Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ambivalent i forhold til vår og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-12, 12:11   #341
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Jeg tror ikke jeg er særlig misunnelig, men jeg er obs på de som har litt større pupper enn meg (skal ikke så mye til) og de som har pene ben.
Tenker jeg: skulle ønske det var meg? Veel, egenlig mindre og mindre. Det er mer en konstantering av hva andre har. Og det med å legge merke til andre som har det jeg gjerne skulle hatt er vel noe som mest henger igjen fra da jeg var yngre og mer misunnelig.
Trøster meg med at jeg om et par tiår kommer til å få større bryster og gleder meg enn så lenge med alle pengene jeg sparer ved å slippe å kjøpe skikkelige bh'er.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 12:16   #342
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er gærne alle sammen!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 12:16   #343
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er iallfall misunnelig på jura til Floksa!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 12:18   #344
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er iallfall misunnelig på jura til Floksa!

Gammel 22-03-12, 12:55   #345
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pjokken sa til meg på badet i går at jeg hadde store pupper

... Etterpå slang han på: "...i forhold til pappa ja..."

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 13:25   #346
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ene treåringen hadde sagt til sin bestemor at hun hadde sånne pupper som hang, det hadde ikke mamma

Da jeg ammet valgte jeg konsekvent å omtale puppene mine som høye, siden jeg måtte bygge opp ammeputer mm. for at babyene skulle rekke opp....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 22-03-12, 13:45   #347
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og til Zoë: Jeg skjønte ikke at svarene fra HV var spesielt myntet på meg, jeg.

Men det er de vel ikke? Jeg tenker HV snakker til alle som deltar aktivt i denne tråden og sikkert også til alle som leser og plages med negative tanker rundt eget utseende.

Jeg synes det er et veldig interessant tema. Og jeg tenker at alt HV skriver i sitt innlegg er både viktig og sant. Dette henger nøye sammen med selvbildet og følelsen av egen verdi, og det er ikke noe man endrer sånn over natta. Men at det kan endres, step by step, er helt sikkert. Og jeg tror det er noe av det beste man kan gjøre for seg selv å jobbe med eget selvbilde. Om man vet med hele seg at man har like høy verdi som andre, så blir den store magen enten et ikke-tema eller i verste fall et irritasjonsmoment - men den gir en ikke en følelse av å ha lavere verdi enn hvilken som helst annen.

Gammel 22-03-12, 13:45   #348
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Men helt seriøst, bruker dere så mye tid og energi på å tenke på hvordan kroppen deres ser ut og hva andre tenker om den?

:mann:

Gammel 22-03-12, 13:53   #349
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men helt seriøst, bruker dere så mye tid og energi på å tenke på hvordan kroppen deres ser ut og hva andre tenker om den?

Nei. Helt ærlig så er utseendet mitt noe jeg ofrer utrolig lite energi på. Jeg ser helt gjennomsnittlig ut og er fornøyd med det. Jeg har kapret mannen i mitt liv, han er fornøyd - og da er jeg fornøyd.

Gammel 22-03-12, 13:53   #350
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg tenker at jeg skulle ønske det var lettere å finne klær som satt pent, ja. Men jeg har blitt veldig mye flinkere på ikke å tenke negativt om min egen kropp. Før brukte jeg MYE tid på å tenke på hvor fæl den er. Nå er det mer knyttet til det konkrete problemet med at det er vanskelig å finne klær.

Gammel 22-03-12, 13:56   #351
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Men faktisk mest fordi jeg har antatt at jeg burde gjøre det. At skjønnhet, kropp og mote var noe jeg BURDE ha brydd meg (enda mer) om. Og jeg er virkelig ikke vant til å høre "du er fin som du er". Det har gått mer på "men du kan jo ta litt sol / prøve å gå ned noen kilo / farge håret / ta laseroperasjon på åreknutene, så blir du så fin, så". Eller standardsetningen: "Men du er jo ikke sååååå stor, [xxx] er da mye større." Implisitt: stort er IKKE pent.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 13:57   #352
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg bruker mye tid på å diskutere selvbilde på FP. :busted:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 14:11   #353
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Nei, det har jeg ikke tid til lenger, stort sett.
Det slo meg da frisøren min spurte meg om håret mitt bleknet mot kald eller varm farge når det hadde gått tid etter striping.
Jeg kunne ikke si at det var noe jeg hadde tenkt på når jeg ser meg i speilet, det er liksom ikke tid til å stå så mye foran speilet, ei heller å filosofere over hvordan stripene mine falmer... Kanskje jeg skulle brukt mer tid foran speilet med disse filosofiske spørsmålene, enn her på FP

Gammel 22-03-12, 14:14   #354
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Nei, det har jeg ikke tid til lenger, stort sett.
Det slo meg da frisøren min spurte meg om håret mitt bleknet mot kald eller varm farge når det hadde gått tid etter striping.
Jeg kunne ikke si at det var noe jeg hadde tenkt på når jeg ser meg i speilet, det er liksom ikke tid til å stå så mye foran speilet, ei heller å filosofere over hvordan stripene mine falmer... Kanskje jeg skulle brukt mer tid foran speilet med disse filosofiske spørsmålene, enn her på FP

Jeg måtte tenke to ganger da jeg fikk kommentar her om dagen om at jeg hadde fått så langt hår.
"Har jeg?" *tenke tenke*
Jeg kikket på bilder fra i fjor og sannelig har jeg fått langt hår.

Det var nesten litt skremmende å oppdage at jeg slettes ikke hadde tenkt over det. Tida går litt for kjapt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 14:18   #355
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjorde det før, og kan skrive under på at det er ubehagelig, slitsomt, stressende, destruktivt og ... æh ja, i det hele tatt. Det meste i livet blir veldig mye vanskeligere, for man har vanligvis med seg kroppen sin. Og hodet sitt. Man får prentet inn fra alle retninger at man bør gjøre noe med kroppen (vær slank, vær sunn, vær pen, vær ung, så blir du lykkelig - ellers er du bare en byrde som kommer til å koste samfunnet millioner) - men det kommer sjelden fram gode og konkrete tips til hva man kan gjøre med hodet for å trives i den kroppen man har.

Gammel 22-03-12, 15:27   #356
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, dessverre. Alt for mye tid. Men jeg jobber med saken.
Mitt første mål er å klare å se meg i speilet en morgen.

Også fikk jeg en fin vekker i forrige uke. Jeg er ikke flink med sminke, napping av bryn o.l. Og har selvfølgelig tenkt at ALLE må synes mine bustete øyebryn er ille, og at jeg ikke tar vare på utseende osv.
Forrige uke voksa jeg bryna mine, så god forskjell selv og var godt fornøyd. Ingen har kommentert det.
Da skjønte jeg at det er jeg som setter standaren for min misnøye. Andre er fornøyd med meg slik jeg er.

I går var jeg på et møte. Jeg får omtrent fylleangst etter møter, fordi jeg analysere alt jeg har sagt, alt andre har sagt, alle blikk osv. Og jeg analyserer det alltid til det negative. Slik at jeg selv kommer så ille ut av det.
I går da jeg kom hjem tok jeg kontakt med to venninner, som også var på møtet. Sa hvordan jeg hadde det, de ga meg en realitetsorientering, og jeg kjente angsten slippe taket mye raskere enn det har gjort tidligere. I dag tenker jeg ikke på møtet engang.

Ja, jeg vet jeg er unormal/syk, jeg vet jeg må jobbe med dette, for det er kun meg selv som kan gjøre noe med det.
Og jeg jobber, tro meg! Det er bare det at det går så sakte framover.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 15:36   #357
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Ok, nå føler jeg meg unormal.

Gammel 22-03-12, 15:38   #358
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ikke rundt og misunner andre hvordan de ser ut. :datapunkt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 15:39   #359
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, nå føler jeg meg unormal.

Det trenger du ikke, fordi jeg vet at det er jeg som er det.

Men jeg synes faktisk at det er viktig at det kommer fram at noen av oss mennesker har det slik. Og det trenger ikke vises utenpå. Fordi mine nærmeste har først nå fått greie på det.
Det tok meg 30 år å forstå at jeg selv måtte ta et grep, og jeg er egentlig ikke dum altså.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 15:45   #360
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Ja, jeg vet jeg er unormal/syk, jeg vet jeg må jobbe med dette, for det er kun meg selv som kan gjøre noe med det.
Og jeg jobber, tro meg! Det er bare det at det går så sakte framover.

Heia deg! Det er jammen ikke lett å endre på hvordan man tenker og hvordan man ser på seg selv. Håper du fortsetter å merke at det går framover.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.