Sv: Fra én tråd til en annen
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Stolte over å være med i heia bortelaget? Syns det er komisk når folk som er patriotiske og engasjert sier ifra at de syns dette er tull? 
Beklager, søte bær, men selv årelangt samliv med fotballfans har ikke klart å frariste meg synet på fotball som en underlig sport som det er vanskelig HELT å se poenget med. Jeg prøver iherdig å følge litt med sammen med mannen minm spørre ham om ditt og datt og sånn, men det ender alltid med mageplask og fiaskosamtaler som:
Mannen: J#€%#& forbannede Manchester! De er så dårlige?
Polyanna: Jammen, hvorfor leder de serien og vinner så mye, da? 
M: Fordi de er et fordømt flakselag! De har alltid j€%€& ufortjent FLAKS!
P: Mener du at det ikke er sånn at det beste laget vinner, over tid? Det er jo litt dumt?
M: Det ER sånn i fotball!
P: Men hvordan er det Liverpool er bedre, da, når de ikke vinner?
M: De ER bare et mye bedre lag, skjønner du vel! Mye bedre spillestil enn det der MØKKA-ManchesterUnited!! 
P: Jammen, hvis det er sånn konsistent, over tid, at et lag kan vinne ufortjent, år etter år, så må det jo være noe feil med reglene, da? Hvis det finnes andre kriterier for hvem som er best enn hvem som vinner kamper, så kanskje man skal innføre stilkarakterer eller noe? Sånn i tillegg til mål?
M: :Stormer rasende ut av rommet:
Jeg forsøker mitt beste, jeg altså!