Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivådelt opplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 12:17   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg blir litt smågrinete av utsagn om at "de flinke går det bra med uansett". Jeg hadde aldri hatt samme utgangspunkt om jeg ikke hadde en barneskolelærer som var veldig flink til å gi tilpassede utfordringer, massive ekstralekser og bonusspørsmål på prøver, all den tid den "kulturelle kapitalen" jeg kom fra var skral.

Og jeg har vanskelig for å tro at det gjaldt/gjelder bare meg. Flinke barn trenger også bli sett og møtt.

Flinke barn trenger også utfordringer for at de skal lære seg arbeidsvaner og at de må strekke seg for å få noe til. Hvis man surfer gjennom skolen i mange år er det mange som møter veggen ganske hardt og brutalt etterhvert. Jeg er veldig glad for at min flinke datter får utfordringer. Hun lærer ulike strategier får å løse oppgaver og utfordres til å forstå hva hun gjør. Hun har noe å strekke seg etter selv om hun er på det øverste nivået i matte.

På skolen er det lite fokus på hvem som er i hvilke grupper. Elevene i de laveste trinnene vet nok egentlig ikke at det er forskjell på bøkene fordi de ikke er like flinke i alt. Jeg hadde blitt rimelig sint om gruppene ble delt ut til foreldrene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.