|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: velg 3 av 9 | |||
Villig til å redusere bilbruk med minst 1/3 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 28,92% |
Ikke villig til å redusere bilbruk så mye |
25 | 30,12% |
Har allerede redusert bilbruk så mye |
29 | 34,94% |
Villig til å spise minst 1/3 mindre kjøtt |
46 | 55,42% |
Ikke villig til å spise så mye mindre kjøtt |
17 | 20,48% |
Spiser allerede så mye mindre kjøtt eller er vegetarianer |
22 | 26,51% |
Villig til å betale mer for varer fra fattige land |
61 | 73,49% |
Ikke villig til å betale mer for varer fra fattige land |
6 | 7,23% |
Betaler allerede mer for varer fra fattige land |
15 | 18,07% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?
Bor du på en øy? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Bil bruker jeg fint lite. Kun de dagene armen eller været er elending. Klarer ikke gå med vogn da.
![]() |
#23 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Kunne godt tenkt meg å betale mer for varer fra fattige land, jeg, men det kommer an på hvem denne økte pengesummen går til da? Går den til de fattige som bor og jobber der, eller går den til de rike folka fra Vesten, som styrer helt greia?
![]() |
#24 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?kjører aldri. Kjører Kollektivt. Spiser lite kjøtt. Kan gjerne betale mere for GODE varer fra fattige land. Gjør også annet som å sortere papir/papp fra søppel og kaster glass i konteinere.. Gjør det jeg føler jeg klarer.
![]() |
#25 |
Alltid like optimist
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg gjør andre ting for miljøet enn det som er nevnt her foreløpig, og det er at jeg prøve å unngå å bli med på bruk-og-kast-opplegget.
![]() |
#26 |
Passiv
|
Handler du fair trade-produkter kan du stole på at bøndene som leverer råstoffene får en grei betaling for varene sine. Derfor er de også litt dyrere, men det er det verdt! |
![]() |
![]() |
#27 |
Alltid like optimist
Hvis det er sånn så er jeg enig - er bare litt skeptisk til at alt skal forvinne til smarte mellommenn....
![]() |
#28 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Når det gjelder oppussingen Maribo sikter til synder jeg nok mye, men vi pusser da opp til mer miljøvennlig hus, og vi trenger aldri å male det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg har vært idealist siden jeg var liten og skulle ikke forurense miljøet med noen bil nei! Så jeg tok ikke lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Jeg tolker det på samme måte som deg.
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Vi spiser ikke voldsomt med kjøtt, har ikke bil og jeg kunne sikkert betalt mer for varer fra fattige land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg har jo akkurat fått lappen, og det som fikk meg til å ta den akkurat nå, var at her jeg bor er man helt og holdent avhengig av bil for å i det hele tatt komme deg i en matbutikk. Men jeg prøver å ikke kjøre unødvendig mye, henter gjerne Aurora i barnehagen, parkerer hjemme og går til parken etterpå. Nå som jeg er ganske gravid begrenser det seg litt hvor mye jeg kan gå, men etter fødselen kommer jeg til å gå mest mulig turer, også når jeg skal shoppe og på kafé.
![]() |
#34 |
Tilbake
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Bilbruken min er egentlig ganske minimal. Kjøpe dyrere varer fra andre land er jeg veldig villig til, og gjør også det når muligheten er der. Jeg må bare begynne å oppsøke slike varer litt mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kidding, right?
|
"Men det er jo tre ting på én gang, og det går jo ikke. Det er jo ikke mulig, det!" *Kinderegg-reklame-stemme*
![]() |
![]() |
#36 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg bruker ikke bil i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Men jeg elsker kjøtt da, og ikke pokkern om jeg betaler noe mer enn nødvendig for varer. Jeg vil heller prute. *miljøsvin* |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
One of These Days
|
![]() Sv: Poll: Hva er du villig til å ofre for miljøet?Jeg gjør gjerne alle tre punktene. Bruker mindre bil, for jeg har lovt meg selv å gå eller sykle til jobben. Vi prøver å spise to-tre måltider i uka med fisk. Noe kjøtt må vi ha! Prøver kjøpe økologisk, men må innrømme at det også går i "vanlig" kjøtt her også. Kan godt betale dyrere for varer fra Fair trade. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|