Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men helt seriøst, bruker dere så mye tid og energi på å tenke på hvordan kroppen deres ser ut og hva andre tenker om den?
:mann:
Ja, dessverre. Alt for mye tid. Men jeg jobber med saken.
Mitt første mål er å klare å se meg i speilet en morgen.
Også fikk jeg en fin vekker i forrige uke. Jeg er ikke flink med sminke, napping av bryn o.l. Og har selvfølgelig tenkt at ALLE må synes mine bustete øyebryn er ille, og at jeg ikke tar vare på utseende osv.
Forrige uke voksa jeg bryna mine, så god forskjell selv og var godt fornøyd. Ingen har kommentert det. 
Da skjønte jeg at det er jeg som setter standaren for min misnøye. Andre er fornøyd med meg slik jeg er.
I går var jeg på et møte. Jeg får omtrent fylleangst etter møter, fordi jeg analysere alt jeg har sagt, alt andre har sagt, alle blikk osv. Og jeg analyserer det alltid til det negative. Slik at jeg selv kommer så ille ut av det.
I går da jeg kom hjem tok jeg kontakt med to venninner, som også var på møtet. Sa hvordan jeg hadde det, de ga meg en realitetsorientering, og jeg kjente angsten slippe taket mye raskere enn det har gjort tidligere. I dag tenker jeg ikke på møtet engang. 
Ja, jeg vet jeg er unormal/syk, jeg vet jeg må jobbe med dette, for det er kun meg selv som kan gjøre noe med det.
Og jeg jobber, tro meg! Det er bare det at det går så sakte framover. 
|