Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke gi beskjed

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-12, 22:10   #81
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ikke gi beskjed

Gir alltid beskjed om de ikke kommer.
Så trist for jenten din, men godt hun koste seg allikevel.

Jeg er veldig spent på tirsdagen. Mellomste feirer 5 år, og har invitert mange fra barnehagen. Vi fikk beskjed om å legge invitasjonene i en skattekiste som alle har på plassen sin, og den er det ikke mange som sjekker. Tenkte å gå igjennom alle sine plasser i morgen for å se om de har fått det med seg. Har vært vinterferie her også.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:11   #82
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Gir alltid beskjed!

Men har vært ute for å få vite det litt vel sent av barnet jeg også. Sånn dagen etter f eks :P

Synes sms invitasjoner er geniale!!! Da kan man sende et sms svar og legge det inn i kalenderen og planene...... Så JA til sms invitasjoner ;D

Gammel 04-03-12, 22:17   #83
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vår intensjon er å alltid gi beskjed, men det har skjedd to ganger at det ikke har blitt gjort og jeg har hatt dårlig samvittighet lenge etterpå. Ene gangen var en misforståelse mellom meg og faren, begge trodde den andre hadde gitt beskjed. Andre gangen oppdaget mannen at han hadde sendt sms til feil nr for sent.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:18   #84
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har forresten fått telefon en gang om minsten kom i bursdag eller ikke. Den var godt i gang og vi hadde ikke sett snurten av invitasjonen som skulle vært lagt i postkassen vår.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:36   #85
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke kontaktinformasjon til alle jentene det er aktuellt å invitere. Så noen purring på sms kan jeg ikke få til. Ikke har jeg adresse så jeg kan levere invitasjon på døra heller. Nå forstår jeg plutselig hvorfor alt leveres på skolen her, vi har ikke fått klasseliste med kontaktinformasjon.

Gammel 04-03-12, 22:50   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det har vel kun vært én bursdag frøkna ikke kunne gå i pga sykdom, men da gav vi selvsagt beskjed. Jeg svarer forresten alltid på sms og takker for invitasjon og sier at hun kommer og gleder seg eller noe sånt. Synes det er greit å gi beskjed, så vet de sikkert. Det er sjeldent jeg har fått beskjed tilbake, om at barna kommer altså, så tydelig at det ikke er så vanlig.

Folk har vært flinke til å gi oss beskjed når det har vært sykdom også.

Gammel 05-03-12, 00:45   #87
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Ja jeg gir alltid beskjed. Jeg skriver i invitasjon at det er fint om de gir beskjed om de kommer eller ikke.Også sender jeg mld til de som ikke har svart.

Slik gjør jeg det også!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Når fristen for tilbakemelding har utløpt, sender jeg melding til de jeg ikke har fått svar fra. Sist var det to takknemlige mødre i den andre enden hvor det ene barnet hadde glemt å levere og det andre hadde mistet/ikke fått (vet ikke hva som hadde skjedd). Det var også en litt beskjemmet forelder som hadde glemt hele greia selv (og det kan skje, det synes jeg ikke er vanskelig å ha forstelse for). Om jeg ikke hadde sendt melding, hadde disse barna uteblitt - men som det var, ble det stort oppmøte og fin feiring. Jeg kommer til å fortsette å gjøre det slik.

Og her er grunnen til at jeg gjør det slik. Senest nå på fredag purret jeg på en jeg ikke hadde hørt fra ang. bursdagen vi feiret i går. Hun syntes det var litt rart at datteren hennes ikke hadde vært invitert siden alle de andre var det, men hadde ikke turt å spørre siden hun ikke hadde fått invitasjon, så den var nok blitt borte i barnehagen ble vi enige om. Når hun kom med barnet i går kunne hun beskjemmet fortelle at mannen hadde visst tatt med invitasjonen og lagt den i hanskerommet i bilen.

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Så sant invitasjonen er kommet frem til mottager gir vi alltid beskjed om det ikke passer, selvfølgelig!

Jeg har også begynt å sende melding om at vi kommer: W kommer gjerne i bursdag til X på lørdag. Det mottas alltid positivt hos de voksne i bursdagsfamilien.

Slik gjør jeg det også, spesifiserer bevisst dagen som bekreftelse. Og det var bra for her i fjor takket vi for invitasjonen og skrev noe sånt som at "xx gleder seg til søndag". Da fikk jeg kjapt en telefon fra en hektisk mamma som kunne fortelle at barnebursdagen var lørdag og familieselskapet på søndag, og hun fant slik ut at hun hadde skrevet feil dag på alle lappene til barnebursdagen. Hun var meget takknemlig for å si det mildt, og det hadde nok blitt en stusselig dag på lørdag når ingen av gjestene dukket opp!

Ellers har vi (før jeg begynte å purre), selv om vi har bedt om bekreftelse om de kommer eller ikke, opplevd barn som kom selv om de ikke hadde gitt beskjed. Verst var det, det året vi måtte avlyse bursdagen pga omgangssyke og jeg sendte sms til alle som hadde sagt de skulle komme om at vi måtte flytte bursdagen. Når søndag kl 13 opprant ringte det på døra og der sto det 3 stk pent pyntede barn med pakke, som ikke hadde sagt fra at de skulle komme og dermed heller ikke hadde fått sms om avlysningen (dette var i andre klasse og vi hadde ikke en komplett klasseliste og hadde heller ikke nummeret til alle). Jeg måtte løpe ut på parkeringsplassen og stoppe de to bilene, med morgenkåpa flagrende og håret til alle kanter, mens jeg veivet med armene for å få de til å stoppe og komme tilbake og hente barna. Jeg kan le av det nå, men var ganske fortvilet da, og med språkutfordringer på toppen så var det hele ganske håpløst.

Gammel 05-03-12, 10:40   #88
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg gir alltid beskjed, såfremt jeg har funnet invitasjonen. Storebror er en rotekopp og det er slettes ikke alltid han husker å si fra at han har fått invitasjon.
Jeg blir like forundret hver gang det er noen som ikke sier fra.

Jeg ser mange sier at de sender mail eller sms og purrer, har dere fått lister med denne infoen fra skolen?
Her har vi kun fått klasseliste med fornavn, ingen telefonnummer eller noe.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 10:56   #89
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver på invitasjonene at jeg gjerne vil ha beskjed enten de kommer eller ikke og purrer på telefon de jeg ikke har fått beskjed fra.

Vi får klasselister med telefonnumre, men ikke e-postadresser så jeg har ikke mulighet til å sende på e-post.

I høst da vi organiserte kinobursdag for lillesøster sendte jeg først invitasjon på sms, og så i papir fordi vi ikek fikk tiden av kinoen før ganske tett på feiringen.

I fjor organiserte vi felles bursdag og jeg lot meg overtale av en av de andre foreldrene til å bare sette "gi beskjed om du ikke kommer" på invitasjonen, fordi han mente at de var så store og så sammensnakkete at det kom til å fungere nå. Det endte (selvsagt) med at de vi var mest opptatt av å få med, noen av de utenlandske, ikke kom. Så i år er jeg tilbake på gi beskjed enten du kommer eller ikke, og jeg kommer til å purre.

En ting er at det er fint at alle får med seg invitasjonen. Men jeg er heller ikke interessert i masse ekstra borddekking og godteposelaging til folk som ikke kommer. Og erfaringsmessig er utenlandske foreldre mindre flinke til å få med seg invitasjonene, men barnene kommer om de får en telefon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 11:15   #90
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja alltid. Forstår godt du/dere ble skuffet. Sånt er skikkelig leit.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 11:55   #91
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Selvsagt, man gir alltid beskjed om man kommer eller ei når man inviteres til noe. Med mindre man mangler sosiale antenner eller er fullstendig blottet for normal folkeskikk, da.

I invitasjonene til storebror bruker det å stå at vi skal gi beskjed om vi ikke kan komme. Så vi følger oppfordringen i invitasjonen, om de vi ha beskjed uansett - så svarer vi. Om de vil ha påmelding eller avmelding så sender vi det som er aktuelt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 11:56   #92
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sender alltid beskjed dersom barnet mitt ikke kan komme. (Og om vi kommer dersom det bes om det.) Invitasjoner fra barnehagen legges i hyllen så det er lett å se den der. Eldstemann gir oss invitasjonene han får på skolen selv samme dag han har fått den.

Det med å svare på invitasjoner har blitt tatt opp i barnehagen flere ganger. Skrekkeksemplet fra styrer er den bursdagen ingen meldte avbud og ingen kom.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:09   #93
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alltid - hvis jeg oppdager invitasjonen i tide, that is ...

Her også. Det har vært et problem med at eldste glemmer invitasjoner i sekken - og så kommer på det akkurat når selskapet er slutt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:39   #94
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg gir beskjed. I storebrors bursdag sist var det to som ikke kom og heller ikke gav lyd fra seg, og det til tross for at jeg så begges foreldre daglig ved levering og henting i barneparken. De hadde dermed god mulighet til å si i fra både direkte eller en SMS, så jeg kan ikke begripe hvorfor vi ikke hørte noe. Jeg synes faktisk det er direkte uhøflig.

Gammel 05-03-12, 12:41   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg sender alltid beskjed dersom barnet mitt ikke kan komme. (Og om vi kommer dersom det bes om det.) Invitasjoner fra barnehagen legges i hyllen så det er lett å se den der. Eldstemann gir oss invitasjonene han får på skolen selv samme dag han har fått den.

Det med å svare på invitasjoner har blitt tatt opp i barnehagen flere ganger. Skrekkeksemplet fra styrer er den bursdagen ingen meldte avbud og ingen kom.

Å hjelp, så forferdelig trist!!!

Gammel 05-03-12, 12:42   #96
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Så vi følger oppfordringen i invitasjonen,

Det høres bra ut, men jeg opplever likevel at folk setter pris på at jeg sier om vi kommer selv om det ikke oppfordres spesielt til det i invitasjonen. Jeg synes det er en fin ting å gi uttrykk for at man blir glad for å bli invitert, uansett, men selvsagt er det helt i orden at ikke alle tenker som jeg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:43   #97
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes faktisk det er direkte uhøflig.

Direkte uhøflig mot bursdagsbarnets foreldre, og direkte slemt mot bursdagsbarnet. Fy, for skam!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 12:44   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer forresten uansett, egentlig, og så ber jeg om svar på "om dere kan/ikke kan komme", og så purrer jeg på sms. :masekjerring:

Gammel 05-03-12, 12:48   #99
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarer også uansett, og ber om det samme i invitasjonene. Om man bare ber om svar fra de som ikke kommer kan man aldri helt vite om alle som ikke har sagt noe faktisk kommer, ikke kommer men ikke sa noe, eller har glemt invitasjonen. Ber man om svar fra alle har man mye mer oversikt over de som faktisk møter opp.

Gammel 05-03-12, 12:49   #100
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gir alltid beskjed ja.

Oppfordrer også selv om å få tilbakemelding dersom barnet ikke kan komme ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.