|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Jeg tror ikke den tekstendringen endrer rettspraksis, faktisk. Det er heller ikke nedfelt noe sted at "menneskerettigheter" er det samme som "menneskerettigheter som definert i Strasbourg". Det ville jo vært mer oppsiktsvekkende.
|
|
|
#122 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2012
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Kirken får nå holde på som de vil. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna, man kan TRO. Men om grunnloven, vil jeg helst vite. Derfor trenger vi en debatt. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?
Har svart med rødt i quoten.
|
|
|
#125 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Grunnlovsendring?Oioioi... For ei utvikling på morgonkvisten.
Eg trur også du har rett i det første du skriv, at endringane faktisk ikkje er så dramatiske. Auka i vektlegging av av religionsfridom er ikkje anna enn på sin plass i 2012. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Ja, det mener jeg også at stemmer. Uten at det gjør det det spøtt bedre. Dette er en grunnlov og skal helst vare noen år og forbi synspunktene til akkurat denne kongen.
|
|
|
#127 |
|
Librocubicularist
|
Det er heilt greit for hans majestet å bekjenne seg til den evangelisk-lutherske tru, og han vil gjerne diktere kva barnebarna hans skal tru også... |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Jeg er enige i at det finnes lovrudd som er langt mer alvorlige. Har du tid og engasjement og vil starte noe som sprer det engasjementet, blir jeg gjerne med å støtter det opp! Jeg har fokusert mye på denne saken og dette er på en måte dette jeg vil bruke tid på. Jeg stiller meg spørrende til at folket ikke blir opplyst tilstrekkelig om saken og hva som er problemet og hva som skal gjøres. Mer demokrati, mer åpenhet. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Kirke og stat er en gedigen greie å skille og det tar tid. En gradvis ordning er nok den eneste gangbare. Det er ikke snakk om alle ulemper uten noen av fordelene. Så lenge finansieringen ligger hos staten og mye av administrasjonen ligger i departementet, samt den lovgivende myndighet ligger der så vil regjeringen være erkebiskop uansett. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Yes, we can!!
|
Hvem føler seg tilsidesatt av ugyldige dommere? Når? I hvilke saker? Og hvilke interessekonflikter er det du viser til?
|
|
|
#132 |
|
Yes, we can!!
|
Jepp, og sånn har man klart å endre kirken ganske mye. Fått kvinnelige biskoper og alt mulig.
|
|
|
#133 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Hattifnatten: Jeg syntes du skriver et godt, nyansert innlegg og det vil nok sannsynligvis være best med en gradvis endring. Men jeg syntes at det var fint at vi skulle videreføre vår kristne kulturarv. Jeg liker Jesus godt. Jeg liker derimot ikke at menneskerettighetene blir aggressivt håndhevet med krig, bombing og angrepskrig. Se til Afghanistan, Libya, Irak. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna: Jeg trodde ikke du var så konspiratorisk av deg jeg :O |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror man hadde fått kvinnelige biskoper uansett. Det hadde kanskje tatt litt lengre tid, men det hadde kommet. Jeg synes også at det er riktigere at kirkedemokratiet skal ta slike avgjørelser enn varierende regjeringer. Tanken på FrP ved bispeutnevnelser gjør meg redd og utnevnelse av biskoper i regjeringer hvor det knapt er nok stemmeberettigede blir litt komisk. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det var Paulus som sa at kvinner skulle tie i forsamlingen. Det er det nye testamentet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Jeg ser nå det var Paulus, Peter og et par andre bøker i bibelen der hvor dette ble nevnt. Du har rett, det var i det nye testamentet, som den kristne tro er bygget på. Vi kan uansett si at samfunnet har hatt sin påvirkning |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Påstand: |
|
|
|
|
|
#139 |
|
This is normal!
|
Jeg kikket på nettsiden du lenket til, og jeg synes den framstår som lite troverdig. Den stiller mange spørsmål og kommer med mange (relativt heftige) påstander som ikke er underbygget.
Sist redigert av noen : 07-05-12 kl 12:34. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
This is normal!
|
Nei. Er dette en påstand, eller din mening?
|
|
![]() |
|
|