Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-12, 22:02   #161
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er selvsagt veldig mange gode ansatte i barnehagene rundt omkring, men min erfaring er at det dessverre er altfor mange av det du kaller hjernedøde kvinnfolk ansatt i barnehager. Og det sier jeg med erfaring både som mamma, som ansatt i barnehage og basert på kontakten jeg har med barnehageansatte gjennom jobb.

Min erfaring etter å ha jobbet 20 år som førskolelærer er at det finnes både dyktige og mindre dyktige ansatte i barnehagene. Det er et problem at enkelte(les ledere høyere opp) tror at hvem som helst kan jobbe i barnehage, og dermed omplasserer alle som ikke kan jobbe i den jobben de har lengre i barnehagene i kommunene.

Gammel 25-02-12, 22:35   #162
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat den kjenner jeg godt til, ja, Polarjenta. Det er spesielt en utfordring i kommunale barnehager, folk som er blitt overflødige, eller ikke duger et annet sted, men ikke kan fykes på gyldig grunnlag, ja de blir omplassert - til barnehage, ja for alle kan jo passe unger.

For ikke å snakke om, at alle må da trives med å jobbe i barnehage.

Gammel 25-02-12, 23:19   #163
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Akkurat den kjenner jeg godt til, ja, Polarjenta. Det er spesielt en utfordring i kommunale barnehager, folk som er blitt overflødige, eller ikke duger et annet sted, men ikke kan fykes på gyldig grunnlag, ja de blir omplassert - til barnehage, ja for alle kan jo passe unger.

Sjå det er byrjinga på ein interessant diskusjon (i ein gaaaamal tråd)! Kva er årsaka til at dette? Eg ser jo det i vår barnehage også. Reinhaldsdamer som har vondt i skuldrene, og difor må omplasserast innad i kommuna, vert som regel plassert i ein barnehage. Om dei er brukande til det eller ikkje, er visst ikkje ein del av vurderinga. Og sjølvsagt kan ikkje desse skifte bleier/løfte, så ein får ei opphoping av slike på stor avdeling. Sjølvsagt er det nokon av desse som viser seg å vere ein ressurs, men der er mykje daukjøt, trur eg.

Gammel 25-02-12, 23:40   #164
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke jobber har disse folkene hatt før, da? Mitt inntrykk er at det finnes mange ufaglærte i barnehager, men ikke mange som egentlig har en annen utdanning, men som ikke fikset den jobben de er utdannet til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 23:41   #165
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Årsaken er, tror jeg, at det handler om holdninger, de som har ansvar for disse overflødige tenker at barnehage er jo en enkel jobb, der passer man bare unger og det kan jo alle gjøre. Men så er det jo ikke bare å passe unger og alle duger ikke til å jobbe i barnehage likevel. Noen innser selv at de ikke har noe i en barnehage å gjøre, mens andre tror de er superdyktige mens sannheten er en helt annen, ofte er ikke disse menneskene motagelig for veiledning heller.

Gammel 25-02-12, 23:44   #166
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvilke jobber har disse folkene hatt før, da? Mitt inntrykk er at det finnes mange ufaglærte i barnehager, men ikke mange som egentlig har en annen utdanning, men som ikke fikset den jobben de er utdannet til.

Ofte har de ingen utdanning, men har jobbet som renholdere eller assistenter på sykehjem eller lignende, og når de da blir overflødige så må kommunen finne dem en ny jobb, og da er barnehage ofte løsningen.

Gammel 25-02-12, 23:50   #167
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, da skjønner jeg. Vi har en del slike som assistenter på skolene også. Fungerer greit i 1 av 10 tilfeller, ca.

Gammel 26-02-12, 00:04   #168
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, ikke minst. I en periode da jeg var arbeidsledig, ble jeg alltid plassert i barnehage, for det var der det var ressursmangel i kommunen min på den tiden. Jeg har aldri trivdes i barnehage, på den tiden likte jeg faktisk ikke barn en gang og var laaangt unna å ønske meg barn selv, og dette prøvde jeg stadig å kommunisere til Aetat (som det het den gangen), men det var ingen bønn. Gang på gang ble jeg tvunget inn i en barnehagejobb jeg ikke ville ha og slett ikke fungerte i, fordi ellers ville de tatt fra meg trygden. Det var ikke bra for meg, og det var ikke bra for ungene, men jeg fikkk aldri gehør for det.

Sist redigert av Enhjørning : 26-02-12 kl 00:12.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:51   #169
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, da skjønner jeg. Vi har en del slike som assistenter på skolene også. Fungerer greit i 1 av 10 tilfeller, ca.

Ja, der har jeg også veldig dårlig erfaring, så dette stemmer bra med mitt inntrykk også.

Gammel 26-02-12, 10:54   #170
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Ja, kan godt tenke meg at de sendes til skole også som assistenter. Det er altså helt håpløst når man må bruke store deler av dagen til å forklare elementære ting, og ikke bare en gang, men gang på gang.

Gammel 26-02-12, 11:11   #171
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jepp, når assistenten jevnt over har dårligere arbeidsmoral og oppførsel enn elevene, er det liksom noe som ikke stemmer.

Gammel 26-02-12, 11:12   #172
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er utrolig dumt det der. Både NAV og Adecco og andre vikarbyråer sender alt mulig rart til barnehagene. Jeg har fått personer på arbeidstrening som virkelig ikke vil være der. Da er det bare en belastning for oss istedenfor hjelp.

Det hjelper jo veldig på å holde nede statusen til barnehageansatte når "alle" kan jo jobbe i barnehage. Er jo bare å passe barn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:16   #173
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vikarbyråer, ja. Det har hent jeg har gitt beskjed om at jeg heller klarer meg uten vikar, enn å få den og den personen. Enkelte vikarer er det mer arbeid enn nytte med.

Gammel 26-02-12, 13:32   #174
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

En assistent sa eg gang at han heller tok en potteplante enn en spesiell vikar.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:33   #175
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Fantastisk beskrevet!

Gammel 26-02-12, 15:31   #176
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg skjønner faktisk godt den uttalelsen.

Gammel 26-02-12, 15:35   #177
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Ja, og av til er en potteplante akkurat like mye til nytte. Det er jo forsåvidt greit når det er snakk om vikarer, dem kan man bare slutte å bruke, men når det er fast ansatte er det en smule verre.

Gammel 26-02-12, 17:46   #178
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at NAV ser ut til å putte tiltaksløse og/eller uinteresserte ungdommer inn i både skole, SFO og barnehage. Ikke særlig heldig, spør du meg.

Gammel 01-03-12, 14:15   #179
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

I barnehagen har de malt med vannfarger i snøen, og hverandre, så dressen til minsten var full av malingsflekker, men jeg vasket det bare vekk.
Jeg synes vel at barnehagen her må få forklare seg, samtidig synes jeg dette er uansvarlig oppførsel og da mener jeg de må ta ansvar. Hva jeg hadde gjort vet jeg ikke.
Men det jeg ville ha klaget over er at de har latt små barn bruke oljemaling, med eller uten tilsyn. Og det ville jeg ha klaget på til øverste hold og mer enn det.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:23   #180
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Og en liten digresjon: vi elsker barnehagen vår Kompetente mennesker med normalt sunt vett. Og det er det lille ekstra de hele tiden yter til barna som gjør at jeg gruer meg til å måtte bytte, da dette er småbarnsbarnehage.
På tur hadde sønnen min og en til rullet seg godt inn i hundemøkk, og da vi hentet i barnehagen fikk vi med en nyvasket dress

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.