|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Er det greit?Man man melde fra enten skriftlig eller muntlig, til både lokalkontor, forvaltningsenhet eller publikumsmottak. Sist redigert av Éowyn : 07-03-12 kl 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er det greit?Jeg er sykemeldt (eller AAP faktisk) og både trener, går turer, treffer venner, sitter på cafe og hviler. Om noen melder dette til NAV, gjør det meg ingenting. Både NAV og fastlege er fullt ut inneforstått med at dette er en del av jobben jeg må gjøre for å komme ut i jobb igjen. Nå har jeg overhodet ikke opplevd mistenkeliggjøring, men det er kanskje fordi jeg har vært særdeles åpen med hva som har skjedd og hvordan jeg har det. Men om jeg ikke hadde vært en så åpen person, kan jeg godt tenke meg at mange hadde "tenkt sitt". Da ville jeg satt pris på at de ringte til NAV istedenfor å gå å slarve om meg blant naboene.
![]() |
#63 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit?
Igjen: Mobbing eller konflikt på arbeidsplassen er ikke sykemeldingsgrunn.
![]() |
#64 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Er det greit?Jeg finner det merkelig at så mange her mener det er greit å gå mistenke og baksnakke naboene sine. Det er ingen andre en snekkeren, legen og arbeidsgiveren hans som har noe med hvorfor han er sykemeldt og hva slags arbeidsoppgaver han kan mestre på fritida.
![]() |
#65 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Ja, det er riktig. Jeg reagerte bare på denne "dra mobbekortet". Det er ikke så enkelt at noen har stukket innom legevakta og mumlet "mobbing" og så vips! var sykmeldingen i printeren. Man må ha blitt syk av den og min erfaring er at det også spørres om konkrete eksempler når man "drar mobbekortet".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Rockesøster
|
Amen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det greit?Jeg mener ikke at det er greit å baksnakke naboen sin, men siden jeg vet at trygdesvindel/svart arbeid osv. er et gigantisk problem i Norge, synes jeg at jeg begår en større feil (mot mine og dine barn og andre som virkelig trenger pengene) om jeg lar være å rapportere noe som faktisk godt kan være svindel enn om jeg ikke gjør det. Enkel matematikk. Hvis det gjør meg til en kjerring, so be it. Det er for øvrig meget mulig det ikke er lov å gi sykemelding pga mobbing på arbeidsplassen, men det skjer jo like fullt dagsstøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Okay, men nå tror jeg kanskje vi snakker om to forskjellige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Er det greit?[quote=rine;3189289]Jeg mener ikke at det er greit å baksnakke naboen sin, men siden jeg vet at trygdesvindel/svart arbeid osv. er et gigantisk problem i Norge, synes jeg at jeg begår en større feil (mot mine og dine barn og andre som virkelig trenger pengene) om jeg lar være å rapportere noe som faktisk godt kan være svindel enn om jeg ikke gjør det. Enkel matematikk. Hvis det gjør meg til en kjerring, so be it. Det er for øvrig meget mulig det ikke er lov å gi sykemelding pga mobbing på arbeidsplassen, men det skjer jo like fullt dagsstøtt.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Halloen!
![]() Sv: Er det greit?Er det en ny hersketeknikk på FP å kalle de som er uenige i en diskusjon for kjerringer? Har "kjerring" overtatt for flagredame og nek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
det er det nye gøy-på-håret.
![]() |
#72 |
Rockesøster
|
Hva hvis denne bakeren er blitt så allergisk mot nøtter og mandler at han ikke kan stille på jobb i bakeriet, men fint kan bake hjemme uten det han ikke tåler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Rockesøster
|
Nei, jeg har alltid brukt kjerring som et begrep på slarvete mennesker, så det er ikke hersketeknikk fra min side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Borte
|
Jada. Trøst deg med det du.
![]() |
#76 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Er det greit?Dersom naboen skulle finne på å si rett ut at han/hun har skyldt på vondt i ryggen og sykemeldt seg fra jobben sin en ukes tid, for å ha tid til å male hus og bygge ut verandaen (altså egentlig ingen nevneverdige ryggsmerter, bare behov for noen dager fri) - bør man da melde fra noe sted, eller er også dette noe man skal holde seg for god til å legge seg oppi? :aktuell problemstilling:
![]() |
![]() |
#77 |
Halloen!
Har du i det hele tatt lest alle grunnene til at mange mener at slike tilfeller bør rapporteres til NAV? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Fullverdig medlem
![]() |
Prøv å ikke ta det så veldig bokstavelig da. Men okay, hvis bakeren er hyperallergisk mot nøtter så bør han jo slippe å jobbe med det i dette tiltenkte bakeriet sitt, evt så bør han omskolere seg. Ikke ta imot penger fra staten mens man man går hjemme og gjør nøyaktig samme jobb som på arbeidsplassen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Fullverdig medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |