Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt rødvin i konfirmasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-07, 03:48   #61
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Sitron

Jeg ville ikke hatt alkohol i konfirmasjon, like lite som jeg ville hatt det i dåp eller andre tilstelninger for barn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 08:18   #62
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Det hadde ikke egentlig falt meg inn at dette kunne være en problemstilling, så uproblematisk synes jeg det er med litt vin i en konfirmasjon. Men jeg ser jo at mange synes det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 09:24   #63
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Men er det ikke viktigere at far eller mor kan kjøre bil en fredags/lørdagsnatt? Eller at man ikke må kjøpe inn en sixpack fordi pappa skal se på fotball. Eller at syklubben til mamma ikke innebærer at man må liste seg rundt neste morgen?

Det å kutte ut alkohol i en konfirmasjon fordi man skal ta hensyn til konfirmanten, synes jeg blir rart. Dessverre har de mange konfirmanter allerede drukket alkohol.

Gammel 04-04-07, 09:36   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke lese ferdig tråden fordi jeg er redd for at den handler om noe helt annet på slutten.

Jeg ser ikke noe galt i å servere vin til maten i en konfirmasjon. Jeg ser svært få situasjoner der det er 'feil' å la voksne mennesker drikke det de har lyst til å drikke til maten.
Selv vil jeg helst ha vann eller brus til mat, og regner med at jeg får det selv om andre drikker vin.

Barn og ungdom varierer veldig i sitt syn på alkohol. Om konfirmanten som er 'hovedgjest' denne dagen er prinsippiell motstander av alkohol så bør selvsagt dette respekteres, men svært få ungdommer er det. Og svært få ungdom har problemer med at noen drikker vin til maten. Stort sett er vel ikke det noe de tenker over en gang?
Om 15-åringen er interessert i alkohol eller ikke er vel lite relevant for saken?

Jeg håper at de barna som vokser opp rundt meg vokser opp med et sunt og avslappet forhold til alkohol. Og de kan gjerne forbinde det med noe de voksne drikker til maten.
Det ville vært flott.

Jeg føler egentlig at man verken behøver å argumentere for å ha vin eller ikke ha vin til maten. Men om man først skal argumentere så syns jeg "vi lar vær å ha vin til maten siden 15-åringen ikke får drikke" er et litt tullete argument.

Gammel 04-04-07, 09:41   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det hadde ikke egentlig falt meg inn at dette kunne være en problemstilling, så uproblematisk synes jeg det er med litt vin i en konfirmasjon. Men jeg ser jo at mange synes det.

Jeg er omtrent der jeg også. Jeg kan ikke forestille meg at det ikke ble servert rødvin til middagen i min og min brors konfirmasjon; jeg husker ikke noe spesielt om dette, da dette ikke var noe som opptok meg på den alderen.

Forresten, når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om det kanskje nettopp var til konfirmasjonen at det ble kjøpt inn en alkoholfri rødvin til meg (siden de andre fikk vanlig), men at jeg ikke likte den noe særlig. Brus eller annen søt drikke til middagen er det ingen av de voksne i familien som liker, og jeg tror jeg hadde mistet sansen for det jeg også da jeg var femten. Og jeg tror jeg ville oppfattet det som like kunstig å ikke la de voksne få et glass vin til maten fordi jeg var for ung til vin, som å ikke la dem få kaffe til kakene bare fordi jeg ikke likte det.

Jeg sier ikke at det ikke kan være et poeng med alkoholfrie selskaper, men jeg så aldri dette som et aktuelt tema i det hele tatt da jeg var tenåring, fordi jeg hadde et så totalt uproblematisk forhold til det at det ble drukket alkohol. Det er vel derfor jeg aldri har tenkt over at det skulle være noen grunn til å ikke videreføre omtrent det forholdet til alkohol som jeg er vokst opp med. Men jeg kommer nok til å tenke på det etter å høre hvor mange som synes dette er en stor greie.

Skulle det bli konfirmasjonsselskap her i huset noen gang, regner jeg med at vi snakker med konfirmanten for å bli enige om hva som skal serveres.

Gammel 04-04-07, 10:43   #66
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående alkoholfrie soner så er jeg på linje med Observatøren. Jeg er helt enig i at det bør være alkoholfrie soner, men for meg er det viktigere at alkohol ikke tar overhånd slik at barna opplever fulle eller fyllesyke foreldre. At barn må liste seg rundt en søndag fordi mor og far ikke tåler støy og glefser uten grunn er for meg mye verre enn at barn ser at voksne nyter et glass rødvin til god mat.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 10:46   #67
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ville ikke hatt alkohol i konfirmasjon, like lite som jeg ville hatt det i dåp eller andre tilstelninger for barn.

Fullstendig enig. Tror også at det synet man har på dette kan være farget av opplevelser man har hatt selv.

Gammel 04-04-07, 11:00   #68
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fullstendig enig. Tror også at det synet man har på dette kan være farget av opplevelser man har hatt selv.

Mener du at mange som er "motstandere" har ulike negative erfaringer?

Slik er det ikke hos oss hverken jeg eller mannen har opplevd at alkohol er forbundet med fyll og ei våre barn.
Altså betyr ikke alkohol noe negativt i vår familie.
Konfirmanten her i huset har ikke interesse selv av å drikke foreløpig men synes det er helt ok om vi voksne tar et glass til maten.

Kutter vi ut helt er det fordi at vi fint klarer oss uten den dagen,
men setter vi litt rødvin ved siden av koldtbordet så er det fordi vi vet at noen setter stor pris på et glass til maten. Tviler på at de få barna som er der blir berørt om en 4-5 personer av et 30 talls gjester inntar et glass.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 11:09   #69
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Å servere vin i min datters konfirmajon er helt utelukket, jeg har ikke tenkt tanken en gang. Nå drikker vi veldig lite i min familie da, så våre tradisjoner har sikkert vært annerledes enn mange andres.

Ser mange sier at de ikke ser problemet med å servere vin i en konfirmasjon, men jeg ser ikke helt det store problemet med å la det være. Synes det er vel og bra at ungene får se at det går an å drikke uten å drikke seg full, men synes det er like viktig at de kan se at man kan ha et koselig lag uten å måtte innta alkohol også.

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 11:10   #70
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

For meg er det så enkelt at konfirmanten er mindreårig. Det er konfirmantens dag. Ergo null alkohol.

Gammel 04-04-07, 11:16   #71
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Når man lager et godt måltid er det også godt med vin til for dem som liker det. Jeg ville servert vin til dem som ville ha. Selvsagt ikke til konfirmanten eller andre under 18.
Vi hadde vin i min konfirmasjon - tror jeg. Ikke jeg da. Det syntes jeg var helt naturlig til et godt måltid mat. Vi hadde forøvrig vin i barnedåpen også og kommer til å ha det hvis vi skal døpe flere barn.

Jeg er tilhenger av å vise barn at 1-2 glass vin til god mat er godt og naturlig for dem som liker det. Ser ingen grunn til å ha droppe det i konfirmasjon eller dåp med mindre man har noen med problemer rundt alkohol i familien - isåfall synes jeg man skal droppe det.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Konfirmant-barnet er mer enn oppegående nok til å forstå at det er forskjell på barn og voksne - også i sitt "eget" selskap.

Ja hjelp. Kan ikke skjønne at det at barnet skal forsyne seg med "hva den vil" ved bordet har noe som helst ved å bli konfirmert å gjøre. Hedersgjest blir den uansett!

Jeg synes ikke kampanjene til Alkokutt er tullete, og jeg synes alkoholfrie soner er helt greit. I mitt liv gir de sonene seg selv og det har de alltid gjort. Man bør ikke ha alkohol i enhver anledning. Til god mat i festlig lag synes jeg ikke er "enhver anledning", og jeg forbeholder meg retten til å si at jeg synes alkohol til god mat i hyggelig lag er godt, og noe helt annet enn brus eller alkoholfritt til. Det betyr ikke at jeg ikke ser mange alkoholfrie soner, men jeg ser ikke den.

I mitt liv kutter man naturlig ut "av og til". Det er jeg oppvokst med og slik er også mitt liv nå. Så nei, jeg synes ikke disse kampanjene er tull for dersom man ikke har det slik bør man sikkert tenke over det. Enda viktigere synes imidlertid jeg det er å begrense seg, avgrense seg og signalisere at alkohol ikke er det samme som fyll.

Misforstå meg rett - jeg synes også det er trist at stadig flere får problemer med alkohol i samfunnet vårt, men jeg nekter å tro at det skyldes to glass vin til store anledninger.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vil ikke lese ferdig tråden fordi jeg er redd for at den handler om noe helt annet på slutten.

Jeg ser ikke noe galt i å servere vin til maten i en konfirmasjon. Jeg ser svært få situasjoner der det er 'feil' å la voksne mennesker drikke det de har lyst til å drikke til maten.
Selv vil jeg helst ha vann eller brus til mat, og regner med at jeg får det selv om andre drikker vin.

Barn og ungdom varierer veldig i sitt syn på alkohol. Om konfirmanten som er 'hovedgjest' denne dagen er prinsippiell motstander av alkohol så bør selvsagt dette respekteres, men svært få ungdommer er det. Og svært få ungdom har problemer med at noen drikker vin til maten. Stort sett er vel ikke det noe de tenker over en gang?
Om 15-åringen er interessert i alkohol eller ikke er vel lite relevant for saken?

Jeg håper at de barna som vokser opp rundt meg vokser opp med et sunt og avslappet forhold til alkohol. Og de kan gjerne forbinde det med noe de voksne drikker til maten.
Det ville vært flott.

Jeg føler egentlig at man verken behøver å argumentere for å ha vin eller ikke ha vin til maten. Men om man først skal argumentere så syns jeg "vi lar vær å ha vin til maten siden 15-åringen ikke får drikke" er et litt tullete argument.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er omtrent der jeg også. Jeg kan ikke forestille meg at det ikke ble servert rødvin til middagen i min og min brors konfirmasjon; jeg husker ikke noe spesielt om dette, da dette ikke var noe som opptok meg på den alderen.

Forresten, når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om det kanskje nettopp var til konfirmasjonen at det ble kjøpt inn en alkoholfri rødvin til meg (siden de andre fikk vanlig), men at jeg ikke likte den noe særlig. Brus eller annen søt drikke til middagen er det ingen av de voksne i familien som liker, og jeg tror jeg hadde mistet sansen for det jeg også da jeg var femten. Og jeg tror jeg ville oppfattet det som like kunstig å ikke la de voksne få et glass vin til maten fordi jeg var for ung til vin, som å ikke la dem få kaffe til kakene bare fordi jeg ikke likte det.

Jeg sier ikke at det ikke kan være et poeng med alkoholfrie selskaper, men jeg så aldri dette som et aktuelt tema i det hele tatt da jeg var tenåring, fordi jeg hadde et så totalt uproblematisk forhold til det at det ble drukket alkohol. Det er vel derfor jeg aldri har tenkt over at det skulle være noen grunn til å ikke videreføre omtrent det forholdet til alkohol som jeg er vokst opp med. Men jeg kommer nok til å tenke på det etter å høre hvor mange som synes dette er en stor greie.

Skulle det bli konfirmasjonsselskap her i huset noen gang, regner jeg med at vi snakker med konfirmanten for å bli enige om hva som skal serveres.

Her ble det sagt fryktelig mye klokt, og jeg er helt på linje med de over her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 11:22   #72
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Jeg serverer ikke alkohol i en konfirmasjon.

Jeg synes alle selskap for barn burde være alkoholfrie. Synes som flere andre som har skrevet at; barn ikke behøver å se voksne nyter alkohol i alle sosiale sammenheng.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 11:24   #73
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

I Nelles tilfelle ville jo i tilfelle "barnet" se at voksne både kan nyte alkohol og ikke. Det er valgfritt, remember?

Gammel 04-04-07, 12:11   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Har bare skumlest, men jeg ville servert rødvin i konfirmasjon. Jeg har vært i flere konfirmasjoner med vinservering, og det har da vært helt uproblematisk mht fyll. Jeg anser ikke signaleffekten som problematisk heller, det er et skille på om man er voksen eller barn, mindreårig eller myndig, og jeg ønsker for mine egne barn at de får oppleve at voksne koser seg med nydelig vin til mat uten at det skulle være vanskelig eller gi dårlige signaler. Av samme grunn har vi litt vin på julaften, nyttårsaften eller i vennemiddager. Vi serverer også konjakk til kaffe. Jeg har rett og slett intet ønske om at mine barn skal leve i et totalt avholdsmiljø, så lenge vi faktisk bruker alkohol i akseptable mengder. For vår egen del har jeg ingen tro på at barna mine får et uakseptabelt forhold til alkohol og rusmidler som følge av vinservering til mat og i hyggelige lag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:11   #75
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

I Nelles tilfelle ville jo i tilfelle "barnet" se at voksne både kan nyte alkohol og ikke. Det er valgfritt, remember?

Ikke så dumt argument Line Og fra før er hun også vant til at vi både kan kose oss med litt vin og også la det være.
Her blir det jo ikke servering ved bordet. Men noen få som har lyst vil få en mulighet til å skjenke seg et glass.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:13   #76
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Ikke så dumt argument Line Og fra før er hun også vant til at vi både kan kose oss med litt vin og også la det være.
Her blir det jo ikke servering ved bordet. Men noen få som har lyst vil få en mulighet til å skjenke seg et glass.

Det synes jeg var en klok og grei måte å gjøre det på.

Kos dere! Med og uten vin.

Gammel 04-04-07, 14:21   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror neppe dette spørsmålet hadde blitt mottatt på samme måte i de fleste andre land enn Norge. Nordmenn kan jo ikke drikke normalt. I Italia er de så vandt med et glass rødvin til maten at ingen hever øyenbrynene, de hadde vel ledd seg ihjel av denne diskusjonen. Du ser sjelden folk ligge døddrukne over bordet der, slik som i Norge uansett.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:30   #78
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes det er helt greit å servere litt vin til maten i en konfirmasjon.
Er vel ikke akkurat lagt opp til å bli haraball av den grunn.
Det går fint an å kose seg med et eller to glass rødvin, og det synes jeg absolutt en konfirmant kan tåle å se.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 16:28   #79
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt enig.
Vi har satt frem vin i alle konfirmasjonene/ barndåpene, har faktisk ikke tenkt at det kunne "uglesees".

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 16:56   #80
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har null negative erfaringer fra oppveksten ifb med alkohol og voksnes fyll, men jeg synes likevel en konfirmasjon, barnedåp eller barnebursdag er helt uegnede arenaer for vinservering. Jeg hadde aldri tenkt tanken engang.

Jeg hadde allerede drukket en del før jeg ble konfirmant, men jeg syntes fortsatt det var urteit med de av vennene mine som kunne fortelle at det ble servert alkohol i konfirmasjonen deres. De fleste av dem skrøyt også uhemmet av det -de syntes det var så kult at det ble servert i deres fest, så jeg er nok litt på linje med Hatti i argumentasjonen ifht signaleffekt her.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.