|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedDere som finner invitasjoner i sekken til barnet, sjekker dere ikke sekken daglig?
|
|
|
#102 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg går ikke gjennom sekken til fjerdeklassingen daglig, nei. Etterhvert har de ganske mange bøker også, så det er fullt mulig at et kort kan forsvinne en stund hvis ikke eieren husker på det selv. Det pleier han heldigvis å gjøre. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
maler
|
Sv: Å ikke gi beskjed
Nei? Jeg sjekker egentlig nesten aldri sekkene. Jeg spør av og til om det er noen beskjeder, men stort sett kommer de med sånt selv. Jeg sjekket i 1. klasse, nå går de i 3. og 4.. (Men nå glemmer de vel ikke bursdagsinvitasjoner lenger heller, da skal de være syke eller noe sånt).
|
|
|
#105 |
|
Bedreviter
|
Sjekker og sjekker. Da Frøkna gikk i første klasse, hadde vi "postmappe", og den sjekket jeg daglig. Grumset på bunnen ble ryddet og kastet med jevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Å ikke gi beskjedDen dagen eldste glemmer en invitasjon/bursdag, tror jeg neppe kommer. Hun har stålkontroll på det der.
|
|
|
#107 |
|
Introvert optimist
|
Her har vi feiret bursdag med to av 14 inviterte. Det var ganske trist det også. Særlig da storebror sa noe sånt som at "de som kommer i bursdagen min, det er de som liker meg", underforstått at de som ikke kom de likte ham nok ikke.
|
|
|
#109 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Å ikke gi beskjedPostmappe, ja, det har vi, men nå har jeg bare 1. klassing. Jeg antok at alle har postmappe. Når jeg tenker etter så kommer sikkert ikke jeg heller til å sjekke sekken etterhvert som hun blir eldre.
|
|
|
#110 |
|
Pauset
|
Sv: Å ikke gi beskjedNei, jeg sjekker ikke sekken daglig. Har tredjeklassing. I første klasse hadde de meldemappe, den ble sjekket daglig, men jeg forventer faktisk at en snart niåring evner å gi meg beskjeder. Han skal tømme matboks og gjøre lekser når han kommer hjem, og han er nøye med å alltid henge opp infoskriv og nye ukeplaner etc. på korktavla på kjøkkenet. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Uff, jeg får så vondt når jeg hører om sånt, og så blir jeg så eitrende sinna! Jeg kommer garantert til å bli Mor fra Helvete om slikt skulle skje meg og mine. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Introvert optimist
|
Det var bare en masse mennesker som aldri sa fra og en del jenter som var blitt enige med hverandre om at de nektet å gå i guttebursdag. Jeg må vel si at jeg tenkte mitt om de foreldrene som lot barnehagebarn få avgjøre sånt basert på et nykke, men det er nå meg.
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg har tenkt hele dagen på det stakkars, stakkars barnehagebarnet som opplevde at ingen kom, og historien din, Nenne, er jommen ikke langt unna. Fy søren, altså!
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
Sv: Å ikke gi beskjedUff, noe av det tristeste jeg vet er barn som ønsker å gå i bursdag og ikke blir invitert og barn som har bursdager der ingen kommer. Har ikke opplevd det siste, men det første har skjedd noen ganger, og det er skikkelig sårt, ja. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Så utrolig trist å høre om det. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ringskrømt
|
Ingen kom?
|
|
|
#118 |
|
En Som Trener
|
Jeg er helt enig med deg i at det er uhøflig, men jeg klarer bare ikke å skjønne at du ikke bare spurte de to foreldrene om de hadde fått invitasjon og om de kanskje kom jeg da. Jeg vet at invitasjoner kan bli borte/glemt og ville satt stor pris på å få det spørsmålet i forbifarten enn å være hun som ble skult på eller snakket om i lange tider fordi hun ikke gadd å nedverdige seg til å svare. Kommunikasjon er en fiin ting!
|
|
|
#119 |
|
Hertuginne
|
Sv: Å ikke gi beskjedVi har nok vært av de som ikke sier i fra, men ikke fordi vi er sløve, men fordi vi oppdaget i høst at storebror hadde bevisst kastet noen invitasjoner, fordi han ikke ville i bursdag til de som inviterte og også visste at vi ville presse ganske heftig for å få ham til å gå. Måten vi oppdaget det på var at en mor ringte og ville informere om at bursdagen var utebursdag og der stod jeg som et spørsmålstegn og ante ingenting om bursdagen. Etter noe press fra oss voksne innrømte storebror at han hadde kastet invitasjonen og at det ikke var første gang.
|
|
|
#120 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
|
|
|