Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 23:53   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norwegian eller Ryanair? Hjelp meg å velge!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Elin, jeg er ikke helt enig med deg ang flysikkerhet. Det har ingenting å si for meg om et selskap har godt vedlikehold i dag eller ei hvis de har kjøpt en gammel flyskrott fra et land som kanskje tilogmed ikke får fly til Europa pga dårlig sikkerhet. Norwegian hadde et par fly jeg vil si går inn i denne kategorien.

Fly er et motorisert kjøretøy. Alle vet en ny bil er mye mer sikker en en gammel bil. Hvorfor i alle dager skulle ikke akkurat det samme være tilfelle med fly? Flyselskaper skryter jo av økt sikkerhet med nye fly, i tillegg til at de er "grønnere".

Jeg har aldri hørt at flyselskaper skryter av økt sikkerhet med nye fly, men ja, at de er mer miljøvennlige, dvs bruker mindre drivstoff, spyr ut mindre gift og har lavere støy er helt klart.

Levealderen på fly er godt over 30 år, så det er ikke noe å bekymre seg over. Ved C-sjekk demonteres hele flyet, det er bare skroget igjen, for så å kontrolleres bit for bit før det settes sammen igjen. Det gjøres aldri med biler - der fikser man bare overflaten litt nå og da.

Det daglige sikkerhetsarbeidet er selvsagt også helt vesentlig. Flyene sjekkes HVERT døgn av mekaniker, og mellom hver eneste landing går piloter s.k. walkaround for å se inne i motorer, flaps, vinger, ror, dekk m.m. Man følger strenge og nøye utarbeidede rutiner i cockpit før hver avgang og landing med sjekklister som avdekker tekniske problemer. Man går ikke fra gate dersom det et teknisk problem.

Det ER trygt å fly ....men hastverksarbeid i selskaper som skalter og valter med arbeidsbetingelsene til de ansatte, det stoler jeg ikke på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.