Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ambivalent i forhold til vår og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 23:21   #161
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det skal være lov til å klage på nesten hva som helst, men ikke nødvendigvis uimotsagt.

Og hvis man legger frem klagingen offentlig, kan det hende man får beskjed om å ta seg sammen. Det er heller ikke gitt at det nødvendigvis er en dårlig ting.

Jeg er delvis enig, så lenge motstanden ikke ligger i å fortelle de som klager at de ikke har noe å klage over, for det tror jeg bare fører til at folk trekker seg bort og eventuelt skammer seg over å være så selvopptatt.

Gammel 18-03-12, 23:22   #162
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så enten er jeg føkka i hue eller jeg fisker etter ros. Nais.

Jeg tror for øvrig at de fleste av dere ville ha grått av fortvilelse hadde dere hatt mine bein. Det betyr dog ikke at beina mine er viktige i kosmisk sammenheng.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:26   #163
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg er delvis enig, så lenge motstanden ikke ligger i å fortelle de som klager at de ikke har noe å klage over, for det tror jeg bare fører til at folk trekker seg bort og eventuelt skammer seg over å være så selvopptatt.

Det hender da faktisk at folk ikke har noe å klage over, og at de bare er selvopptatte (eller korttenkte eller misoppfattet for den del). Og det hender ikke så sjelden at de ser de selv, som resultat av en FP-tråd, der de i utgangspunktet trodde de skulle få massiv sympati.

(Jeg snakker på generelt grunnlag nå. Ikke rettet til denne tråden generelt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:27   #164
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror for øvrig at de fleste av dere ville ha grått av fortvilelse hadde dere hatt mine bein. Det betyr dog ikke at det er viktig i kosmisk sammenheng.

Det er godt mulig, jeg har ikke sett dem. Det er sikkert noen som hadde grått av fortvilelse om de hadde hatt min mage og som hadde tatt bukplastikk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:27   #165
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så enten er jeg føkka i hue eller jeg fisker etter ros. Nais.

Jeg tror for øvrig at de fleste av dere ville ha grått av fortvilelse hadde dere hatt mine bein. Det betyr dog ikke at beina mine er viktige i kosmisk sammenheng.

Vel, de fleste damer jeg vet om ville grått om de hadde min mage, men jeg lever nå greit med den likevel, jeg.

Gammel 18-03-12, 23:28   #166
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, de fleste damer jeg vet om ville grått om de hadde min mage, men jeg lever nå greit med den likevel, jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:29   #167
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mage er ikke noe å trakte etter den heller. Og vises knapt til mannen, langt mindre på sommeren. Men man dekker det jo bare til, og nyter årstiden. I alle fall gjør jeg det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:37   #168
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det hender da faktisk at folk ikke har noe å klage over, og at de bare er selvopptatte (eller korttenkte eller misoppfattet for den del). Og det hender ikke så sjelden at de ser de selv, som resultat av en FP-tråd, der de i utgangspunktet trodde de skulle få massiv sympati.

(Jeg snakker på generelt grunnlag nå. Ikke rettet til denne tråden generelt.)

Det du sier her forutsetter en vurdering av den som klager, om denne har grunn til å klage. Hva er rette grunn? Folk klager selvsagt ikke dersom de ikke har noe å klage over. At observatøren har et annet syn på hva som er en tykk legg enn den som eier leggen fratar ikke klageren sitt syn på leggen. Er man misfornøyd med seg selv så er man det. Da er det saken og ikke leggetykkelsen.

Gammel 18-03-12, 23:42   #169
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det du sier her forutsetter en vurdering av den som klager, om denne har grunn til å klage. Hva er rette grunn? Folk klager selvsagt ikke dersom de ikke har noe å klage over. At observatøren har et annet syn på hva som er en tykk legg enn den som eier leggen fratar ikke klageren sitt syn på leggen. Er man misfornøyd med seg selv så er man det. Da er det saken og ikke leggetykkelsen.

Det er jeg veldig uenig med deg i.

Tykkelsen på leggen har som regel veldig lite med hvor fornøyd man er med den. Det er forventningen til hvilken tykkelse leggen burde ha, som avgjør hvor fornøyd, misfornøyd eller likgyldig man er med den, og det går det faktisk an å gjøre noe med. I motsetning til leggens objektive tykkelse, som vanskelig lar seg endre.

Og folk klager da uten å ha noen egentlig grunn til det stadig vekk, av den ene eller den andre årsaken.

Gammel 18-03-12, 23:43   #170
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare stresset fordi jeg skal til Florida neste uke, og eier ikke lette bukser og aner ikke hva jeg skal gå i av klær. Så jeg er spesielt tander på det med sol og varme for øyeblikket.

Gammel 18-03-12, 23:45   #171
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Det er jeg veldig uenig med deg i.

Tykkelsen på leggen har som regel veldig lite med hvor fornøyd man er med den. Det er forventningen til hvilken tykkelse leggen burde ha, som avgjør hvor fornøyd, misfornøyd eller likgyldig man er med den, og det går det faktisk an å gjøre noe med. I motsetning til leggens objektive tykkelse, som vanskelig lar seg endre.

Og folk klager da uten å ha noen egentlig grunn til det stadig vekk, av den ene eller den andre årsaken.

Hva er akseptert grunn til å klage, mener du?

Gammel 19-03-12, 00:00   #172
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Hva er akseptert grunn til å klage, mener du?

Jeg skrev jo akkurat at jeg syntes man kunne klage over nær sagt hva som helst.

Gammel 19-03-12, 00:04   #173
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Jeg skrev jo akkurat at jeg syntes man kunne klage over nær sagt hva som helst.

Ok, da misforstod jeg deg da du sa at folk stadig klager over ting de ikke har grunn til (innlegg kl 2342).

Gammel 19-03-12, 00:07   #174
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ok, da misforstod jeg deg da du sa at folk stadig klager over ting de ikke har grunn til (innlegg kl 2342).

Det er ingen motsetning der. Jeg synes folk til stadighet stadighet klager over ting de ikke har grunn til å klage over, men jeg synes jo fortsatt at de skal ha lov til å gjøre det.

Jeg har ingen problemer med å skjønne at man av og til har behov for å klage over ting som det ikke er noen egentlig grunn til å klage over. Jeg gjør da det ofte nok selv også.

Derimot synes jeg ikke man kan kreve å la klagingen få stå uimotsagt, eller at man har krav på at andre har forståelse for årsaken til at man klager.

Gammel 19-03-12, 00:41   #175
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns ikke det er stygt i det hele tatt med lys og "usolt" hudfarge, verken på andre eller meg selv. Når det er sånn huden er, så er det jo sånn. Og ja, det går an å bruke selvbruning, det går an å bli solbrent, det går an å knaske betakaroten og ta solarium, ... men det går an å kle seg og å bruke sunblock også. Hvis man vil folk blir ikke nødvendigvis vakre av å være solbrune og tynne, det er ikke DER det vakre eller stygge i mennesker ligger. For meg altså.

Gammel 19-03-12, 08:26   #176
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare stresset fordi jeg skal til Florida neste uke, og eier ikke lette bukser og aner ikke hva jeg skal gå i av klær. Så jeg er spesielt tander på det med sol og varme for øyeblikket.

Maxikjoler
Det er luftig og fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:38   #177
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men betyr det så mye hva du går rundt i i Florida? Kan du ikke prøve å glede deg over at du skal på en tur som mange av oss bare kan drømme om? For meg som har hatt de siste årene i Norge, og tilbrakt de siste sommerferiene innpakket i ullundertøy, høres en slik tur helt fantastisk ut.

Gammel 19-03-12, 08:46   #178
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en mage som kvalifiserer til bukplastikk, det er også to sjarmerende ks arr der, og ca 7-8 andre arr. Men det synes jeg er enklere rett og slett, fordi det er sjelden jeg blotter magen sånn til «hverdags».

For meg er det bare en litt forvirrende følelse. Da jeg var str 50-54 var jeg liksom det. Både med og uten klær. Nå er jeg 40/42 med klær, og vips, når jeg har av meg klærne, så er underkroppen min plutselig 3-4 str større. Det er bare rett og slett litt vanskelig å forholde seg til noen ganger. Så kan dere bare mene jeg er selvopptatt og shallow av den grunn.

Det er liksom greiere når føttene er forholdsvis faste og greie i str, og man kan traske rundt i shorts og t-skjorte. Da er ikke magen et særlig problem heller. Jeg har ingen planer om å hive meg på «bar mage» moten som dukker opp nå uansett

Jeg har levd med hvitfargen min hele livet jeg, men det er liksom alltid noen som sier at det bare er å hive på litt brunkrem eller noe sånt, eller ta sol. Det er ikke det. Jeg blir skjoldete uansett hva jeg bruker. Tar jeg sol blir jeg flekkete rød. Og etter solbrentheten er borte, så blir jeg hvit igjen. Og da er det ikke bare bare. Og de aller fleste jeg kjenner gir uttrykk for at det er deilig å få litt brunfarge på kroppen.

Men det er ikke sånn at jeg sitter inne og surner mellom mai og september. Jeg nyter vår og sommer også jeg, og alt det disse årstidene fører med seg. Men jeg synes likevel en del ting er enklere, for meg, når det er høst og vinter.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:50   #179
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men betyr det så mye hva du går rundt i i Florida? Kan du ikke prøve å glede deg over at du skal på en tur som mange av oss bare kan drømme om? For meg som har hatt de siste årene i Norge, og tilbrakt de siste sommerferiene innpakket i ullundertøy, høres en slik tur helt fantastisk ut.

Enig. Kos deg glugg ihjel, Divine, og kos deg litt ekstra for lille meg som har drømt om Florida-ferie HELE livet.
Og du ser fantastisk ut, jeg må bare si det. Jeg synes det er så trist at folk ikke ser seg selv utenfra, slik omgivelsene ser dem. Jeg har jo vært der selv og er jo der på noen områder forsåvidt enda, men jeg har jobbet mye, mye med det og ser jo galskapen i hvor negativt innstilt jeg har vært tidligere. Spesielt ille er det å se på bilder av meg selv som 18-åring, der jeg var helt nydelig, men syntes jeg så ut som et troll.

Gammel 19-03-12, 09:07   #180
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men betyr det så mye hva du går rundt i i Florida?

Betyr og betyr. Jeg vil jo gjerne både føle meg vel OG ha det behagelig, så sånn sett betyr det jo noe for meg hva jeg går i. Det betyr ikke at jeg trenger å være årets moteløve eller noe sånt. Men maxikjole var en god idé.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.