|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Har snart jobbet i barnehage i 18 år og det er faktisk ikke mange som kaller oss for tanter, tror dette er andre gangen(som jeg har hørt). |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#144 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Tråden lever videre ser jeg, på godt og vondt ...
|
|
|
#146 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde blitt sur, og jeg hadde forventet at barnehagen tilbød seg å erstatte plagget. Jeg skjønner at klær kan bli ødelagt. At man henger seg opp i en spiker, at man aker så mange ganger på rompa at dressen revner, at man ramlet i en elgbæsj, at naboungen veivet med penselen sin sånn at han malte naboungen i stedet for arket sitt. Jeg har aldri klaget på slikt. Men å bruke oljemaling i barnehagen syns jeg er så idiotisk at man bør kunne forvente at slikt ikke skjer. Nå skal jeg også være litt fordomsfull, men som lærer på videregående - også for kommende barne- og ungdomsarbeidere, så er jeg ikke det minste overrasket over at noen av fagarbeiderne ikke vet forskjell på oljemaling og vannbasert maling. Jeg har dog tro på at læringskurven deres er veldig bratt og at de fleste nybegynnertabbene er av de ufarlige slagene. Men oljemaling på Reimadressen - jeg hadde blitt muggen. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Nå har jeg til og med klart å få svigermor til å forstå at jeg er tante til mine nevøer og nieser, men jeg har aldri hatt noen av dem i barnehagen, så der er jeg voksen og pedagog.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 18-02-12 kl 13:00. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg har erfaring med at heller ikke vannmaling til ark går av klærne altså. Alle utedressene vi har hatt er med malingsflekker som ikke går av i vask. Mulig det hadde gått av om jeg hadde slengt dressene i vask umiddelbart, men som oftest ser jeg det ikke før etter en stund - og ofte har jeg rett og slett ikke muligheten til å få vasket og tørket dressene før neste morgen.
|
|
|
#149 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Vet at noen fikk erstattet sin dress i en bhg pga maling. Vannbasert maling er nå en ting, men oljebasert som ødelegger egenskapene til en dress som koster +- 1000 kr? Jeg hadde ikke likt det så godt.
|
|
|
#151 |
|
Tøff
|
Det kan jo være, bare sånn muligens, at jeg ikke var heeeelt alvorlig. Tror du?
|
|
|
#152 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jeg håper du skjønte at det var irånisk ment fra min side også.
|
|
|
#153 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
:knis: Fantastisk kommentar! |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Tøff
|
Hahaha! Nei.
|
|
|
#156 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Utdyp dette, om du tør.
|
|
|
|
#157 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Det er selvsagt den type teithet som gjør en ute av stand til å skjønne at oljemaling kan være skadelig for små barn og klærne deres. Det ble jo definert lenger oppe i tråden. Doh! :tsktsk: |
|
|
|
|
|
#158 |
|
WF: Sausnebbet
|
Jeg ser andre av uttalelsene dine allerede er kommentert, men dette reagerer jeg i grunn på. Skal det være ok å ødelegge klær med oljemaling fordi foreldrene ikke kjøper de dyreste og flotteste klærne? Hvor er økonomien i det? Mine unger arver gjerne klær etter hverandre, og etter andre unger. Noen ganger er det dyre merker, og andre ganger bruker de billigmerker, men om klærne er ødelagt så er det en utgift og et styr å få tak i nytt okke som. Vi har god nok råd, men jeg vil tro at for en del andre som ikke handler de dyreste uteklærne, kan rimelige vinterdresser også være en utgift man ikke tar lett på. Kanskje den er tøffere å skulle erstatte enn merkedressen til barnet på naboknaggen i garderoben. Jeg synes merket og kvaliteten på dressen er underordnet. Er klærne ødelagt på grunn av ren uvitenhet og ubetenksomhet, er det på sin plass å si i fra, uansett. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
saftig
|
Det er selvsagt veldig mange gode ansatte i barnehagene rundt omkring, men min erfaring er at det dessverre er altfor mange av det du kaller hjernedøde kvinnfolk ansatt i barnehager. Og det sier jeg med erfaring både som mamma, som ansatt i barnehage og basert på kontakten jeg har med barnehageansatte gjennom jobb.
|
![]() |
|
|