal med andre.
|
|
|
|
#52 |
|
Tåler regn
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Utifra min erfaring, har en 7 åring selv. Så er ikke de aller fleste spesielt glad i å sitte i ro så lenge. Det er svært liten sjanse for at så mange barn liker filmen, og det kan fort bli kjedelig. Jeg hadde heller utsatt bursdagen, til dere hadde muligheten til å gjøre noe annet. evt bare invitere noen få på selve dagen, og heller tatt en skikkelig feiring seinere. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Har hatt kinobursdag en gang, med 9-10 åringer på film med 7 års grense og det var en god del som syntes den var skummel (dragetreneren). |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Kinobursdag høres strålende ut!
|
|
|
#55 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Det blir kinobursdag. Akkurat det debatteres ikke. Nå har i tillegg en av de som skal inviteres sagt at det er en god idé.
|
|
|
|
#57 |
|
By the Sea
|
Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Her var det mye problematisering - aldersgrenseproblemet hadde jeg selv prøvd å unngå ved å velge en film som er tilatt for alle.
|
|
|
#58 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
![]() |
|
|