Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fra én tråd til en annen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 22:50   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra én tråd til en annen

til Elinblu! Ikke være redd vettu. You'll never walk alone! *synger med tårer i øynene og svulmende hjerte*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 23:00   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overrasket over at noen pådrar seg røde prikker når de bekjenner medlemskap i "Heia Bortelaget". Jeg bodde i Trondheim da det ble opprettet, og hu og hei for en ståhei! Rasende leserinnlegg i månedsvis i strekk! Ustyrtelig komisk!

Gammel 02-04-07, 23:03   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem nr. 1074 i FKHB(aL). Har stått mang en gang under den rosa fane og heiet på et obskurt lag som Godset eller Molde.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 23:40   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er faktisk ganske så sjeldent at jeg er rasende uenig med noen i en tråd og synes at vedkommende har masse lurt å si i en annen.

Det samme gjelder meg. Men det er mulig det er fordi jeg ofte blir langt mer irritert over at folk er lite gjennomtenkte og argumenterer dårlig enn jeg gjør over at de mener noe annet enn jeg gjør. Er folk lite flinke til å argumentere, så er det sjelden det gjelder bare én tråd, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Som de spurte i Romantikk for mange år siden: Er det normalt? Å se at mennesker ofte har flere sider, for eksempel? :filosoferer over dette:

Det er klart mennesker ofte har flere sider. Alle har det, tror jeg faktisk. Jeg er usikker på hva du egentlig mener å si her? Synes du noen virker som om de mener at folk ikke pleier å ha flere sider?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er medlem nr. 1074 i FKHB(aL).

Jeg mener bestemt jeg har tosifret medlemstall. Men jeg har aldri vært på Lerkendal. Eller jo forresten, jeg var der en gang, men jeg husker ikke hvem som spilte.

Gammel 03-04-07, 08:29   #45
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart mennesker ofte har flere sider. Alle har det, tror jeg faktisk. Jeg er usikker på hva du egentlig mener å si her? Synes du noen virker som om de mener at folk ikke pleier å ha flere sider?

Nei. Jeg synes det virker som om noen andre kanskje mener det av og til. Det var en smule dårlig formulert, ser jeg.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 08:44   #46
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det var du som skrev "rasende" uenig. Jeg blir ikke rasende uenig med noen som stemmer Høyre, f.eks. Da er vi bare uenige. Rasende uenig blir jeg når noen har meninger og oppfatninger som virkelig strider med alt jeg tror på/står for. Og hvis det først er sånn at noen f.eks. synes at det er helt greit å f.eks. knipse barn i oppdragelsesøyemed så er jeg gjerne ikke interessert i hva annet vedkommende måtte mene. Da er differansene mellom oss så store i utgangspunktet at det vanskeliggjør videre diskusjoner.

:forumsnobb:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 08:46   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stolte over å være med i heia bortelaget? Syns det er komisk når folk som er patriotiske og engasjert sier ifra at de syns dette er tull?

Gammel 03-04-07, 08:53   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liverpool?

Gammel 03-04-07, 08:56   #49
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det var du som skrev "rasende" uenig. Jeg blir ikke rasende uenig med noen som stemmer Høyre, f.eks. Da er vi bare uenige. Rasende uenig blir jeg når noen har meninger og oppfatninger som virkelig strider med alt jeg tror på/står for. Og hvis det først er sånn at noen f.eks. synes at det er helt greit å f.eks. knipse barn i oppdragelsesøyemed så er jeg gjerne ikke interessert i hva annet vedkommende måtte mene. Da er differansene mellom oss så store i utgangspunktet at det vanskeliggjør videre diskusjoner.

:forumsnobb:

Jeg skjønner hva du mener. Jeg tror kanskje mange tenker sånn, meg selv inkludert. I hvertfall av og til.
Jeg føler ikke at jeg bevisst tenker sånn, men lar kanskje det farge min oppfatning. Til noe annet er bevist. Og det har jeg oppdaget mange ganger. At jeg kan være så uenig i èn sak at jeg tenker at denne personen kan umulig være "god", men så oppdager jeg at det kun var den ene saken.
Derfor har jeg vel kanskje lært meg at folk ikke er så ensidige heller, men at de kan har "rare" meninger i èn sak, for så å være helt på linje med meg i andre. Det betyr at jeg faktisk ikke går til neste tråd forutintatt.

Gammel 03-04-07, 08:59   #50
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Men (for å ta det eksempelet igjen) hvis noen synes knipsing er helt greit i barneoppdragelsen så ER vedkommende et nek. Da hjelper det lite at personen sikkert har noen greie sider ellers også. Det hadde sikkert Hitler også, bare man ble bedre kjent med han. Har noen meninger som er helt på trynet så kan jeg ikke respektere personen, selv om andre sider måtte være ålreite.

Gammel 03-04-07, 09:05   #51
Line*
Expired

Standard

Men (for å ta det eksempelet igjen) hvis noen synes knipsing er helt greit i barneoppdragelsen så ER vedkommende et nek. Da hjelper det lite at personen sikkert har noen greie sider ellers også. Det hadde sikkert Hitler også, bare man ble bedre kjent med han. Har noen meninger som er helt på trynet så kan jeg ikke respektere personen, selv om andre sider måtte være ålreite.

Knipsing er jo egentlig et ekstremt eksempel, da. Jeg er jo helt enig med deg i at det er idiotisk.
Jeg synes kanskje det eksemplet blir litt søkt.
Jeg skjønner likevel hva du sier, og tenker vel helt forskjellig fra deg. Jeg respekterer personer som mener noe annet enn meg.
Så sant meningene ikke er ekstreme, så ekstreme at jeg synes personen virker helt ute å kjøre, liksom. Eller om personen bare er ute etter å kverulere, servere sure oppstøt, etc.
De som er slik, kan jo likevel glimte til med humor, varme og saklighet. Erfarer jo ofte det...

Gammel 03-04-07, 09:10   #52
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Ettersom du skrev "rasende" uenig så trodde jeg ikke tråden dreide seg om å ha forskjellige meninger. Det tror jeg de fleste håndterer ganske bra fra en tråd til en annen. Vanlig, saklig uenighet. Men disse får meg sjelden rasende, og det er ikke de jeg diskuterer over 5 sider. Rosa støvel diskusjon på NM er et bedre eksempel enn knipsing, faktisk. De som virkelig seriøs mener at gutten deres blir femi (om ikke homo) hvis man kjøper rosa støvler til han, der henger dummheten gjerne i alle andre tråder også.

Gammel 03-04-07, 09:14   #53
Line*
Expired

Standard

Jeg tror vi har forskjellig oppfatning av hva som er rasende uenig. For meg betyr det det samme som fryktelig uenig, ikke at man blir rasende.

Og man renger ikke å være dum selv om man har "dumme meninger", mener jeg.

Gammel 03-04-07, 09:19   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og man renger ikke å være dum selv om man har "dumme meninger", mener jeg.

Men det er ofte en positiv korrelasjon. I alle fall hvis du mener virkelig dumme meninger, og ikke bare "meninger som ikke faller helt sammen med dem man har selv".

Gammel 03-04-07, 09:23   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det er ofte en positiv korrelasjon. I alle fall hvis du mener virkelig dumme meninger, og ikke bare "meninger som ikke faller helt sammen med dem man har selv".

F.eks. de sjarmtrollene som mente at norske adoptivbarn med utenlandsk opphav måtte utvises fra landet når de fylte 18. Hvis man da attpåtil argumenterer som en treåring, skulle jeg tro korrelasjonen var ganske sterk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:28   #56
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ofte akseptere at noen har en mening som er helt motsatt av min egen, om vedkommende argumenterer saklig og med respekt for andre.

Også er det noen ting som ikke går uansett, rasisme og vold blir liksom ikke spiselig selv med karamellsaus og strøssel.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:29   #57
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tja...

Saklige uenigheter har jeg ikke noe problem med å la ligge fra sak til sak. Rødprikkene mine henger høyt, så jeg gidder ihvertfall ikke forfølge "teite" folk fra tråd til tråd. Har faktisk andre ting å bruke tida mi på.

Når det gjelder inntrykket av "teite" folk - merker jeg selv at både tittel og bilde kan ha litt å si for førsteinntrykket. Ellers er språk og formuleringer til større irritasjon for meg enn andre meninger.

Jeg lar meg ikke forlede til å plassere andre folk i "teiting"-båsen sånn helt uten videre, men når de først havner der - så kan jeg være vond å vende.

Dersom jeg hadde greid å erte på meg noen av de sureste og skumleste her inne kan det være jeg hadde endret mening om dem, jeg er nemlig enig i at enkelte ser ut til å dra med seg grums fra tråd til tråd. Samtidig ser jeg at dersom en tar seg tid til å lese innleggene også fra dem en "vanligvis" er uenig med (joda for belastende språk og meninger ser ut til å komme i buketter), så glimter de ofte til med fornuft innimellom.

Jeg er glad for at FP er et forum hvor vi legger vekt på god kommunikasjon og lange diskusjoner sånn at vi får gjøre oss ferdig med de fleste sakene. Likevel kjenner jeg forumåret godt nok til å se at vi gjentar oss selv med ujevne mellomrom, sånn må det være.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:33   #58
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

F.eks. de sjarmtrollene som mente at norske adoptivbarn med utenlandsk opphav måtte utvises fra landet når de fylte 18. Hvis man da attpåtil argumenterer som en treåring, skulle jeg tro korrelasjonen var ganske sterk.

Gammel 03-04-07, 09:35   #59
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Oj, sånt har jeg ikke sett. Det var da voldsomt hvor mange rare meninger dere hade vært ute for!
Da blir det jo også ekstremt.

Jeg er ofte den som mange er uenige med f.eks angående visse sider når det gjelder barn. Jeg opplever også at flere av dem igjen kan være enig i andre sider ved det å ha barn. De samme menneskene.
Betyr det at de som har vært uenige med meg i en slik diskusjon, der de mener at jeg rett og slett er dum som mener det jeg mener, synes jeg er dum ellers også? :direkte og nysgjerrig:

Gammel 03-04-07, 09:50   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Betyr det at de som har vært uenige med meg i en slik diskusjon, der de mener at jeg rett og slett er dum som mener det jeg mener, synes jeg er dum ellers også? :direkte og nysgjerrig:

Vet ikke, det kommer vel an på hvor dum de syntes du var?

Jeg pleier som sagt sjelden å bli ordentlig irritert bare på grunn av meninger som avviker fra mine (hvis det ikke er den typen mer ekstreme meninger som Tinetoff og Olympia nevner), men jeg kan derimot gjerne bli irritert på folk som forsåvidt mener omtrent det samme som jeg gjør, om jeg synes de argumenterer dustete.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.