Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene
Ja 92 65,25%
Nei 7 4,96%
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden 42 29,79%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 20:57   #1
cathauen
Nybegynner

cathauen sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
cathauen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Jeg har en snart 18-åring som er veldig ivrig på å dra til Magaluf i sommer.
Hennes argument er jo at det ikke har noe å si om hun er 17 år og 10 mnd eller 18, og jeg ser jo den. Men å sende henne til et partysted som Magaluf, frister ikke så veldig...
Heller nok mest til å la henne dra. Og når hun er fylt 18 vil jeg ikke nekte henne å dra noe sted.

cathauen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 21:04   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cathauen, her.

Hennes argument er jo at det ikke har noe å si om hun er 17 år og 10 mnd eller 18, og jeg ser jo den. Men å sende henne til et partysted som Magaluf, frister ikke så veldig...
Heller nok mest til å la henne dra. Og når hun er fylt 18 vil jeg ikke nekte henne å dra noe sted.

Jeg tenker at det er forskjell på 17 år og 10 måneder, og 18 år. En på 17 år og 10 måneder har ikke lov til å få servert alkohol - iallefall etter norsk lovverk. Jeg er usikker på om jeg vil gjøre det samme som min mor - hun godkjente Roskilde da jeg var 17 etter mye grining og desperasjon fra min side. (Gutten jeg var dødelig forelsket i skulle dit, og da MÅTTE jeg være med. Turen startet noen følelser i retur, og de har vedvart i snart 20 år, så akkurat er jeg jo ganske glad for at min mor gjorde noe jeg er usikker på om jeg ville gjort som forelder. )

Gammel 16-06-12, 21:19   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cathauen, her.

Aldri om jeg hadde sendt en som ikke er 18 en gang til Magaluf. Har du vært der? Det har jeg. Jeg var 27 og hadde bedrevet utstrakt festing her hjemme i en lang studietid, men var likevel målløs i Magaluf, for å si det sånn.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.